کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اجاره‌بهای مسکونی در بزرگ‌ترین منطقه تهران + جدول


کد خبر : ۳۱۰۳۷دوشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۳:۱۳:۴۷۳۸۷۷ بازدید

بزرگ‌ترین منطقه تهران که طی ماه‌های اخیر همواره در رتبه اول یا دوم معاملات مسکن ایستاده است، در بازار رهن و اجاره نیز نسبتا پرمشتری است.

بزرگ‌ترین منطقه تهران که طی ماه‌های اخیر همواره در رتبه اول یا دوم معاملات مسکن ایستاده است، در بازار رهن و اجاره نیز نسبتا پرمشتری است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از دنیای‌اقتصاد، طی آبان ماه حدود هشت درصد از قراردادهای اجاره‌بها در منطقه چهار منعقد شد. این منطقه واقع در محدوده شمال‌شرقی تهران با برخورداری از 9 ناحیه و 20 محله به نام‌های حکیمیه، کوهسار، مجیدآباد، قنات‌کوثر، قاسم آباد، لویزان ـ شیان، حسین‌آباد ـ مبارک‌آباد، پاسداران ـ ضرابخانه، گلشن، تهرانپارس شرقی، تهرانپارس غربی، جوادیه، اوقاف، علم‌وصنعت، نارمک، شمیران‌نو،‌ کالاد، شمس‌آباد ـ مجیدیه، کاظم‌آباد و مهران، بزرگ‌ترین منطقه پایتخت لقب گرفته است که تقریبا 403 کیلومترمربع وسعت دارد.

وسعت این منطقه از یکسو و دامنه وسیع نرخ فروش یا رهن و اجاره آپارتمان از سوی دیگر، سبب شده که منطقه چهار همواره با حجم انبوه صف خرید و اجاره واحد مسکونی روبه‌رو باشد؛ به نحوی که برخی از واسطه‌های ملکی اظهار می‌کنند حتی در پاییز و زمستان هم بازارشان آن‌قدر سرد نیست که نگران‌کننده باشد. آنها معتقدند در برخی از مناطق شهر از جمله منطقه چهار، فصل خرید و اجاره معنا ندارد و در تمام ایام سال هم فایل و هم مشتری وجود دارد. بررسی «دنیای اقتصاد» نشان می‌دهد دامنه نرخ اجاره‌بهای نهایی آپارتمان در این منطقه طی هفته‌های اخیر، بین 270‌هزار تا بیش از 9 میلیون تومان متغیر است و از این رو در منطقه مذکور، اقشار مختلف متناسب با بودجه و طبقه درآمدی خود در یکی از محله‌ها ساکن هستند. یکی از ارزان‌ترین قراردادهای اجاره‌بهای منعقد شده در این منطقه طی ماه گذشته مربوط به آپارتمان 50 مترمربعی 10 ساله بوده است که با ودیعه پنج‌میلیونی و اجاره‌بهای 120‌هزار تومانی به اجاره رفته است. در مقابل گران‌ترین خانه‌های منطقه چهار در محله‌های ضرابخانه و ازگل قرار دارد. آپارتمان 145 مترمربعی واقع در محله ضرابخانه در بخش واقع در حریم منطقه چهار با ودیعه 300 میلیون تومانی رهن کامل شده و بر این اساس اجاره نهایی آن حدود 9 میلیون و 10 هزار تومان است. قرارداد اجاره دیگری برای آپارتمان واقع در محدوه ازگل به وسعت 156 مترمربع با نرخ 300 میلیون ـ 600 هزار تومان منعقد شده که اجاره نهایی آن به 9 میلیون و 600 هزار تومان می‌رسد.

اجاره‌بهای مسکونی در بزرگ‌ترین منطقه تهران



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها