کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حمله جنگنده اسرائیلی به حومه دمشق


کد خبر : ۳۰۸۷۵چهارشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۵۰۶۱۱ بازدید

یک جنگنده‌ی اسرائیلی جاده‌ی بین پایتخت‌های سوریه و لبنان را بمباران کرد. این جاده مسیر تدارکاتی حزب‌الله لبنان است که از دولت اسد حمایت ...

یک جنگنده‌ی اسرائیلی جاده‌ی بین پایتخت‌های سوریه و لبنان را بمباران کرد. این جاده مسیر تدارکاتی حزب‌الله لبنان است که از دولت اسد حمایت می‌کند. گفته می‌شود مواضع حزب‌الله هدف این حمله بوده است.

منابع مختلفی گزارش می‌دهند که نیروی هوایی اسرائیل مواضعی در اطراف دمشق، پایتخت سوریه را هدف قرار داده است. به گزارش رسانه‌های هوادار دولت سوریه، یک جت اسرائیلی بامداد چهارشنبه (۳۰ نوامبر/ ۱۰ آذر) هدفی در مسیر دمشق به بیروت – پایتخت لبنان – را بمباران کرده است.

گفته می‌شود صدای چهار انفجار شدید به گوش رسیده و جنگنده اسرائیلی از سمت لبنان به هدف مورد نظر حمله کرده است. از خسارات یا تلفات احتمالی، خبری منتشر نشده است.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه، مستقر در لندن هم وقوع این حمله را تأیید کرده است.

محافل نزدیک به اپوزیسیون سوریه می‌گویند یکی از مواضع شبه نظامیان حزب‌الله لبنان هدف این حمله بوده است. این خبر در گزارش‌های نخستین تأیید نشده است.
ارتش اسرائیل در مورد حمله‌ی یادشده موضع‌گیری نکرده است.

نیروی هوایی اسرائیل پیشتر هم بارها به اهدافی در خاک سوریه حمله کرده است؛ حملاتی که هدف آنها مواضع حزب‌الله بوده است. سمیر القنطار، از فرماندهان حزب‌الله، در دسامبر ۲۰۱۵ (نزدیک به یک سال پیش) در حمله‌ای مشابه در حومه دمشق کشته شد.

اسرائیل شامگاه یکشنبه هم در بلندی‌های جولان در خاک سوریه، مواضع متحدان گروه تروریستی داعش را بمباران کرد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها