کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت جهانی طلا اندکی افزایش یافت


کد خبر : ۳۱۱۴۱چهارشنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲:۱۸۵۳۹ بازدید

در حالی که بازارهای بین المللی منتظر کاتالیزورهای جدیدی است تا روند نوسانات را تعیین کند قیمت طلا امروز چهارشنبه با اندکی افزایش روبرو شده است.

با توجه به اینکه در شرایط کنونی کاتالیزور خاصی وجود ندارد تا بر روند نوسانات قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی تاثیرگذار باشد، قیمت طلا امروز چهارشنبه تغییر چندانی نداشته است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 0.6 دلار افزایش به بیش از 1169 دلار رسیده است. تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری متال بولتین بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت با نوسانات زیادی روبرو خواهد شد.

تحلیل این موسسه نشان می دهد که تقاضای جهانی طلا با افت محسوسی روبرو شده است. تقاضای فیزیکی و سفته بازی طی هفته های اخیر کاهش یافته و احتمال افت بیشتر قیمت طلا در چنین شرایطی وجود دارد. علی رغم افزایش بی ثباتی سیاسی در کشورهای مختلف به نظر می رسد تقویت ارزش دلار و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست هفته آینده فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

تحلیلگران موسسه آی جی نیز هشدار دادند که اگر سطح حمایتی 1160 دلاری برای هر اونس طلا شکسته شود باید منتظر کاهش بیشتر قیمت این فلز گرانبها باشیم و این احتمال هست که قیمت طلا تا 1130 و سپس 1110 دلار در هر اونس کاهش یابد.

با توجه به انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا، امیدواری سرمایه گذاران بین المللی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور بیشتر شده است.

بهبود اوضاع تولیدات صنعتی و بازار اشتغال آمریکا احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست 14 دسامبر را بیش از پیش کرده است.

البته کسری تجاری آمریکا در ماه اکتبر به بیش از 42.6 میلیار د دلار افزایش یافته است.

به نظر می رسد قیمت طلا در کوتاه مدت تحت تاثیر انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت.

گزارش سایت طلا حاکیست، در بازار انرژی نیز قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال در بازار لندن با 0.59 درصد کاهش به کمتر از 53.56 دلار رسیده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز بدون تغییر چندانی نسبت به روز گذشته به 100.50 واحد رسیده است. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه نیز تاثیر مهمی بر نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها