کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آغاز تغییر در مسیر بورس


کد خبر : ۳۱۴۶چهارشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۵:۲۸۲۶۰۷ بازدید

بورس اوراق بهادار تهران دیروز پس از نزدیک به یک هفته افت شاخص شاهد تقویت تقاضا و آغاز روند جمع‌آوری صف‌های فروش بود.

در بازار دیروز بخشی از صف‌های فروش جمع آوری شد و انتظار می‌رود بقیه صف‌های فروش نیز در روز جاری و ابتدای هفته آینده جمع‌آوری شود. این در حالی است که در ساعت پایانی بازار شاهد افزایش عرضه‌ها و روند منفی در قیمت‌ها بودیم تا در نهایت شاخص کل با 389 واحد افت مواجه شود.  از دیدگاه کارشناسان خبرهای خوب سیاسی و اجرای توافق‌نامه ژنو، کاهش قیمت‌ها و افزایش ارزندگی قیمت‌ها و همچنین گزارش‌های 9 ماهه مناسب شرکت‌ها موجب شده است تا به‌رغم ابهامات مربوط به قیمت گاز پتروشیمی و عوارض معدنی بازار به سمت خرید گرایش یافته و جمع آوری صف‌های فروش آغاز شود. در این میان تکذیب شایعاتی در مورد تغییرات مدیریتی در بازار سرمایه نیز نقش مهمی در بازگشت آرامش به بازار داشت. عصر روز دوشنبه وزیر امور اقتصادی و دارایی برخی شایعات درباره تغییر رئیس سازمان بورس را تکذیب کرد. در معاملات دیروز همچنین تشکیل صف خرید برای نماد تازه وارد تیپیکو نیز بر بهبود شرایط بازار تاثیر داشت.

 در بازار دیروز در گروه نفتی شرکت پالایش نفت تبریز با سرمایه‌ای نزدیک به 194 میلیارد و 210 میلیون و 600 هزار تومان اطلاعات و صورت‌های مالی میان‌دوره‌ای 9 ماهه منتهی به 30 آذر 92 را به اطلاع سهامداران رسانده است. «شبریز» در دوره 9 ماهه برای هر سهم مبلغ 2318 ریال سود خالص محقق نموده که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 154 درصد افزایش داشته و این در حالی است که با توجه به بودجه 3601 ریالی این شرکت دوره مورد بررسی با تحقق 64 درصدی روبه‌رو بوده است. در گروه معدنی، شرکت توسعه معادن روی با سرمایه 191 میلیارد و 395 میلیون تومان پیش‌بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 29 اسفند 92، مبلغ 608 ریال سود خالص پیش‌بینی کرده که در مقایسه با اطلاعیه قبلی (به مبلغ 569 ریال) نزدیک به 7 درصد افزایش داشته است.

 در گروه تجهیزات دیروز صف فروش مپنا برای دقایقی جمع‌آوری شد تا این نماد مهم بازار نیز به سوی تعادل برود. در گروه تجهیزات دیروز اعلام شد که بانک اقتصاد نوین سهام تعاونی خاص کارکنان را در آذرآب عرضه خواهد کرد. این عرضه مالکیت آذرآب را منتقل خواهد کرد. براساس اعلام بانک اقتصاد نوین به وکالت از شرکت تعاونی خاص کارکنان ایران خودرو روز چهاردهم بهمن ماه، تعداد 99 میلیون و 461 هزار سهم از سهام آذرآب را در بازار دوم می‌فروشد. این تعداد از سهام 95/9 درصد از کل سهام شرکت است و به صورت یکجا و نقد با قیمت پایه چهار هزار و 200 ریال فروخته می‌شود.

در گروه پتروشیمی دیروز هلدینگ خلیج فارس پس از تعدیل مناسب سود بازگشایی شد که با افت قیمت مواجه شد. در این گروه قائم‌مقام معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت از تشکیل کارگروه تصمیم‌گیری درباره قیمت حامل‌های انرژی از جمله بنزین و هدفمندی یارانه‌های سال آینده با محوریت وزارت اقتصاد و حضور وزارت نفت خبر داد و گفت: هر زمان از ما درباره قیمت انرژی پیشنهاد خواسته‌اند، ارائه کرده‌ایم. خجسته‌مهر با بیان اینکه در قیمت‌گذاری خوراک اقتصاد طرح‌های پتروشیمی هم باید بر اساس قانون هدفمندی مورد توجه قرار بگیرد، افزود: قیمت‌های فعلی را کسی قبول ندارد، در مورد خوراک گاز مجموعه وزارت نفت و معاونت برنامه‌ریزی کار کارشناسی انجام داده‌اند و قیمت‌هایی نیز اعلام شده است اما هنوز جمع‌بندی نهایی برای قیمت انجام نشده است. در مجموع بازار دیروز بازاری منفی اما با خریدهای پر حجم‌تر بود که در آن شاخص کل 47.0 درصد افت کرد. شاخص دیروز به 83 هزار و 252 واحد رسید. ارزش معاملات نیز به 388میلیارد تومان بالغ شد.  

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها