کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات جدید از فساد 8 هزار میلیارد تومانی صندوق فرهنگیان


کد خبر : ۳۱۶۹۶چهارشنبه، ۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱:۲۷۳۴۳۴ بازدید

مدیران جدید صندوق ذخیره فرهنگیان، تمام مدیرانی که از مفسدان اقتصادی شکایت کرده بودند و با طرح تحقیق و تفحص مجلس همکاری کرده ...

مدیران جدید صندوق ذخیره فرهنگیان، تمام مدیرانی که از مفسدان اقتصادی شکایت کرده بودند و با طرح تحقیق و تفحص مجلس همکاری کرده بودند را می‌خواهند حذف کنند.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با فارس، افزود: با روی کار آمدن آقای دانش آشتیانی در وزارت آموزش و پرورش، وی شخصی به نام نیکدل که از اعضای سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و از دوستان مصطفی تاج‌زاده و فعال سیاسی که در فتنه حضور داشته، را به جای آقای ناصری در صندوق ذخیره فرهنگیان منصوب کرد. 

این منبع گفت: آقای علیرضا ناصری تنها یک ماه در صندوق ذخیره فرهنگیان بود.

وی گفت: قرار است سه نفر از صندوق ذخیره فرهنگیان در هیأت مدیره بانک سرمایه باشند که آقای خانی مدیرعامل کنونی و آقای خادم حضور دارند و صندلی نفر سوم هنوز خالی است.

وی گفت: با توجه به این که در جریان تحقیق و تفحص از یک مجموعه، معمولا مدیران را تغییر نمی‌دهند، این شبهه پیش می‌اید که ممکن است اهدافی که در تغییر مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان دنبال می‌شود، رد گم کنی مدارک و منحرف کردن مسیر تحقیق و تفحص مجلس از صندوق ذخیره فرهنگیان باشد.

این مقام آگاه گفت: مدیرانی که از صندوق ذخیره فرهنگیان به دادسرای اقتصادی قوه قضائیه و به سرپرستی آقای توکلی شکایت برده بودند، را می‌خواهند عوض کرده و افراد سیاسی را به جای آنها در صندوق ذخیره منصوب کنند. 

این مقام آگاه افزود: بانک سرمایه به شدت سیاسی اداره می‌شود، به گونه ای که در سه سال دولت کنونی 6 مدیر عوض شده اند و در طول 10 سال 15 مدیر عامل عوض شده است. حال سوال این است معلمان چه گناهی دارند که مدیر عامل بانک شان هر 6 ماه یک بار عوض می شود؟

این منبع آگاه گفت: بیش از یک میلیون نفر معلم در صندوق ذخیره فرهنگیان منابع دارند که با احتساب خانواده‌های آنها حدود 4 میلیون نفر با این صندوق مرتبط هستند و هرگونه نارضایتی اعضای این صندوق در آستانه انتخابات به ضرر کشور است. 

وی افزود: افرادی مانند «ه» فعال در فوتبال 800 میلیارد تومان، آقای «ش» 500 میلیارد تومان از طریق شرکت‌های کاغذی و «ر» 600 میلیارد تومان وام از صندوق ذخیره فرهنگیان دریافت کرده‌اند که تضمین معتبر در قبال آن نداده‌اند و اکثر این وام‌ها قابل برگشت نیست. 

وی افزود: صندوق ذخیره فرهنگیان آقایان مرعشی، خجسته و پویان‌شاد را برای عضویت در هیات مدیره بانک سرمایه و مدیر عاملی و تأیید صلاحیت به بانک مرکزی معرفی کردند. 

وی گفت: 8 هزار میلیارد تومان از پول معلمان در صندوق ذخیره فرهنگی دچار فساد شد و معلمان حتی شب یلدا نتوانستند حقوق خود را دریافت کنند. 

این منبع آگاه گفت: دانش‌آشتیانی افرادی را که در فتنه فعال بوده‌اند و افراد به شدت سیاسی هستند، را می‌خواهد در صندوق ذخیره فرهنگیان جایگزین افراد اقتصادی کند که با توجه به این مساله این سوال به ذهن می‌رسد که چنین تغییراتی دلیل فنی داشته یا معطوف به اهداف تامین منابع مالی برای انتخابات است؟

وی افزود: در حال حاضر سه نفر «غ»، «ا» و «ض» به خاطر صندوق ذخیره فرهنگیان در بازداشت هستند و برخی نیز به قید وثیق آزاد شده‌اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها