کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معرفی طولانی‌ترین مسیرهای هوایی جهان


کد خبر : ۳۱۰۹۷جمعه، ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳:۴۷۴۱۱۹ بازدید

کم‌‌شدن مصرف سوخت هواپیماها به لطف طراحی‌های جدید و افزایش تقاضا برای کاهش زمان معطلی در فرودگاه‌ها باعث شده تا شرکت‌های ...
معرفی طولانی‌ترین مسیرهای هوایی جهانمعرفی طولانی‌ترین مسیرهای هوایی جهان

کم‌‌شدن مصرف سوخت هواپیماها به لطف طراحی‌های جدید و افزایش تقاضا برای کاهش زمان معطلی در فرودگاه‌ها باعث شده تا شرکت‌های هواپیمایی به فکر ایجاد مسیرهای هوایی طولانی‌تر بیافتند.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از CNN، درحال حاضر طولاني‌ترين مسيري كه قرار است از سال 2017 مورد استفاده قرار گيرد، خط هوايي لندن تا پرت است كه شركت هواپيمايي كانتاس پس از دريافت هواپيماهاي بوئينگ 787 خود از سال آينده آن را خواهد پيمود. مسافت اين خط 14 هزار و 470 كيلومتر است. در عين حال ديگر شركت‌هاي هواپيمايي نيز در تلاشند پروازهايي را ارائه دهند كه بيشترين مسافت ممكن را در كمترين زمان پوشش خواهند داد. با اين همه، طولاني‌ترين مسيرهاي هوايي جهان نيز نبايد از محدوده 17 ساعت پا را فراتر بگذارند.

در ادامه طولاني‌ترين مسيرهاي هوايي جهان را مشاهده مي‌كنيد:

طولاني‌ترين پرواز بين‌المللي در آينده نزديك
درحال حاضر رقابت سنگيني برسر اين نام وجود دارد. شركت هواپيمايي امارات و قطر ايرويز براي دستيابي به مسيرهاي دبي-آكلند و دوحه آكلند با يكديگر در رقابت شديدي هستند. در ماه مارس شركت امارات ادعا كرد طولاني‌ترين مسير هوايي تجاري جهان را با طولي برابر 14 هزار و 200 كيلومتر به آكلند نيوزيلند در اختيار دارد. پس از يك سال شركت قطر ايرويز نيز برنامه راه‌اندازي پروازهاي دوحه به آكلند در اوايل سال 2017 را اعلام كرد كه با طولي برابر 14 هزار و 539 كيلومتر، مي‌تواند رتبه اول جهان را به دست آورد.

طولاني‌ترين مسير بدون توقف از بعد زمان
اگر تنها زمان را در نظر بگيريد، پرواز دبي، آكلند شركت هوايي امارات رتبه اول را به دست خواهد آورد. مدت زمان اين پروازها كه به صورت روزانه و توسط هواپيماهاي بوئينگ 777 انجام مي‌شوند، 16 ساعت در مسير رفت و 17 ساعت و 15 دقيقه در مسير بازگشت است. اين مسير از اكتبر سال 2016 توسط ايرباس A380 پيموده مي‌شود كه طولاني‌ترين مسيري است كه تاكنون توسط اين هواپيماي غول‌پيكر پيموده شده‌است.

طولاني‌ترين مسير از بعد فاصله
شركت هواپيمايي هندوستان براي رسيدن به سن‌فرانسيسكو از مسير اقيانوس آرام به جاي مسير قطبي معمول استفاده مي‌كند، حركتي كه منجر به ذخيره سوخت زيادي مي‌شود. در اين مسير جديد كه طولي برابر 15 هزار و 140 كيلومتر دارد، هواپيماي بوئينگ اين شركت مي‌تواند از جريان هواي ارتفاعات براي سرعت گرفتن استفاده كرده و با سرعت بيشتري خود را به سن‌فرانسيسكو برساند. اما اين شرايط براي بازگشت وجود ندارد و هواپيما بايد براي بازگشت از مسير قطبي استفاده كند.

طولاني‌ترين پرواز بدون توقف داخلي
اين پرواز نه در كانادا و نه در روسيه انجام مي‌شود، بلكه به كشور فرانسه تعلق دارد. درواقع اين پرواز ميان پاريس و جزيره لا ريونيون،‌يكي از مستعمره‌هاي فرانسه در جنوب اقيانوس هند انجام مي‌گيرد. طول اين مسير درصورتي كه از فرودگاه شارل دوگل انجام شود 9348 كيلومتر و در صورتي كه از فرودگاه اورلي صورت گيرد 9337 كيلومتر خواهد بود.

طولاني‌ترين پرواز هوايي با توقف
اگرچه مجمع‌الجزاير پلي‌نزي فرانسه خارج از محدوده پروازهاي خطوط هوايي پاريسي است،‌اما هواپيماهاي ايرفرانس با يكبار توقف و سوختگيري در فرودگاه بين‌المللي لس‌آنجلس مي‌توانند در كمتر از 24 ساعت خود را از اروپا به تاهيتي برسانند. طول اين مسير هوايي 15 هزار و 715 كيلومتر است.

پرتوقف‌ترين پرواز جهان
پرواز هونولولو به گوآم كه پروازي بيش از 14 ساعت است، توسط شركت هوايي يونايتد ايرلاينز انجام مي‌گيرد و بيش از يك بار توقف دارد. درواقع پرواز 154 اين شركت براي رسيدن به گوام در اقيانوس آرام از جزيره‌اي به جزيره ديگر مي‌پرد، از هونولولو به ماجورو، از ماجورو به كواجالين، از كواجالين به پونپي و چوك و در نهايت به گوام.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها