کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حرفی برای گفتن در ساخت گیربکس اتوماتیک خودرو نداریم


کد خبر : ۳۰۸۸۷پنجشنبه، ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴:۰۸۴۶۳۳ بازدید

ساخت گیربکس و گیربکس اتوماتیک یکی از آرزوهای صنعت خودروی کشور است که در حال حاضر توسط سازمان گسترش و نوسازی ...

ساخت گیربکس و گیربکس اتوماتیک یکی از آرزوهای صنعت خودروی کشور است که در حال حاضر توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در حال پیگیری است.

سعید مدنی مشاور خودرویی وزیر صنعت دولت یازدهم، با بیان این مطلب گفت: در هنگام ورود به شرکت سایپا طرح طراحی پلت فرم ملی را با همکاری یک شرکت بین المللی که طراحی اغلب پلت فرم های خودروهای چینی را انجام می دهد، کلید زدیم.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود مراکز تحقیقاتی مناسب در کشور، به علت پایین بودن سرعت و نبود امکانات سخت افزاری مناسب انجام این کار بدون مشارکت خارجی ها مقدور نبود.

مدیرعامل سابق سایپا تصریح کرد: این پروژ کمی با کندی در حال انجام است اما پیشرفت کار بد نبوده و در حال حاضر حدود 50 سازنده ایرانی درگیر این پلت فرم وطنی هستند.

وی افزود: در سال های گذشته با توسعه پلت فرم X200، ساینا و تیبا2 را به بازار خودرو معرفی کردیم اما در همان دوران نیز کار بر روی پلت فرم ایرانی ادامه داشت و فکر می کنم به زودی شاهد معرفی این پلت فرم باشیم.

مشاور وزیر صنعت گفت: در بین سال های 91 تا 94 در گروه سایپا خودروهای متنوعی وارد بازار شد که تنوع آنها از خودروهای جدید ایران خودرو بیشتر بود.
وی تاکید کرد: ما در این سال ها توانستیم بر روی ساخت پراید وانت، تیبا2، ساینا، سراتو، 3 مدل از برند برلیانس و البته پلت فرم ملی در سایپا کار کنیم و اگر این روند توسعه را به همین منوال ادامه دهیم می توانیم برای ساخت داخل قدم های خوبی را برداریم.

مدنی ضمن اشاره به برنامه ریزی تولید 5 محصول جدید بر روی پلت فرم ملی سایپا، اظهار داشت: برای تولید یک پلت فرم نمی توان تنها شعار داد و باید دانش فنی بدنه و سایر اجزا مورد نیاز فراهم شود که خوشبختانه این امکان در حال حاضر در کشور به وجود آمده است.

وی افزود: متاسفانه در تولید موتور و گیربکس مشکل بسیاری داریم و عقب ماندگی صنعت خودرو در این دو بخش مشهود است و برای طراحی یک پلت فرم مطلوب داخلی باید در این دو بخش نیز دانش فنی وارد کرد تا بتوانیم کمی از عقب ماندگی سال های گذشته را جبران کنیم.

مشاور وزیر صنعت داشتن دانش فنی تولید گیربکس، اکسل و موتور را برای تولید خودروی داخلی مهم و ضروری دانست.

وی با انتقاد از سخنان شعار گونه برخی افراد در مورد تولید تولید موتور خودرو، گفت: همه می دانند که ما در تولید موتور خودرو ضعف داریم و اینکه توانستیم بهترین را تولید کنیم و یا موتوری قوی ساخته ایم همگی شعار است و این مشکل در زمینه ساخت گیربکس اتوماتیک بسیار بیشتر می شود زیرا هیچ کاری برای تولید این قطعه تا به حال نشده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها