کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

علت سرمای بیش از حد پاییز امسال چه بود؟


کد خبر : ۳۰۹۴۷شنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۲:۲۴۶۸۳ بازدید

«احد وظیفه» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره چرایی بیش از حد سرد بودن دمای هوا در ماه سوم فصل ...

«احد وظیفه» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره چرایی بیش از حد سرد بودن دمای هوا در ماه سوم فصل پاییز گفت:
مرکز ملی اقلیم‌شناسی از قبل اعلام کرده بود که فصل پاییز امسال با بارش کم و دمای نسبتا بالا در نیمه اول فصل و در انتهای آن برگشت به شرایط نرمال همراه خواهد بود. این تغییرات یک هفته‌ای اخیر ناشی از نفوذ توده هوای سرد منطقه عرض‌های شمالی یا جنب قطبی عرض‌های پایین بوده است و این اتفاق طبیعی است.

وی افزود که سیستم‌های هم‌گیری در حال گذار در عرض‌های میانی از غرب به شرق هستند و گاهی توسعه اینها، جنوب‌سوی یا شمال‌سوی بسیار قوی دارند، مانند سامانه‌ای که در هفته گذشته از کشور عبور کرد.

وظیفه با بیان اینکه این یک جریان رفت و برگشت بین قطب و منطقه مرزهای میانی یا مرزهای حاره‌ای است، گفت که در قطب در فصل زمستان به واسطه تابش ضعیف آفتاب، کمبود انرژی و در مناطق استوایی انباشت انرژی داریم این انرژی باید جابه‌جا شود و این چرخه طبیعی جو است که انرژی را از عرض‌های جنوبی به شمال و از شمال به جنوب منتقل می‌کند.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه توده هوایی که در هفته گذشته از کشور عبور کرد، هوا را از مناطق جنب قطبی بر کشور ما گسترش داد گفت که در حال حاضر این توده هوایی از کشور خارج شده و به تدریج طی روزهای آینده روند افزایش دما را پیش‌بینی می‌کنیم.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها