کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جمع آوری قلیان‌ها و پلمب قلیان‌سراها در دستور کار


کد خبر : ۳۱۷۷۴شنبه، ۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴:۲۹۷۶۲ بازدید

میرحسینی گفت: با همکاری فرمانداری، اتاق اصناف و ادارات مربوطه نسبت به جمع آوری قلیان‌ها و پلمپ قلیانسراها در سطح شهرستان اقدام و مراتب ظرف یک ماه آینده گزارش شود.

سیدهاشم میرحسینی در گفت‎وگو با میزان، از ابلاغ به  کلیه  ادارت مربوطه به منظور برخورد با ابزارهای استعمال دخانیات خبر داد و گفت: نظر به  اینکه قلیان یکی از ابزارهای استعمال دخانیات محسوب شده و هرروز مضرات آن نیز در رسانه ها منعکس میگردد  اما باز هم شاهد تعداد مخاطبان آن به خصوص در نسل جوان و دانشجو هستیم به طوری که اوقات فراغت جوانان و حتی نوجوانان با کشیدن قلیان پر می شود، بنابراین لزوم برخورد با این موضوع بیش از پیش احساس می‌شود. 

دادستان عمومی و انقلاب صومعه‎سرا ادامه داد: مقرر است با همکاری فرمانداری، اتاق اصناف و ادارات مربوطه نسبت به جمع آوری قلیان‌ها و پلمپ قلیانسراها در سطح شهرستان اقدام و مراتب ظرف یک ماه آینده گزارش شود. 
 
 وی با تاکید بر اینکه قلیان دروازه ورود به اعتیاد است، تصریح کرد:  یک سری باورهای غلط درباره کشیدن قلیان وجود دارد از جمله اینکه تنباکوی قلیان از طریق آب فیلتر می شود و کلیه مواد مضر آن تصفیه می شود ولی در واقع کشیدن تنباکو از طریق آب، مواد سرطان زای آن را تصفیه نمی کند این دود می تواند به اندازه دود سیگار اثر مخرب بر روی رویه و قلب داشته باشد .

میرحسینی به باور غلطی که در زمینه کشیدن قلیان  وجود دارد اشاره کرد وگفت: برخی معتقدند کشیدن قلیان اعتیاد آور نیست زیرا نیکوتین ندارد، این در حالی است که تنباکوی قلیان هم مثل تنباکوهای معمولی حاوی نیکوتین است در واقع در یک جلسه 60 دقیقه ای قلیان فرد در معرض حجم دودی 100 تا 200 مرتبه بیشتر از یک سیگار قرار می گیرد. بیماریهای عفونی مثل هپاتیت ب (دراثر استفاده مشترک از شیلنگ قلیان)و افزودن الکل یا داروهای روان گردان به قلیان است.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها