کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

همه نماگرهای بورس قرمزپوش شدند


کد خبر : ۳۱۴۶۰سه شنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸:۲۶۱۰۰۷ بازدید

معامله‌گران بورس تهران امروز با افت عمده نمادهای بورسی رو به رو شدند و شاخص کل با افت 174 واحدی به رقم 80741 واحد ...

معامله‌گران بورس تهران امروز با افت عمده نمادهای بورسی رو به رو شدند و شاخص کل با افت 174  واحدی به رقم 80741 واحد رسید. توقف 60 نماد معاملاتی و زیان‌ده شدن بانک‌ها در مجامع سالیانه نیز مشاهده شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه 23 آذرماه 95 با کاهش 174 واحدی به رقم 80 هزار و 741 واحد رسید.

شاخص کل هم‌وزن اما با کاهش 41 واحدی روی رقم 16 هزار و 21 واحد ایستاد. امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 232 واحدی به عدد 89 هزار و 412 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 117 واحدی به رقم 57 هزار و 4799 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 407 واحد کاهش عدد 170 هزار و 883 واحد را تجربه کرد. امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آی‌فکس) با کاهش یک واحدی روی رقم 868 واحد ایستاد. 

براساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت ملی صنایع مس ایران با 60 واحد، پالایش نفت تهران با 21 واحد و معدنی و صنعتی گل‌گهر با 17 واحد کاهش، بالاترین تاثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت ایران خودرو با 26 واحد، پتروشیمی خارک با 19 واحد و پتروشیمی فن‌آوران با 17 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را بر برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 140 میلیارد تومان رسید که ناشی از دست به دست شدن 431 میلیون و 408 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 33 هزار و 959 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های پتروشیمی پردیس، پتروشیمی زاگرس، اوراق مشارکت میدکو، اوراق مشارکت لیزینگ رایان سایپا، سرمایه‌گذاری و توسعه خوزستان، اوراق مشارکت شهرداری دزفول، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، اوراق مشارکت شهرداری مشهد از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی اوراق مشارکت شهرداری شیراز 11 و اوراق اجاره سایتل یک بازگشایی شدند.

به گزارش فارس، امروز کمتر از 30 میلیون سهم صنعتی دریایی ایران به ارزش بیش از 8 میلیارد تومان کد به کد شد. کمتر از 27 میلیون سهم سرمایه گذاری پارس آریان نیز به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد. 18.5 میلیون سهم سرمایه گذاری توسعه ملی به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان با هدف تجمیع سهام به کدهای درون گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

در عین حال 18.5 میلیون سهم سرمایه گذاری صنعت و معدن به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان نیز میان سهامداران عمده با معاملات انتقالی همراه بود. امروز 16 میلیون سهم صنایع انرژی آذراب به ارزش 4 میلیارد تومان نیز از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

اندکی بیش از 13 میلیون سهم سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی اما به ارزش کمتر از 2.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده کد به کد شد. 11.5 میلیون سهم گروه صنایع کاغذ پارس به ارزش 3 میلیارد تومان امروز میان کدهای سهامداران عمده منتقل شد.

در بیمه آرمان نیز امروز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان کد به کد شد و در سیمان شرق 10 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان میان سهامداران عمده انتقال داده شد. امروز 7 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج فارس نیز به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان کد به کد شد، 5 میلیون سهم صنایع فولاد آلیاژی یزد نیز به ارزش بیش از یک میلیارد تومان از سوی سهامداران عمده کد به کد شد.

در عین حال 5 میلیون سهم سیمان تهران به ارزش کمتر از 1.5 میلیارد تومان میان کدهای سهامداران عمده انتقال داده شد.

براساس این گزارش، امروز بورس تهران یکی از کم حجم‌ترین روزهای معاملاتی خود را همزمان با بروز ایراد فنی در سامانه معاملات تجربه کرد. امروز ناظر بازار سهام در حالی از آغاز معاملات رسمی بازار سهام با تأخیر نیم ساعته خبر داد که با فرا رسیدن همین زمان در پیغامی مجدد از تعویق زمان سفارش‌گیری و گشایش بازار در ساعت  سپس 10:10 دقیقه خبرداد بی آنکه توضیحی در مورد تعویق‌های پی در پی در این بازار به سهامداران ارائه دهد.

این وضعیت در بازار فرابورس نیز مشابه بازار بورس با اختلاف‌های چند دقیقه‌ای تکرار شد و در نهایت در پایان معاملات امروز بازار سهام بی‌آنکه بر زمان رسمی این معاملات دقایقی افزوده شود معاملات گواهی سپرده کالایی ذرت در بورس کالای ایران را نیز ابطال کرد.

تزریق این اضطراب ناخواسته به بازار سهام در حالی است که طی روزهای اخیر پس از رایزنی‌های مختلف بروزرسانی سامانه معاملات و هسته معاملات بازار سهام دوباره به شرکت نرم‌افزاری آتوس سپرده شده است.

به گزارش فارس، اغلب معامله‌گران معتقدند، در شرایطی که بازار سهام با استرس‌های روانی مختلف از بابت توقف طولانی مدت نمادهای معاملاتی، بروز ناهنجاری‌های معاملاتی، افشا و تائید گزارش‌های حسابداری و مالی غیر واقعی برخی ناشران و در نهایت شوک حاصل از بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌های بزرگ پس از برگزاری مجامع سالیانه مواجه است، تزریق اضطراب‌ خلق‌الساعه از جمله ایرادهای فنی سامانه معاملات نه تنها اعتماد را از بازار سهام فراری خواهد داد بلکه بر وجهه بازار سرمایه ایران در دورانی که از آن به عنوان پسابرجام یاد می‌شود، صدمه خواهد زد. بازاری که این روزها به نظر می‌رسد همه دلسوزان خود را از دست داده و کودکی رها شده در اقتصاد در رکود فرو رفته کشور است.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام براساس الگوهای تکنیکی شاهد اقبال خریداران اغلب نوسان‌گیر در گروه ایران‌خودرو و همچنین گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بود هرچند که عرضه‌های تدریجی سهامداران حقوقی در هر دو نماد مشهود بود.

در گروه پتروشیمی‌ها نیز امروز در آستانه برگزاری مجامع برخی از شرکت‌های عوره‌ساز و همچنین اعلام تعدیل مثبت سود برآوردی، شاهد شکل‌گیری صف‌های خرید و افزایش تقاضا در این گروه با غلبه بر عرضه سهام بود.

به گزارش فارس، بازار سهام امروز به شدت کم حجم و با افزایش عرضه سهام بر تقاضا بود که در این بین ایراد فنی سامانه معاملات با وجود سایه سنگین معاملات کد به کد حقوقی‌ها بر ضعف معاملات امروز افزود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها