کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تویوتا راو4 را بهتر بشناسیم


کد خبر : ۳۱۳۹۹شنبه، ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸:۴۷۱۳۲۷۹ بازدید

تویوتا راو4 اولین خودروی شاسی بلند جمع و جور (Crossover) تویوتا، برای اولین بار در سال 1994 در كشورهای ژاپن و اروپا و در سال 1995 روانه بازار ...
تویوتا راو4 را بهتر بشناسیمتویوتا راو4 را بهتر بشناسیم

تویوتا راو4 اولین خودروی شاسی بلند جمع و جور (Crossover) تویوتا، برای اولین بار در سال 1994 در كشورهای ژاپن و اروپا و در سال 1995 روانه بازار امریکای شمالی شده است.

این خودرو برای مصرف كنندگانی طراحی شده بود كه خواهان بیشتر مزایای یک خودروی SUV مانند اتاق بزرگ تر، دید بیشتر راننده و امکان رانندگی با چهار چرخ متحرك به همراه قابلیت مانور، مصرف سوخت پایین و نرمی رانندگی مانند یک خودروی سواری بودند. با اینکه همه خودروهای راو4 چهار چرخ متحرك نیستند با این حال نام RAV4 برگرفته از " Recreational Active Vehicle with 4-wheel drive " به مفهوم " دو دیفرانسیل مهیج" است.

راو4 از ابتدا در دو نسخه دو و چهار درب تولید شد. در كشور امریکا برای اولین بار، نمونه 2 لیتری راو4 با قدرت 120 اسب بخار عرضه شد. در آن زمان هر دو مدل دیفرانسیل جلو و دو دیفرانسیل به دو صورت گیربکس ۵ دنده دستی و ۴ دنده اتوماتیک در بازار امریکا موجود بود. راو4 در سال 1997 به عنوان خودروی سال شناخته شد و در سال 1998 طراحی آن مورد بازبینی قرار گرفت. قدرت موتور آن نیز از 120 به 127 اسب بخار افزایش یافت. در سال 1999 نمونه دو در راو4 جای خود را به نمونه پنج در داد. این خودرو در ژاپن با موتور 2 لیتر و قدرت موتور 177 اسب بخار نیز عرضه می شد.

دومین نسل راو4 در اواسط سال 2000 به دو صورت 3 و 4 درب به فروش رسید. تمامی مدل های با موتور 2 لیتری و ۴ سیلندر دارای زمان بندی متغیر سوپاپ VVT)) بودند كه منجر به قدرت و گشتاور بالاتر و مصرف سوخت كمتری می شد.

نسل دوم راو4 در چند مدل ارائه شده بود كه شامل مدل NV با تک دیفرانسیل و مدل های GX ،NRG و VX به صورت دو دیفرانسیل (AWD) بود.

در اواخر سال 2003 مدل جدید با طراحی جدید، تجهیزات بیشتر و در برخی بازارها با موتور جدید معرفی شد. مدل 2 لیتری راو4 به نسخه 2.4 لیتری آن تبدیل شد و 161 اسب بخار را تولید می كرد. مصرف سوخت آن نیز 2% بهبود یافته بود.

نسل دوم راو4 در استرالیا هم موفقیت چشمگیری داشت بطوری كه تبدیل به پرفروش ترین خودروی سال 2001 در استرالیا شد. نکته جالب این بود كه نسل دوم راو4 در امریکا بیشترین سهم را در میان رانندگان خانم بدست آورد. راو4 از این جهت برای خانم ها جذاب بود كه حداقل های یک خودروی سدان را دارا بود و ضمن اینکه بالابودن صندلی آن و راحتی رانندگی با آن نیز منجر به افزایش جذابیت این خودرو برای خانم ها میشد.

تویوتا راو4 برای سال 2006 كاملا طراحی مجدد شد و بر اساس یک پلتفورم كاملا جدید در نوامبر 2005 وارد بازار شد. راو4 جدید از سیستم فرمان برقی ((EPS استفاده می كرد. نسل سوم روفور در دو نسخه ارائه شده بود، مدل كوچک و بزرگ.

مدل كوچک تر آن فقط در بازار ژاپن، اروپا و نیوزلند و مدل بزرگتر آن در كشورهایی همچون استرالیا و امریکای شمالی به فروش می رسید.

در سال 2008 ، این مدل راو4 بازنگری شد و یکسری تغییرات روی آن انجام و موتور كاملا جدید برای آن طراحی شد. مدل جدید با جلوپنجره و سپر متفاوتی بود و همچنین مدل اسپرت آن دارای اسپویلر بزرگتر و برخی جذابیت های ظاهری بود.

آپشن های جدید راو4 شامل چراغ های راهنما روی آینه ها، دوربین عقب، نویگیشن ماهواره ای، سیستم ورود بدون كلید به خودرو، استارت دكمه ای و نمایشگر چندگانه روی آمپر بود. در سال 2009 ، اولین خودروی روفور دو دیفرانسیل وارد بازار كانادا گردید. در سال ۲۰۱۱ راو4 دچار یک تغییر (FaceLift) جدید شد.

نسل چهارم راو4 در نوامبر 2012 در نمایشگاه خودروی لس آنجلس معرفی شد. موتور این نسل از راو4 در نمونه های 2 و 2.5 لیتری 4 سیلندر ، 2 و 2.2 لیتری توربو دیزل با گیربکس 6 دنده دستی، اتوماتیک CVT ، و 6 دنده اتوماتیک موجود بود.

و اما این کراس اوور محبوب که نسل های مختلف آن نیز در ایران عرضه و با استقبال بی نظیری روبرو شده است،  در جدید ترین مدل خود یعنی 2017 به زودی به لیست خودروهای کراس اوور موجود در کشور اضافه خواهد شد.

تویوتا راو4 مدل 2017

تویوتا راو4 مدل 2017

تویوتا راو4 مدل 2017

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها