کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آیا اعتماد بار دیگر به بازار طلا باز خواهد گشت؟


کد خبر : ۳۱۴۴چهارشنبه، ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸:۰۲۱۹۳۴ بازدید

قیمت طلا در حالی سال بسیار بدی را پشت سر گذاشت که عوامل متعددی در کاهش قیمت جهانی این فلز زرد دخالت داشته است.

بی شک یکی از مهمترین علل کاهش 28 درصدی قیمت طلا در سال 2013 کاهش اعتماد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به طلا و سرمایه گذاری در این بازار بوده است.

بر اساس این گزارش در حالی که قیمت طلا در روزهای نخست سال 2014 میلادی با افزایش روبرو شده ولی بسیاری از تحلیلگران اقتصادی علت اصلی این افزایش را رشد نسبی تقاضای چین در آستانه سال نوی چینی ارزیابی کرده اند و با کاهش مجدد تقاضای چین احتمالا قیمت طلا بار دیگر با کاهش روبرو خواهد شد.

گرچه میزان ذخایر طلای چین در سال 2009 میلادی حدود 1054 تن اعلام شده و بانک مرکزی چین از آن زمان تاکنون هیچ گزارش جدیدی در خصوص وضعیت ذخایر طلا منتشر نکرده است ولی به نظر می رسد میزان ذخایر طلای این کشور در سال های اخیر بیش از دو برابر افزایش یافته است.

ولی سئوال اصلی این است که آیا اعتماد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به بازار طلا بار دیگر احیا خواهد شد؟ تصمیم بانک مرکزی آلمان برای بازگرداندن ذخایر طلای خود از پاریس و نیویورک نیز سئوالات زیادی را در اذهان سرمایه گذاران بین المللی ایجاد کرده است. 

به نظر می رسد نگرانی سرمایه گذاران نسبت به تصمیم فدرال رزرو آمریکا در خصوص محرک پولی نیز تاثیر زیادی بر اعتماد آنها نسبت به بازار طلا خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها