کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت موتورسیکلت 15 درصد افزایش می‌یابد


کد خبر : ۳۱۹۸۷شنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶:۴۶۳۴۲۷ بازدید

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران از شرایط بسیار بد و نگران کننده بازار موتورسیکلت خبر داد و گفت : متاسفانه رکود ...
قیمت موتورسیکلت 15 درصد افزایش می‌یابدقیمت موتورسیکلت 15 درصد افزایش می‌یابد

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران از شرایط بسیار بد و نگران کننده بازار موتورسیکلت خبر داد و گفت : متاسفانه رکود فعلی بازار بر افت تولید و فروش در این صنعت تاثیر گذاشته است این در حالی است که انتظار می رود دولت برای وضعیت کنونی اقتصاد کشور و رفع رکود حاکم بر کلیه بازارها تدبیری بیاندیشد .

محمد خادم منصوری اظهار داشت : مشکل نقدینگی در این صنف موجب افزایش نگرانی فعالان و فروشندگان در این بخش شده است به طوری که شرایط کنونی هر روز موجب ورشکستگی و تعطیلی بخشی از فروشندگان  در این صنف می شود.

وی تصریح کرد : هم اکنون در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان موتورسیکلت  افراد با تجریه ای وجود دارند که نزدیک به 50 سال است که در این صنعت فعالیت دارند و امروز با توجه به شرایط حاکم بر تولید در این صنعت حاضرند بدون هیچ گونه چشم داشتی تولیدکنندگان در این صنعت را به هر نحوی حمایت نماید.

وی تصریح کرد : متاسفانه بازار موتورسیکلت هر ساله از آبان تا بهمن ماه به دلیل سردی هوا با رکود و کاهش تقاضا مواجه می شود اما در دو سه سال اخیر مشکلات رکود و کاهش شدید نقدینگی فضای بسیار بدی را برای این صنف بوجود آورده است  به طوری که هر روز شاهد ورشکستگی تعدادی از تولید کنندگان و فروشندگان موتورسیکلت در کشور هستیم.

وی گفت : امید است تدبیری اندیشیده شود که بازار موتورسیکلت و به طور کلی شرایط اقتصادی کشور و سایر صنوف از وضعیت فعلی خارج شود.

وی در ادامه به تاثیر سیر صعودی نرخ ارز بر قیمت موتورسیکلت پرداخت و اظهار داشت  : به دلیل کاهش تولید و افت تقاضا تاکنون نوسانات نرخ ارز ، بر بازار موتورسیکلت تاثیر چندانی نداشته است این در حالی است برخی از اقلام و مواد اولیه مورد نیاز در این صنعت 5 تا 10 درصدی افزایش قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان دوچرخه و موتورسیکلت تهران افزود : امروز به دلیل افت شدید تقاضا ، تولیدکننده تمایلی به اعمال نرخ ارز بر هزینه تولید و افزایش قیمت موتورسیکلت ندارند.

منصوری تاکید کرد : در شرایط کنونی که تقاضا کاهش یافته تولیدکننده ترجیح می دهد با وجود ضرر و زیان ، محصول تولیدی را با قیمت های گذشته عرضه کند در حالی که در شرایط معمول با افزایش 5 درصدی نرخ دلار ، قیمت ها 15 تا 20 درصد افزایش را در بازار تجربه می کرد.

وی همچنین از افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت موتورسیکلت در ماههای آتی  خبر داد و گفت : همراه با افزایش نرخ ارز و تغییر در هزینه تولید و سایر  هزینه ها، پیش بینی می شود قیمت موتورسیکلت بین 10 تا  15 درصد افزایش یابد.

وی  با اشاره به سلب اختیار اتحادیه از نرخ گذاری و نظارت بر قیمت ها ، گفت : امروز با هر گونه افزایش قیمتی در کالاها ، تعزیرات وارد می شود اما به حق در مورد اصنافی که باید جریمه شوند اعمال قانون نمی شود.

وی گفت : تا پیش از این نرخ گذاری با اتحادیه ها ، اتاق اصناف و  بازرگانی بود و این بخش ها در کنار هم با برگزاری جلساتی به بررسی قیمت ها پرداخته و معمولا از اتحادیه ها در خواست می گردید تا از افزایش غیر منطقی قیمت ها جلوگیری نمایند و اتحادیه ها نیز با طرح این مساله با تولیدکنندگان ، مانع هر گونه افزایش قیمت می شدند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها