کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درآمد نفت در بودجه سال آینده 80 هزار‌ میلیارد تومان است


کد خبر : ۳۰۹۴۸شنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱:۳۳۱۱۵۶ بازدید

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سقف درآمد نفت در لایحه بودجه سال آینده 80 هزار ‌میلیارد تومان و قیمت هر بشکه نفت ...

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: سقف درآمد نفت در لایحه بودجه سال آینده 80 هزار ‌میلیارد تومان و قیمت هر بشکه نفت 45 دلار خواهد بود.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از فارس، ایرج ندیمی با اشاره به شاخص‌های کلان بودجه سال ٩٦ کل کشور اظهار کرد: بخش عمده رویکردهای بودجه سال بعد، تابع سیاست‌های برنامه ششم توسعه خواهد بود. وی افزود: درباره نفت براساس توافق صورت‌گرفته با کمیسیون تلفیق در برنامه ششم توسعه، حداکثر تا سقف ٨٠‌ هزار‌میلیارد تومان می‌توان از منابع نفتی در بودجه بهره‌مند شد و برای امسال نیز حدود ٧٤‌ هزار‌ میلیارد تومان درآمد نفت تعیین شده است.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه با توجه به برداشت ریالی، دولت در بودجه نرخ محاسبات مبنای خود را در مکانیسم عرضه و تقاضا  قرار می‌دهد، تصریح کرد: دولت راجع‌ به نرخ دلار و نوع نگاه آن در برنامه ششم روی محاسبات بودجه تعریف‌شده و با فرض اینکه در بودجه سقف درآمدهای نفت تعیین می‌شود، مبنای کار، نرخ محاسباتی ارز نیست. اما برای اینکه دولت بتواند قیمت نفت را پیش‌بینی کرده و با نرخ ارز محاسبه و ریال آن را به دست بياورد، این موضوع پیش‌بینی می‌شود.

عضو سابق کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه حداقل نرخ نفت در بودجه سال آینده ٤٠ دلار خواهد بود، افزود: افزایش این قیمت به مذاکرات اعضای اوپک و تغییر سهمیه‌ها بستگی دارد و می‌تواند تا ٤٥ دلار افزایش یابد. ندیمی درباره یکسان‌سازی نرخ ارز نیز گفت: باید این یکسان‌سازی روی عددی باشد که تولید و مصرف در آن حمایت شده و درآمدهای بودجه محقق شود. در این راستا لایحه یکسان‌سازی نرخ ارز از طرف بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تصمیم‌سازی شده و نیاز به تصمیم‌گیری و ارسال آن به مجلس است.

وی تأکید کرد: قطعا این لایحه سند جامعی خواهد شد که تولید داخل، افزایش قیمت، مصارف و درآمدهای بودجه را در نظر خواهد گرفت؛ زیرا دولت بیشترین درآمدهای ارزی را در کشور نسبت به بخش خصوصی داشته و محوریت کار را برعهده دارد. به گفته مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، درحال‌حاضر اولویت‌ها و تمرکز روی برنامه ششم و بودجه سال آینده است تا پس از آن بتوان بر مسائل، از جمله یکسان‌سازی نرخ ارز تمرکز کرد. ندیمی درباره افزایش منابع بودجه عمومی کشور برای سال آینده گفت: دولت در این رابطه دو راه دارد یا اینکه به سمت کوچک‌سازی حرکت کند که اکنون امکان آن وجود نداشته و واسپاری‌ها در حد اعتنا نیست. همچنین معمولا افزایش ١٠ تا ١٥‌درصدی در بودجه عمومی، بنا به افزایش هزینه‌های ریالی، حقوق و دستمزد و سایر موارد محتمل است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها