کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تویوتا تکنولوژی طراحی پیشرانه خود را به فروش می رساند


کد خبر : ۳۱۵۵۳یکشنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵:۳۰۳۱۷۸ بازدید

گروه خودروسازی تویوتای ژاپن که برای مدت های طولانی به شدت از تکنولوژی به کار رفته در طراحی پیشرانه های محصولات خود محافظت می کرد اخیراً اعلام کرده است که به زودی این تکنولوژی را ...

گروه خودروسازی تویوتای ژاپن که برای مدت های طولانی به شدت از تکنولوژی به کار رفته در طراحی پیشرانه های محصولات خود محافظت می کرد اخیراً اعلام کرده است که به زودی این تکنولوژی را در معرض فروش قرار خواهد داد.

به گزارش رویترز، مدیران شرکت خودروسازی ژاپنی تویوتا هفته گذشته اعلام کردند که قصد دارند تکنولوژی به کار رفته در پیشرانه های هیبریدی خود را توسعه دهند. این تصمیم در شرایطی از سوی مدیران تویوتا اتخاذ شده است که این شرکت ژاپنی قصد دارد تکنولوژی به کار رفته در طراحی پیشرانه و سیستم تعلیق مورد استفاده در خودروهای خود را به دیگر شرکت های خودروسازی واگذار کند.

گفتنی است تصمیم تویوتا به فروش پیشرانه های «one-size-fits-all» این شرکت در شرایطی صورت می پذیرد که این روزها اغلب خودروسازان بین المللی به پیشرانه های کامپیوتری وابستگی بسیار زیادی پیدا کرده اند و استفاده از تکنولوژی استفاده شده در موتورهای تولید شده توسط تویوتا به آنان این امکان را می دهد از این پیشرانه در تولید مدل های مختلف خود استفاده کنند.

کارشناسان بر این عقیده اند که اقدام اخیر گروه خودروسازی تویوتا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است، چرا که این روزها بسیاری از کشورهای جهان با بازنگری در قوانین خود، استانداردهای سخت گیرانه ای را برای کاهش آلایندگی خودروها وضع کرده اند و این موضوع سبب شده است بسیاری از شرکت های خودروسازی در جهان سرمایه گذاری گسترده ای در حوزه طراحی و توسعه پیشرانه های برقی و هیبریدی صورت دهند.

در این میان تصمیم اخیر مدیران شرکت تویوتا در زمینه دسترسی سایر شرکت های خودروسازی جهان به تکنولوژی مورد استفاده بزرگ ترین خودروساز جهان را می توان گام بلندی در جهت کاهش قابل توجه میزان آلایندگی خودروها ارزیابی کرد.

تحلیلگران و فعالان حوزه صنعت خودرو بر این باورند که تصمیم تویوتا برای فروش تکنولوژی خود به سایر خودروسازان بین المللی یک تغییر موضع گسترده و جدی از سوی این شرکت ژاپنی محسوب می شود که پیش از این با اختصاصی کردن شبکه توزیع و تأمین قطعات مورد نیاز خود به شدت از توانمندی های خود در حوزه طراحی و تولید پیشرانه و سایر قسمت های خودرو محافظت می کرد.

«تاکیوشی میزوشیما» مدیر بخش پیشرانه شرکت خودروسازی تویوتا در گفت وگو با رویترز اظهار داشت: «زنجیره تأمین کنندگان قطعات شرکت تویوتا به صورتی است که فقط تویوتا می تواند از آنها استفاده کند.» وی ادامه داد: «ما قصد داریم بعد از این نحوه طراحی و توسعه تکنولوژی به کار رفته در قطعات مان را تغییر دهیم تا دیگران نیز بتوانند از آن در فرآیند تولید خودروهای خود استفاده کرده و از توانمندی های مهندسی تویوتا بهره مند شوند.»

در همین راستا «یوشیفومی کاتو» مدیر شرکت r&d at Denso Corp  از شرکت های تأمین کننده گروه خودروسازی تویوتا در گفت وگو با خبرنگاران گفت: «تا امروز ما نمی توانستیم قطعاتی که برای استفاده در مدل پرایوس به تویوتا می فروشیم به دیگر خودروسازان نیز بفروشیم چرا که نحوه طراحی این قطعات به گونه ای است که دیگر شرکت های خودروسازی قادر به استفاده از آن در خودروهای شان نیستند.»

وی افزود: «چنانچه نحوه طراحی این قطعات تغییر کند در آن صورت می توانیم در صورت نیاز آنها را به دیگر شرکت های خودروسازی نیز بفروشیم.»

در حالی که خودروسازان بین المللی این روزها سرمایه گذاری گسترده ای برای توسعه تکنولوژی به کار رفته در خودروهای خود انجام می دهند و همزمان برای حضور قدرتمندانه در بازار ناچارند قیمت محصولات شان را پایین نگه دارند، تویوتا و شرکت های قطعه سازی وابسته به آن در پی آن هستند با فروش قطعات و پیشرانه های تولید شده توسط این شرکت به صورت قابل توجهی بر میزان درآمدهای خود بیفزایند.

* فرصت امروز


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها