کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تقویت 127 واحدی شاخص کل بورس در اولین روز زمستان


کد خبر : ۳۱۶۸۸چهارشنبه، ۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۱۸۵۲۶ بازدید

معامله‌گران بازار سهام در حالی معاملات کم‌حجمی را نظاره‌گر بودند که حمایت حقوقی‌ها برای جمع‌آوری سهام در گروه‌های شاخص‌ساز و تکاپو ...

معامله‌گران بازار سهام در حالی معاملات کم‌حجمی را نظاره‌گر بودند که حمایت حقوقی‌ها برای جمع‌آوری سهام در گروه‌های شاخص‌ساز و تکاپو برای ترسیم الگوی تکنیکی صعودی همزمان با نوسان دوباره دلار به سبزپوش شدن نماگرهای بورس منتهی شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز چهارشنبه اول دی‌ماه 95 با افزایش 127 واحدی روی رقم 80 هزار 250 واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 76 واحدی به عدد 15 هزار و 797 واحد رسید. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با افزایش 202 واحدی به عدد 88 هزار و 849 واحد رسید.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش 134 واحدی روی عدد 57 هزار و 104 واحد ایستاد که شاخص بازار دوم با افزایش 20 واحدی عدد 169 هزار و 985 واحد را به نام خود ثبت کرد. 

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با افزایش 3 واحدی خود را به رقم 872 واحد رساند.  براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با 37 واحد، پتروشیمی خارک با 24 واحد و ایران خودرو با 17 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. 

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 33 واحد، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین با 15 واحد و همراه اول با 14 واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 102 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 752 میلیون و 753 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 43 هزار و 13 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های توسعه معادن روی ایران و قرارداد آتی آن حق تقدم خرید سهام کود شیمیایی اوره لردگان، پتروشیمی پردیس، سرمایه گذاری توسعه عمران زاگرس چهارمحال و بختیاری، پتروشیمی زاگرس، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های نورد و تولیدات قطعات فولادی بین‌المللی توسعه ساختمان، توسعه شهری توس گستر، سیمان لار سبزوار، سرمایه‌گذاری مسکن شمال‌شرق، نفت پارس و حق تقدم خرید سهام آن متوقف شدند.

امروز همچنین پس از انتقال نماد معاملاتی «بورس» به تابلوی معاملات این بازار مورد بازگشایی قرار گرفتند.

امروز در کنار معاملات پرحجم حق تقدم خرید سهام پارس خودرو و حق تقدم خرید سهام سیمان شرق در نماد معاملاتی گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان کمتر از 44 میلیون سهم به ارزش بیش از 5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده کد به کد شد.

30 میلیون سهم سرمایه گذاری رنو نیز به ارزش کمتر از 4 میلیارد تومان کد به کد شد. در صنعتی دریایی ایران اما امروز کمتر از 30 میلیون سهم به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین 18 میلیون سهم بانک خاورمیانه به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

کمتر از 6 میلیون سهم نفت سپاهان به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان امروز کد به کد شد. در پتروشیمی خارک اما 1.5 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان میان سهامداران عمده با معاملات انتقالی همراه بود.

به گزارش فارس، امروز با عبور دلار از قیمت 4 هزار تومانی، زمینه برای رنج شدن قیمت سهام در گروه‌های شاخص‌ساز بازار از جمله معدنی‌ها و گروه فلزات اساسی فراهم شد. در این گروه امروز سنگ آهنی‌ها به رهبری گل‌گهر و ملی صنایع مس ایران همزمان با افزایش تقاضای حقوقی‌ها توانستند در بالاترین سقف قیمتی نوسان کنند، هرچند که حجم معاملات چنگی به دل نمی‌زند.

در گروه پتروشیمی‌ها اما آثار افزایش نرخ ارز باعث شد تا در کنار شرکت‌های اوره‌ساز، متانولی‌ها هم با اقبال خریداران روبرو باشند. در این گروه پتروشیمی شیراز با توجه به دپوی اوره و آمونیاک در ماه‌های اخیر هم‌اکنون در حالی توانسته محصولات خود را با نرخ‌های روز جهانی عرضه کند که احتمال تعدیل مثبت قابل اهمیت در عملکرد 9 ماهه این شرکت دور از دسترس نیست.

در گروه خودرویی‌ها نیز اصلاح تکنیکالی قیمت سهام باعث شد، تا همزمان با اقبال خریداران حقیقی، سهامداران حقوقی نیز برای جمع‌آوری محدود سهام دست به کار شوند.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم‌حجم بود که با نوسان دوباره دلار اندکی برای خریداران نوسان‌گیر بازار پر تکاپو شد. بازاری که امروز با رنج کشی برخی حقوقی‌ها در گروه‌های شاخص‌ساز به دنبال جمع‌آوری سهام شرکت‌های صادرات محور بودند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها