کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تلاش کانادا برای بازگشایی سفارت در تهران


کد خبر : ۳۰۹۴۶شنبه، ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۱:۳۶۳۵۲ بازدید

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در نشست خبری با هیئت تحریریه روزنامه تورونتو استار گفت که دولتش در حال انجام تلاش‌های لازم برای بازگشایی ...

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در نشست خبری با هیئت تحریریه روزنامه تورونتو استار گفت که دولتش در حال انجام تلاش‌های لازم برای بازگشایی سفارت این کشور در تهران است.

به گزارش فارس،روابط ایران و کانادا از سال ۲۰۱۲، پس از آنکه دولت وقت اتاوا به نخست‌وزیری «استفان هارپر» با متهم کردن ایران به حمایت از دولت سوریه، عدم پایبندی به قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و ایجاد تهدید برای اسرائیل، دیپلمات‌های خود را از تهران خارج کرد، قطع شد.

کانادا همچنین تحریم‌های مالی گسترده‌ای علیه ایران وضع کرده و در سال‌های گذشته همواره پایه‌گذار قطعنامه‌های ضد ایرانی به بهانه مسئله حقوق بشر بوده است.

روابط دو کشور از پارسال با روی کار آمدن حزب لیبرال به ریاست «جاستین ترودو»، تا حدی بهبود یافته است. اتاوا با بیان اینکه تحریم‌های یکجانبه کانادا را از بهره‌مند شدن از منافع بازار ایران محروم می‌کند، این تحریم‌ها را لغو کرده است.

هم ترودو و هم دیون در ماه‌های گذشته از تصمیم خود برای احیای روابط دیپلماتیک با تهران صحبت کرده‌اند. دیون در ماه مارس سال جاری میلادی در یک سخنرانی در دانشگاه اتاوا گفت قطع روابط با ایران «هیچ اثر مثبتی برای هیچ‌کس نداشته است.»

وزیران خارجه ایران و کانادا شهریور ماه سال ۱۳۹۵ برای اولین بار از زمان قطع روابط، در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها