کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

لغو ویزای روسیه برای گردشگران ایرانی در آستانه اجرا؟


کد خبر : ۳۰۸۰۲دوشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵:۴۹۳۱۰۲ بازدید

آیا بزودی گردشگران ایرانی برای سفر به روسیه نیازی به ویزا نخواهند داشت؟ نخستین گام در راستای حذف ویزا برای گردشگران ایرانی برداشته شده است.

آیا بزودی گردشگران ایرانی برای سفر به روسیه نیازی به ویزا نخواهند داشت؟ نخستین گام در راستای حذف ویزا برای گردشگران ایرانی برداشته شده است.

طبق خبری که سایت Ostexperte.de منتشر کرده است، بزودی الزام دریافت ویزا برای گردشگران ایرانی که قصد سفر به روسیه را دارند، برداشته خواهد شد. در عین حال گردشگران روس نیز می‌توانند بدون ویزا به ایران سفر کنند. بر اساس اظهارات رئیس شورای فدراسیون روسیه، والنتینا ماتوینکو توافقاتی در این زمینه در کمیسیون همکاری‌های کنسولی ایران و روسیه به دست آمده است. اما زمان حذف کامل الزام دریافت ویزای سفر به روسیه برای ایرانیان هنوز اعلام نشده است.

خبرگزارس روسی تاس عنوان کرده است که توافق مربوطه بین اعضای کمیسیون همکاری‌های کنسولی دو کشور امضا شده است. در همین رابطه، خبرگزاری ایسنا از سال ۲۰۱۷ به عنوان زمان شروع لغو ویزای سفر به روسیه خبر داده است.

طبق خبر ایسنا، رئیس بخش کنسولی وزارت خارجه روسیه، یوگنی ایوانف، اعلام کرده که: « براساس توافق جدید میان تهران و مسکو که در پنجمین نشست کمیسیون همکاری کنسولی دو کشور بدست آمد،  از این پس گروه‌های گردشگران ۵ تا ۵۰ نفره که قصد سفر بین دو کشور را داشته باشند، برای مدت ۱۵ روز اقامت، نیاز به اخذ ویزا نخواهند داشت.»

پیش بینی می‌شود که لغو ویزای سفر بین روسیه و ایران، باعث افزایش چشمگیر سفر گردشگران بین دو کشور گردد. باید یادآور شد که لغو ویزای سفر بین دو کشور روسیه و ایران عین همان سیاستی است که ناظر بر سفر گردشگران دو کشور روسیه و چین است.

تسهیل سفر بازرگانان

روسیه همچنین مایل است در راستای بهبود و گسترش مناسبات اقتصادی خود با کشورمان، تسهیلاتی برای سفر بازرگانان و مسئولان اقتصادی ایران پیش بینی کند. بر اساس تصمیم کمیسیون همکاری‌های کنسولی دو کشور، بازرگانان ایرانی می‌توانند تا پیش از لغو کامل الزام ویزا، ظرف ۳ روز، از زمان درخواست، ویزا دریافت کنند. برای آن دسته از بازرگانانی که برای پیشبرد فعالیت‌های اقتصادی خود باید به طور مستمر بین دو کشور ایران و روسیه سفر کنند، ویزاهای پنج ساله با حق اقامت‌طولانی پیش بینی شده است. امر صدور چنین ویزاهایی نیز تسریع شده است و به این ترتیب، صدور چنین ویزاهایی تنها ۱۰ روز از زمان درخواست طول می‌کشد.

لغو ویزای روسیه برای گردشگران ایرانی در آستانه اجرا

افزایش شمار گردشگران

شمار گردشگران دو کشور ایران و روسیه ظرف دو سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است. گفته می‌شود که تنها سال گذشته، شمار گردشگران ایرانی که به روسیه سفر کرده‌اند، ۵۰ تا ۷۰ درصد نسبت به سال پیش از آن رشد داشته است.

ایجاد پروازهای مستقیم بین تهران و مسکو و همچنین پروازهای مستقیم به سنت پترزبورگ و سوچی در افزایش شمار گردشگران به روسیه نقش مهمی داشته است. کارشناسان صنعت جهانگردی دو کشور ایران و روسیه معتقدند که حذف الزام دریافت ویزا برای گردشگران دو کشور به نرخ افزایش شمار گردشگران دو کشور شتاب خواهد بخشید.

این در حالی است که کشورمان به صنعت توریسم و جلب سیاحان توجه لازمه را نداشته است. در نشستی که سال گذشته تحت عنوان "بررسی چالش های صنعت گردشگری ایران از نگاه جامعه روس" برگزار شد، مقامات روسیه بر اهمیت صنعت گردشگری در تامین ارز تاکید ورزیدند. به عنوان نمونه در این نشست گفته شد که درآمد فرانسه از صنعت توریسم ۴۰ درصد بیش از کل درآمد نفتی ایران است.

در نشست یاد شده بر اهمیت بهبود زیرساخت‌های گردشگری ایران برای جلب گردشگران خارجی و بویژه گردشگران روس تاکید رفته بود.

 لغو ویزا بین دو کشور ایران و روسیه در جریان سفر ولادیمیر پوتین به تهران از مرحله طرح خارج شد و توافقات اولیه در این زمینه به دست آمد. پیش از آن نیز، در روز ۶ فوریه سال جاری، برای سفر تجار و بازرگانان تسهیلاتی پیش بینی شده بود. سپس در نشست روز ۱۴ نوامبر، تصمیم مربوط به لغو الزام ویزا برای گردشگران دو کشور اعلام شد. حال گفته می‌شود که الزام دریافت ویزا بزودی لغو خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها