کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تکذیب واردات برنج پلاستیکی چینی به ایران


کد خبر : ۳۱۸۲۸یکشنبه، ۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳:۴۷۲۲۲۳ بازدید

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، واردات برنج پلاستیکی چینی به کشور را تکذیب کرد و از مردم خواست تا به ...

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، واردات برنج پلاستیکی چینی به کشور را تکذیب کرد و از مردم خواست تا به شایعات توجه نکنند و مطمئن باشند که سازمان غذا و دارو نظارت جدی در این زمینه دارد.

سمیره صباح افزود: اخیرا صحبت هایی مربوط به واردات نوعی برنج مصنوعی تحت عنوان «برنج پلاستیکی» به کشور مطرح می شود که ظاهرا هم منسوب به کشور چین است؛ فارغ از چیستی و هستی این موضوع با صراحت اعلام می کنیم که نظارت بر این محصولات از نظر اینکه سلامت مردم را تهدید نکند، برعهده سازمان غذا و دارو است با برنامه های مدون، تاکنون از عهده این مهم به شایستگی بر آمده ایم .

وی خاطرنشان کرد: این سازمان در زمینه برنج های ایرانی و خارجی برنامه های خوبی را اجرا کرده است، به طور مثال در زمینه برنج وارداتی از اول فروردین ماه 93 اجرای طرح ردیابی و کد گذاری برنج از کشور مبداء با توجه به انجام ثبت منبع و محصول، الزامی شد.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: به محموله های فاقد برچسب گذاری مناسب شامل کد واحد بسته بندی کننده ثبت منبع شده، محصول ثبت شده، کشور مبداء ، وارد کننده ،نوع برنج، سری ساخت، تاریخ تولید و انقضا، اجازه ورود به کشور داده نشد.

وی اضافه کرد: همچنین از اول فروردین ماه همان سال علاوه بر بازرسی و انجام آزمون های کنترل سلامت و کیفیت بر روی هر محموله وارداتی، این محموله ها مشمول ثبت منبع و محصول شدند و فقط محموله هایی اجازه ورود به کشور را یافتند که محصول خود را از مزارعی درکشور مبدا تامین کنند که حداقل آلاینده ها در خاک آن مناطق وجود داشته باشد و در واحدهای فراوری و بسته بندی مناسب از نظر بهداشتی تولید شده باشند.

معاون اداره کل نظارت بر فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو، گفت: واحدهای بسته بندی برنج در داخل کشور نیز به منظور امکان ردیابی در سطح عرضه از ابتدای مهرماه جاری مشمول اخذ پروانه ساخت یا شناسه نظارت کارگاهی شدند.

صباح افزود: متاسفانه سرعت انتشار شایعه در کشور ما بسیار بالاست و درمان این مشکل نیز راهکارهای دراز مدت و متخصصانه می طلبد. هر از چند گاهی موضوعی جدید آن هم با محوریت غذا که به عنوان نیاز اولیه و ضروری مردم محسوب می شود برای مردم دغدغه ایجاد می کند که این مساله اصلا زیبنده کشور ما نیست و باید برای آن راه حل اساسی اندیشید.

وی از مردم خواست به شایعات توجهی نکنند و با توجه به نشان سازمان غذا و دارو و برچسب اصالت از فرآورده های غذایی دلخواه استفاده کنند



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها