کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بانک مرکزی، کاسپین و حواشی عجیب فرشتگان


کد خبر : ۳۰۸۵۰چهارشنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۴:۲۱۷۳۲۸ بازدید

سرانجام بعد از اعلام دادستانی در رابطه با بدهی 4000 میلیاردی تعاونی فرشتگان و به دنبال آن اطلاعیه قابل تامل موسسه کاسپین، بانک مرکزی به ...

سرانجام بعد از اعلام دادستانی در رابطه با بدهی 4000 میلیاردی تعاونی فرشتگان و به دنبال آن اطلاعیه قابل تامل موسسه کاسپین، بانک مرکزی به این ماجرا واکنش نشان داده و تاکید کرد که کاسپین موظف به انجام تعهدات فرشتگان است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایسنا، در روزهای اخیر بود که دادستان کل تهران در اعلامی تامل برانگیز از ماجرای زیان و بدهی ۴۰۰۰ میلیاردی تعاونی فرشتگان سخن گفت و اعلام کرد که این موسسه در سال های فعالیت خود توانسته تا ۸۰۰۰ میلیارد تومان از مردم سپرده جذب کند و در حال حاضر نصف این رقم را بدهی دارد.

این اعلام که خود می‌توانست موجبات نگرانی و هیجان را در بین سپرده‌گذاران فرشتگان ایجاد کند و ماجراهای دیگری را نیز به دنبال داشته باشد، با اقدام تعحب برانگیزی از سوی موسسه کاسپین همراه شد. این موسسه که در اسفند ماه سال قبل از تجمیع چند تعاونی از جمله فرشتگان موفق به اخذ مجوز از بانک مرکزی شده و مسئولیت انجام تعهدات این تعاونی‌ها را بر عهده گرفته بود، طی اطلاعیه ای در یک روز بعد از اعلام دادستانی در مورد بدهی‌های فرشتگان، خود تا حدی موجب نگرانی سپرده‌گذاران شد.

در اطلاعیه کاسپین آمده بود که "از تاریخ هفتم آذرماه امسال کلیه سپرده‌گذاران تعاونی اعتبار فرشتگان می‌توانند به هر یک از شعب متبوع خود که مایل باشند مراجعه و نسبت به انتقال سپرده های خود به موسسه اعتباری کاسپین اقدام کرده و دفترچه‌های جدید متعلق به موسسه را دریافت کنند، در عین حال که می توانند از خدمات بانکی موسسه کما فی السابق برخوردار باشند. "

اما به هر حال بعد از این اعلام، کاسپین و بانک مرکزی اطلاعیه‌های دیگری منتشر کردند که تا حدی بتواند فضای بین سپرده‌گذاران که در هفته اخیر نگران کننده شده بود را آرام کرده و به آنها درباره امنیت مالی و سپرده های آنها اطمینان دهد.

بانک مرکزی به گونه ای اعلام کرده که کاسپین وظیفه انجام تعهدات فرشتگان را بر عهده داشته و به عبارتی مسئولیت اصلی این موضوع بعد از صدور مجوز برای فعالیت کاسپین، بر عهده آن بوده و چندان به بانک مرکزی مرتبط نمی‌شود.

در توضیح این بانک آمده است که "موسسه اعتباری کاسپین در ۲۷ اسفندماه ۱۳۹۴ و براساس مصوبه پنجم آبان ماه سال قبل شورای پول و اعتبار، با انحلال تعدادی از تعاونی های اعتبار از جمله تعاونی اعتبار فرشتگان، تشکیل شده است. هیأت مدیره موسسه اعتباری کاسپین موظف است در چارچوب قوانین و مقررات، کلیه دارایی‌ها و بدهی‌های این تعاونی را به موسسه اعتباری کاسپین انتقال دهد. در این راستا لازم است هیأت مدیره موسسه کاسپین با نهایت دقت، حفظ منافع سپرده گذاران را در اولویت کاری خود قرار دهد. "

در عین حال که کاسپین نیز اعلام کرده است که " با توجه به اینکه مقرر شده است تمام اموال و دارایی‌های تعاونی اعتبار فرشتگان به موسسه اعتباری کاسپین منتقل شود و این مهم در حال انجام است، سپرده گذاران و مشتریان به هیچ عنوان نگران سپرده‌های خود نباشند، موسسه کاسپین که دارای مجوز از بانک مرکزی است نسبت به مدیریت این موضوع اقدام خواهد کرد. "



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها