کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

محمود صادقی با معرفی کفیل از دادسرای تهران آزاد شد


کد خبر : ۳۰۸۴۶سه شنبه، ۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵:۲۳۵۶۵ بازدید

محمود صادقی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران حاضر شد. این نماینده مجلس با صدور قرار تأمین کفالت و با معرفی کفیل آزاد شد.

محمود صادقی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران حاضر شد. این نماینده مجلس با صدور قرار تأمین کفالت و با معرفی کفیل آزاد شد. پیش از این نمایندگان مجلس، از جمله علی مطهری، از قوه قضائيه انتقاد کرده بودند.

محمود صادقی، نماینده مجلس شورای اسلامی، روز سه‌شنبه (۹ آذر/ ۲۹ نوامبر) در وقت اداری جهت انجام تحقیقات در دادسرا حضور یافت.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، محمود صادقی پس از حضور در دادسرای فرهنگ و رسانه و انجام تحقیقات در مورد اتهامات مطروحه توسط بازپرس پرونده و با صدور قرار تأمین کفالت و با معرفی کفیل آزاد شد.

حکم جلب محمود صادقی، که از سوی دادستانی صادر شده بود، در شامگاه یکشنبه به خاطر مقاومت این نماینده به اجرا در نیامد. صادقی روز دوشنبه حکم دادستانی را "جلب غیرقانونی" دانست، اما عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان انقلاب تهران، اطلاع داد که دستور جلب محمود صادقی قانونی و به قوت خود باقی است.

به گفته دادستانی این حکم جلب به خاطر "هشت فقره شکایت خصوصی و سه فقره اعلام جرم عمومی مطرح شده است". اما عقیده عموم این است که حکم جلب به خاطر افشاگری اخیر محمود صادقی در مورد حساب‌های شخصی صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه صورت می‌گیرد.

نامه اعتراض‌آمیز علی مطهری

علی مطهری نائب رئیس مجلس ایران درباره برخورد قضایی با محمود صادقی در نامه‌ای سرگشاده این روند را باعث "بی‌خاصیت" شدن مجلس خواند.

علی مطهری روز سه‌شنبه (۹ آذر) به دادستان تهران نوشت: «با روشی که دادستانی در پیش گرفته است مجلس به صورت یک موجود بی‌خاصیت و همیشه نگران از احضار و بازداشت در خواهد آمد».

مطهری در نامه خود به تفاوت دیدگاه دادستانی با نظرگاه مجلس اشاره کرده و می‌گوید: «از نظر شما انتقاد یا سوال نماینده از قوه قضائیه اگر وارد نباشد جرم است و دادستانی می‌تواند او را مستقیما احضار یا جلب کند، در حالی که از نظر ما انتقاد یا سوال می‌تواند وارد باشد و می‌تواند وارد نباشد و به هرحال در این گونه موارد قوه قضائیه باید به وسیله وزیر دادگستری پاسخ بدهد و رفع ابهام کند.»

مطهری تصریح می‌کند: «مشکل اصلی قوه قضائیه این است که خود را به هیچکس پاسخگو نمی‌داند و اساسا شأن خود را اجل از پاسخگویی می‌داند.»

مطهری در پایان نامه خود هشدار داده است: «با روشی که دادستانی در پیش گرفته است مجلس به صورت یک موجود بی‌خاصیت و همیشه نگران از احضار و بازداشت درخواهد آمد و حریت و آزادگی خود را از دست خواهد داد و ای بسا که به تملق و چاپلوسی روی آورد.»

مطهری در نهایت ابراز امیدواری کرده که دادستانی در حکم خود تجدید نظر کند.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها