کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ساماندهی موتور سیکلت سواران در تهران کلید خورد


کد خبر : ۳۲۰۹۷دوشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵:۵۱۴۹۳ بازدید

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشکیل کارگروه ساماندهی موتورسیکلت‌ سواران شهر تهران خبر داد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از تشکیل کارگروه ساماندهی موتورسیکلت‌ سواران شهر تهران خبر داد.

سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای این طرح، اظهار کرد: موتورسیکلت‌ سواران و تخلفاتی که از سوی برخی از آنان انجام می‌شود همواره مورد انتقاد شهروندان و ساماندهی آنان در صدر مطالبات مردم از پلیس راهور بوده است و در همین راستا طرحی مشترک میان پلیس راهور و شهرداری اجرا و در نخستین گام کارگروه ساماندهی موتورسیکلت‌ سواران شهر تهران ایجاد شد.

وی درباره هدف تشکیل این کارگروه، گفت: انضباط ‌بخشی و تردد موتورسیکلت سواران برای حفظ آرامش و ایمنی شهروندان از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اشاره به سهم بالای موتور سیکلت سواران در آمار حوادث رانندگی و مرگ و میرهای ناشی از آن، اظهار کرد:‌ هدف دیگر این طرح کاهش سهم کشته شدگان موتور سیکلت سوار در حوادث رانندگی و ارتقای ایمنی تردد است؛ چرا که طبق آمارها حدود 40 درصد از جان باختگان حوادث رانندگی در تهران را موتور سیکلت سواران شامل می‌شوند.

مهماندار با بیان اینکه رفتارهای هنجارشکنانه و تخلفات برخی از موتورسیکلت سواران عوارض اقتصادی و اجتماعی بسیاری را بر جامعه تحمیل می‌کند، خاطرنشان کرد: عمده موتور سیکلت سواران از اقشار درآمدی خاص جامعه هستند که به واسطه کار با موتور سیکلت امرار معاش می‌کنند. اگر این افراد به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی دچار حادثه‌ای شوند نه تنها زندگی خودشان دچار اخلال شده بلکه زندگی خانواده و اطرافیانش نیز به مشکل بر می‌خورد از این رو لازم است که ایمنی و امنیت موتور سیکلت سواران تأمین شده و ارتقاء یابد.

وی با بیان اینکه پلیس هیچگاه به دنبال جریمه و اعمال قانون نبوده است، بیان کرد: در همین راستا و با توجه به وضعیتی که درباره معیشت موتور سیکلت سواران گفته شد اولویت و شیوه اول برخورد پلیس در مواجهه با موتور سیکلت سواران، انضباط بخشی و ارتقای ایمنی از طریق آموزش و فرهنگ‌سازی است و یقین داریم که چنین اقداماتی قطعا می‌تواند در کاهش تخلفات و حوادث موتور سیکلت سواران موثر باشد.

مهماندار درباره اینکه اگر فرهنگ‌سازی و آموزش تاثیرگذار نباشد پلیس چه اقدامی انجام می‌دهد به ایسنا، گفت: همانطور که گفتم فرهنگ‌سازی را امری موثر می‌دانیم اما ممکن است معدود موتور سیکلت سوارانی نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشند که حتما پلیس اقدام به اعمال قانون و برخورد با آنان خواهد کرد چرا که حقوق و امنیت شهروندان خط قرمز پلیس بوده و به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که عده‌ای با قانون‌شکنی آن را خدشه‌دار کنند.

وی ساماندهی موتور سیکلت سواران را امری فرابخشی دانست و ادامه داد: این طرح به تنهایی توسط پلیس اجرایی نخواهد شد و نیازمند مشارکت و تعامل بخش‌های دیگر از جمله شهرداری، صنف موتور سیکلت سواران، قوه قضاییه، دولت و ... خواهد بود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه رسانه‌ها نیز در این فرهنگ‌سازی و آموزش نقش موثری دارند، اظهار کرد: امیدواریم که با استفاده از ظرفیت رسانه‌های مختلف صداوسیما ، خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مکتوب در این زمینه با پلیس همکاری کنند.

وی در پایان به موتور سیکلت سواران توصیه کرد که حتما قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت کرده و ضمن پرهیز از حمل بار اضافی با موتور سیکلت، از انجام حرکات مخاطره‌آمیز و نمایشی حین رانندگی حتما کلاه ایمنی بر سر بگذارند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها