کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودکفایی 90 درصدی عمان در محصولات لبنی کلید خورد


کد خبر : ۳۱۹۸۳شنبه، ۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸:۴۷۱۹۳۲ بازدید

قرار است تا 10 سال آینده، پروژه ای کم نظیر در عمان کلید بخورد که با اجرای آن تقریبا 90 درصد از نیاز این کشور در حوزه محصولات لبنی تامین می‌شود.

قرار است تا 10 سال آینده، پروژه ای کم نظیر در عمان کلید بخورد که با اجرای آن تقریبا 90 درصد از نیاز این کشور در حوزه محصولات لبنی تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری «ترید عربیا»، شرکت «مازون» که تولید کننده محصولات لبنی عمان است یکی از کم نظیرترین پروژه های خاورمیانه تحت عنوان  «امنیت ملی غذای عمان»  به ارزش ۳۰۶.۴ میلیون دلار را در «بُرَیمی» این کشور کلید زد.  

در همین حال بر اساس این توافقنامه که توسط «راشد بن سلیم المنصوری» مدیر عامل «مازون» و مدیر عامل شرکت  «ابوحاتم» به امضاء رسید، قرار شد که مرحله نخست این پروژه به ارزش ۳.۳۷ میلیون دلار آغاز بکار کند.  

  «المنصوری» مدیر عامل «مازون» گفت: «هدف گذاری شرکت ما با اجرای این پروژه تامین ۸۷ درصد از خودکفایی عمان در رسیدن به محصولات لبنی طی ۱۰ سال آینده است و مرحله مهم این توافقنامه شامل راه اندازی تجهیزات، مزارع بزرگ گاودارای و یک کارخانه بزرگ است که در سه ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی به امضاء خواهد رسید.»

همچنین انتظار می رود که این پروژه در جولای ۲۰۱۸ میلادی تکمیل شود که بعداز آن بلافاصله شروع به تولید خواهیم کرد.

مدیر عامل «مازون» در این باره خاطر نشان شد که اجرای این پروژه ۲ هزار و ۳۰۰ فرصت شغلی را طی ۱۰ سال آینده فراهم می کند و کمک قابل توجهی به اشتغال زایی عمان می کند.  

«المنصوری» تصریح کرد، هدف شرکت ما رسیدن به تولید تقریبا ۲۰۲ میلیون لیتر تا سال ۲۰۲۶ میلادی و نیز ۹۸۵ میلیون لیتر تا سال ۲۰۴۰ میلادی است؛ ضمن اینکه اجرای این پروژه موجب کاهش حجم واردات محصولات لبنی از ۶۹ درصد در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۱۳ درصد در سال ۲۰۲۶ میلادی می شود.  

 گفته می شود که ۲۵۰۰۰ گاو در مدت ۱۰ سال در گاوداری ها نگهداری شوند و طبق برنامه سال اول،  ۴۰۰۰ گاو در مزرعه برای تولید محصولات لبنی در نظر گرفته شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها