کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نظر 304 تشکل اقتصادی درباره قیمت ارز


کد خبر : ۳۰۶۹پنجشنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴:۵۰۷۴۱۷ بازدید

مرکز پژوهش های مجلس نتیجه پایش محیط کسب و کار ایران در تابستان امسال را اعلام کرد که طی آن، اکثریت تشکل‌های اقتصادی خواستار حمایت دولت از تولید و ایجاد ثبات در قیمت‌ها هستند.

مرکز پژوهش‌های مجلس نتایج گزارش فصلی پایش محیط کسب و کار در تابستان امسال را منتشر کرد. گزارش‌های فصلی پایش محیط کسب و کار ایران از تابستان ۱۳۸۹ به طور مستمر توسط مرکز پژوهش‌های مجلس با همکاری تشکل‌های اقتصادی سراسر کشور تهیه و منتشر می شود.

این گزارش‌ها، ارزیابی تشکل‌های اقتصادی ایران از مولفه های ملی محیط کسب و کار را با تفکیک استانها و حوزه های مختلف ارائه می کند.

براساس پاسخ ۳۰۴ تشکل اقتصادی از سراسر کشور به پرسشنامه این گزارش، به ترتیب سه مولفه مشکل دریافت تسهیلات از بانک ها، بی ثباتی در قیمت مواد اولیه و اعمال تحریم های بین المللی علیه کشورمان در تابستان ۱۳۹۲ مجموعا بدتر از بقیه مولفه های موثر بر اداره بنگاه ها در این فصل ارزیابی شده اند.

همچنین مولفه های ضعف زیرساخت های تامین برق، ضعف زیرساخت های حمل و نقل و ضعف نظام توزیع و مشکلات رساندن محصول به دست مصرف نسبت به سایر مولفه ها در تابستان ۱۳۹۲، بهتر ارزیابی شده اند.

بر اساس میانگین ارزیابی های تشکل های اقتصادی در تابستان ۱۳۹۲، تشکل های اقتصادی استان های ایلام، البرز و کهکیلویه و بویراحمد، به ترتیب با میانگین ارزیابی ۷.۹۵، ۷.۶۳ و ۶.۹۵ مجموعا ارزیابی بدتر و تشکل های اقتصادی استان های گیلان، زنجان و یزد به ترتیب با میانگین ارزیابی ۴.۴۱، ۵.۰۷ و ۵.۲۷ مجموعا ارزیابی بهتری نسبت به سایر استان ها از وضعیت مولفه های محیط کسب و کار ارائه کرده اند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، در پرسشنامه مربوط پایش تابستان ۱۳۹۲، سه سئوال درباره مهم ترین مسائل روز کسب و کار ایران پرسیده شد که برآیند پاسخ ۳۰۴ تشکل اقتصادی مشارکت کننده در این مطالعه به این ترتیب است:

۱: به نظر شما دولت برای حمایت از تولید، کدام یک از این دو سیاست را در اولویت قرار دهد؟

الف: ایجاد ثبات در قیمت ها (۶۲ درصد)

ب: تقویت سرمایه بنگاهها (۳۸ درصد)

۲: به نظر شما تحریم های خارجی اخیر به کاهش وابستگی اقتصادی و افزایش خوداتکایی اقتصادی کشور کمک کرده است؟

الف: بلی (۳۷ درصد)

ب: خیر (۶۳ درصد)

۳: به نظر شما ارزش پول ملی براساس دلار، حدودا در چه نرخی تثبیت شود تا بیشتر به نفع تولید و سرمایه گذاری و اشتغال در ایران باشد؟

الف: کمتر از ۲۰۰۰ تومان (۳۳ درصد)

ب: بین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان (۳۸ درصد)

ج: بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان (۲۲ درصد)

د: بالاتر از ۳۰۰۰ تومان (۷ درصد)

 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها