کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

3 صفر از پول ملی حذف شود


کد خبر : ۳۱۳۴۲یکشنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۴۷۲۹۵۳ بازدید

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه اقتصاد ایران نیاز به حذف سه صفر از پول ملی دارد، گفت: حذف یک صفر تاثیری ...

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه اقتصاد ایران نیاز به حذف سه صفر از پول ملی دارد، گفت: حذف یک صفر تاثیری بر اقتصاد ندارد.

عباس آرگون در گفت‌وگو با مهر در خصوص تاثیر حذف یک صفر از پول ملی، گفت: حذف یک صفر تاثیر چندانی بر اقتصاد ندارد و ما باید به سمتی برویم که سه صفر از پول ملی حذف شود زیرا این طرح مزیت هایی برای اقتصاد ما دارد که بطور حتم راهگشا است.

وی با بیان اینکه باید به سمتی برویم که با پرداخت هزینه های حذف صفر، از مزیت های آن هم بهره مند شویم، افزود: برای حذف سه صفر از پول ملی نیاز به تورم پایین و ثبات اقتصادی داریم و تصور می کنم که الان زمان آن فرا رسیده که این اقدام اجرایی شود.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر اینکه دولت وظیفه حفظ ارزش و جایگاه پول ملی را دارد، اظهار داشت: لازم است که در چارچوب اصلاحات اقتصادی این اقدام هم هرچه سریعتر انجام گیرد زیرا در سال های گذشته به دلیل تورمی که در کشور داشتیم ارزش پول ملی کاهش یافته است.

آرگون با اشاره به اینکه حذف سه صفر از رشد نقدینگی جلوگیری کرده و به افزایش عرضه پول در جامعه منجر می شود، افزود: با توجه به رشد تورم در سال های گذشته موضوع حذف سه صفر از پول ملی ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به مزیت‌های حذف سه صفر، گفت: عدم انتقال پول با حجم زیاد، کاهش هزینه‌های حسابداری و حسابرسی، حمل و نقل آسان پول، کاهش تورم در بلندمدت و افزایش سرمایه گذاری خارجی از دیگر مزایای حذف سه صفر از پول ملی است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه حذف یک صفر علاوه بر اینکه هزینه هایی را به کشور تحمیل می کند اما تاثیر چندانی بر اقتصاد ندارد، گفت: معتقدم که باید سه صفر در همین مرحله حذف می شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها