کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داد


کد خبر : ۳۱۵۰۹پنجشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۱:۰۶۲۰۲۰ بازدید

بانک فدرال رزرو آمریکا سرانجام پس از کش و قوس فراوان، ساعاتی قبل نرخ بهره بانکی را با ۲۵ صدم درصد افزایش به ۷۵ صدم درصد رساند.

بانک فدرال رزرو آمریکا سرانجام پس از کش و قوس فراوان، ساعاتی قبل نرخ بهره بانکی را با ۲۵ صدم درصد افزایش به ۷۵ صدم درصد رساند.

به گزارش مهر، فدرال رزرو آمریکاهمچنین  اعلام کرد که در سال آینده شاهد ۳ بار رشد نرخ بهره خواهیم بود. هربار رشد نرخ بهره، ۲۵ صدم درصد بوده و لذا نرخ بهره دلار در پایان سال ۲۰۱۷ معادل ۱.۵ درصدخواهد بود

بر این اساس همانطور که انتظار می رفت در آخرین ماه سال میلادی ۲۰۱۶ بار دیگر فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش داد؛ البته «فدرال رزرو» در بیانیه ای اعلام کرد که افزایش نرخ بهره بانکی همچون «قطار خارج از کنترل نخواهد بود».

کمیته «فدرال رزرو» معتقد است که فقط افزایش تدریجی نرخ بهره می تواند موجب تحول در شرایط اقتصادی شود.  در یکسال اخیر، این اولین افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا است.

همچنین این برای اولین بار از سال ۲۰۰۷ تاکنون است که نرخ بهره بانکی آمریکا از نرخ بهره کانادا  بیشتر می شود. بانک مرکزی کانادا هفته گذشته، نرخ بهره بانکی را برای یازدهمین بار متوالی در سطح ۵ دهم درصد تثبیت کرد.

با افزایش نرخ بهره در آمریکا،  بدون شک شاهد افت قیمت فلزات گرانبها و فلزات اساسی در بازارهای جهانی خواهیم بود. تقویت دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها نیز از دیگر اثرات مستقیم این سیاست بحساب می آید.

نفت و طلا با افزایش نرخ بهره در آمریکا،  هم اکنون در بازار بورس کامکس نیویورک در حال کاهش می باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها