کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عقب‌گرد 205 واحدی شاخص کل بورس تهران


کد خبر : ۳۲۰۰۵شنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۳۶۷۶۷ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملات کم‌ حجم و متعادلی را در اغلب نمادهای به نظاره نشستند که امروز گروه خودرویی‌ها همزمان ...
عقب‌گرد 205 واحدی شاخص کل بورس تهرانعقب‌گرد 205 واحدی شاخص کل بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی معاملات کم‌ حجم و متعادلی را در اغلب نمادهای به نظاره نشستند که امروز گروه خودرویی‌ها همزمان با فروکش کردن نوسان بازار ارز شاهد غلبه تقاضا بر عرضه سهام در روندی متعادل بود.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه 11 دی ماه 95 با کاهش 205 واحدی روی رقم 79 هزار و 486 واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 29 واحدی به رقم 15 هزار و 640 واحد رسید. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 184 واحدی عدد 87 هزار و 618 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 146 واحدی به رقم 56 هزار و 550 واحد رسید که شاخص بازار دوم با کاهش 433 واحدی به عدد 168 هزار و 429 واحد دست یافت. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش 3 واحدی به رقم 868 واحد رسید.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت پتروشیمی جم با 32 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با 30 واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان با 25 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت ایران خودرو با 34 واحد، پتروشیمی پردیس با 27 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با 13 واحد افزایش، بالاترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 136 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 870 میلیون و 965 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 50 هزار و 884 نوبت دادوستد بود. 

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های موتوژن، سرمایه‌گذاری توسعه شهری توس‌گستر، شیشه و گاز، قند لرستان،‌ فیبر ایران، حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری گروه صنعتی رنا ، حق تقدم خرید سهام افرانت، حق تقدم خرید سهام داروسازی سبحان انکولوژی، اوراق اجاره «صچاد»، اوراق محاربه «صشرق» از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تولید مواد اولیه دارویی البرز بالک، اوراق رهنی بانک مسکن، سیمان شرق، ریل‌پرداز سیر متوقف شدند.

امروز همچنین آگهی عرضه 72.60 درصد سهام کنترلی تولید تجهیزات سنگین هپکو به قیمت پایه بیش از 210 میلیارد تومان برای عرضه در روز دوشنبه هفته جاری از طریق بازار پایه فرابورس به بازار اطلاع‌رسانی شد. از سوی دیگر امروز 22.96 درصد سهام شرکت تأمین ماسه ریخته‌گری از سوی بانک اقتصاد نوین به وکالت از یک شخص حقیقی به طور یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم 220 تومان روی میز فروش بورس تهران گذاشته شد.

امروز در نماد معاملاتی صنعتی دریایی ایران کمتر از 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان میان سهامداران عمده با معاملات درون گروهی همراه بود. 

در بیمه اتکایی ایرانیان نیز امروز 24.5 میلیون سهم به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان کد به کد شد. در گسترش صنایع انرژی آذراب نیز 16 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان کدهای سهامدار عمده روبه‌رو بود.

در صنایع فولاد آلیاژی یزد اندکی بیش از 6 میلیون سهم به ارزش کمتر از 2 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده همراه شد. اندکی بیش از 5 میلیون سهم لوله و ماشین‌سازی ایران به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامداران عمده انتقال یافت. 5 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه ملی نیز به ارزش بیش از 700 میلیون تومان با هدف تجمیع سهام کد به کد شد.

در بازار معاملات بلوکی نیز امروز علاوه بر تحقق معامله بلوکی تأمین ماسه ریخته‌گری امروز بیش از 17 میلیون سهم سرمایه‌گذاری لقمان به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان به طور بلوکی میان دو کد حقوقی معامله شد. 

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام همزمان با انتشار خبرها از تلاش بانک مرکزی برای افزایش عرضه ارز و فروکش کردن قیمت‌ها پس از دوره‌ای نوسان رو به بالا و در عین حال عدم تغییر فرمول قیمت‌گذاری خوراک پتروشیمی‌ها در لایحه برنامه ششم توسعه در مجلس شاهد معاملاتی کم‌حجم و بی‌رونق در اغلب معاملاتی بود بازاری که با الگوهای تکنیکالی این روزها در گروه‌های مختلف معاملاتی گام برمی‌دارد.

بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام در حالی نظاره‌گر معاملاتی کم جان بود که به نظر می‌رسید ناظر بازار سهام گشایش تدریجی نمادهای معاملاتی متوقف را پس از دوره‌ای طولانی در دستور کار خود قرار داده است. 

امروز همزمان گروه خودرویی‌ها نیز برای برخی معامله‌گران با سیگنال‌های خرید در الگوهای تکنیکالی روبه‌رو بود. هر چند که تداوم عرضه سهام از سوی حقوقی‌ها مانع از شکل‌گیری هر گونه صف خرید در این گروه‌ها شده است.

در گروه معدنی‌ها، پتروشیمی‌ها و هلدینگ‌های آنها نیز امروز اصلاح قیمتی در حالی در دستور کار قرار گرفت که برخی معامله‌گران این موقعیت را فرصتی برای جمع‌آوری سهام در گروه‌های مذکور دانسته‌اند.

در گروه پتروشیمی‌ها امروز پتروشیمی جم شاهد معاملات کد به کد یک میلیون سهمی در جریان بازار خرده‌فروشی میان کدهای حقوقی این شرکت بود.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم بود که حرفه‌ای‌ها مطابق با الگوهای تکنیکالی در نمادهای معاملاتی جذاب بازار گام برمی‌داشتند. بازاری که نقطه خروج از رکود فعلی برای آن هنوز مشخص نیست و اعتماد در آن به نظر رنگ باخته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها