کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کدام لپ‌تاپ را انتخاب کنیم؟ لنوو یا ایسر؟


کد خبر : ۳۱۱۳۷چهارشنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳:۴۷۶۱۷۷ بازدید

یکی از مهم ترین معیارهایی که در هنگام انتخاب لپ تاپ مورد توجه قرار می گیرد، نوع استفاده کاربر از لپ تاپ است.

در واقع هر کاربر براساس احتیاجات روزمره خود به لپ تاپی متفاوت از دیگران نیاز دارد. بر همین اساس، این هفته، قصد داریم به بررسی و مقایسه دو لپ تاپ با رده قیمت حدود 1 میلیون تومان بپردازیم. لپ تاپ هایی که برای کارهای روزانه و کاربرهای معمولی مناسب هستند. البته در این دامنه قیمت لپ تاپ های زیادی در بازار وجود دارد که هرکدام می توانند انتخاب مناسبی باشد، با این وجود از میان این همه گزینه، دو گزینه موردنظر ما، مواردی ایده آل به نظر می رسند. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

ideapad 300
طراحی و کیفیت

به گزارش ایران‌جیب به نقل از فرصت امروز ، دو مدل ایسر aspire 531-c8ca و لنوو ideapad 300 وضعیتی نسبتا مشابه دارند. به عبارت دیگر در نگاه اول هر دو لپ تاپ کیفیت ساخت قابل قبولی دارند. کیبورد و تاچ پد این محصولات با کیفیت قابل قبولی طراحی شده اند و اغلب کاربران از کار با این دو محصول احساس رضایت می کنند. در هر دو لپ تاپ ها پورت هایی وجود دارد که این هم جزو مزایای این محصولات محسوب می شود.

وزن

یکی از مهم ترین مواردی که مورد توجه کاربران و به ویژه خانم هاست، وزن لپ تاپ است. بنابراین اگر شما هم جزو افرادی هستید که وزن لپ تاپ برای تان مهم محسوب می شود، بد نیست بدانید لپ تاپ لنوو 2کیلو و 300گرم و لپ تاپ ایسر 2کیلو و 400 گرم وزن دارند. اگرچه این اختلاف نسبتا کم به نظر می رسد، اما شاید برای برخی کاربران مهم باشد.

پردازنده و حافظه

نوع پردازنده مرکزی دستگاه ها نیز از مواردی است که از دید برخی کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. هر دو لپ تاپ دارای پردازنده Celeron ساخت شرکت Intelهستند. فرکانس پردازنده لنوو1.6GHz up to 2.48 GHz فرکانس پردازنده ایسر 1.6GHz up to 2.16 GHz است. هر دو دستگاه دارای دو مگابایت حافظه (cash) هستند. البته با وجود تمامی این مشابهت ها برخی کارشناسان معتقدند می توان روی کاغذ برای لنوو برتری نسبی در نظر گرفت. اما در عمل این برتری چندان محسوس نیست. ظرفیت حافظه رم هر دو دستگاه چهار گیگ و از نوع DDR3 است. پردازنده گرافیکی هر دو دستگاه نیز ساخت شرکت Intel مدل آن HD Graphics است. و اما به سراغ حافظه داخلی یا همان هارددیسک که برویم، هر دو محصول دارای ظرفیت هارددیسک مشابهی هستند که 500 گیگابایت را در اختیار کاربر قرار می دهند.

acer

صفحه نمایش و بلندگوها

هر دو دستگاه دارای سایز 15:6 اینچ در صفحه نمایش هستند. نوع صفحه نمایش هر دو محصول TFT Led است. افزون بر اینها دقت نمایش 1366×768 پیکسل و نسبت وضوح تصویر 16:9است. از دیگر امکانات هر دو لپ تاپ می توان به درایو نوری با قابلیت خواندن و نوشتن روی هر نوع  dvd اشاره کرد. افزون بر اینها هر دو محصول دارای وبکم هستند که در مکالمه های تصویری استفاده می شود. در لنوو وبکم یک مگاپیکسلی با کیفیت Hd قرار گرفته و ایسر نیز از  وبکم 720 پیکسلی با کیفیت hd داراست.

هر دو محصول بلندگوهای استریو دارند. با این وجود متاسفانه خبری از نور پس زمینه در کیبورد نیست. این همان موردی است که کاربر را در هنگام تاریکی دچار مشکل می کند. تاچ پد هر دو دستگاه از فرمان های لمسی بهره مند است. روی هر دو لپ تاپ کارتخوان یا همان رم ریدر موجود است که کاربر با استفاده از آن می تواند به خواندن یا نوشتن روی رم های دوربین عکاسی فیلمبرداری، گوشی موبایل و... دسترسی داشته باشد.

هر دو محصول فاقد مودم داخلی هستند که ضعف بزرگی محسوب نمی شود، اما این ضعف با در نظر گرفتن این موضوع جبران می شود که هر دو محصول مجهز به شبکه های بی سیم یا همانWi-Fi ، بلوتوث داخلی، پورت شبکه یا همان ورودی Ethernet، لپ تاپ لنوو پورت VGA یا همان ورودی تصویر آنالوگ هستند. ایسر فاقد این پورت است ولی هر دو محصول دارای پورت HDMI یا همان ورودی دیجیتال هستند.

هر دو محصول دارای سه ورودی یو اس بی هستند و در هر دو دستگاه یک ورودی یو اس بی 3.0 و دو ورودی دیگر از یو اس بی 2.0 پشتیبانی می کنند. همان طور که اشاره شد هر دو محصول برای کاربری عمومی ساخته شده اند پس نمی توان از این دستگاه ها انتظار بیش از حد داشت. نوع باتری لنوو چهار سلولی و نوع باتری ایسر سه سلولی است. افزون بر اینها نوع باتری این دو محصول لیتیومی است، اما به نظر می رسد باتری لنوو کمی قوی تر است. خبری از ویندوز اورجینال روی هیچ یک از این دو دستگاه نیست. بنابراین کاربران باید به فکر تهیه یک سیستم عامل مناسب و نصب آن روی دستگاه باشند. از سوی دیگر از لوازم جانبی دستگاه هم خبری نیست و تنها کابل برق و شارژر در جعبه هر دو دستگاه دیده می شود.

نتیجه گیری

اگر از آن دسته از کاربرهایی هستید که به دنبال کاربری روزانه متوسط هستید و از این محصولات برای امور روزمره استفاده می کنید و البته سقف مشخصی از هزینه را نیز در ذهن دارید، می توانید بنا به سلیقه خود یکی از لپ تاپ ها را انتخاب کنید. در انتخاب لنوو باید به شارژدهی متوسط و کیفیت ساخت قابل قبول بدنه و کیبورد تاچ با کیفیت و دارا بودن پورت های مناسب توجه کنید و در مورد ایسر هم کیفیت بدنه، همراه صفحه کیبورد جداگانه، فاصله مناسب بین هر کلید، دارا بودن پورت های ورودی وب شفافیت و کنتراست پایین صفحه نمایش را مدنظر داشته باشید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها