کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قانون پیش‌فروش ساختمان امکان اجرا ندارد


کد خبر : ۳۰۴۷۸دوشنبه، ۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲:۰۵۹۲۵ بازدید

رئیس اتحادیه املاک کشور ضمن تاکید بربازنگری قانون پیش‌فروش ساختمان، گفت: امکان اجرای این قانون وجود ندارند چراکه شناسنامه فنی واحد و ...

رئیس اتحادیه املاک کشور ضمن تاکید بربازنگری قانون پیش‌فروش ساختمان ،گفت:امکان اجرای این قانون وجود ندارند چراکه شناسنامه فنی واحد و ساختمان به عنوان مفادی از قانون مذکور هنوز در کشور نهادینه نشده است.

احسان عقبائی درخصوص قانون پیش‌فروش ساختمان، گفت:این قانون در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بررسی شد،درحالی که انتظار می رفت این موضوع در کمیسیون عمران مجلس به نتیجه برسد.

وی افزود:قانون پیش‌فروش ساختمان در سال 89 در مجلس به تصویب رسید و علی رغم اینکه نهادها و بخش‌های خصوصی چون مشاوران املاک، سازمان نظام مهندسی و کاردانی،شهرداری و حتی وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن نظراتی درباره قانون پیش فروش ساختمان داشتند؛اما خروجی این قانون کارآمد نبود،کما اینکه بعداز تصویب قانون مذکور،آئین نامه اجرای آن در سال 93 و پس از پنج ساله تاخیر به تصویب رسید.

رئیس اتحادیه املاک با بیان اینکه براساس قانون آئین نامه اجرایی باید به تصویب برسد،تصریح کرد: قانون پیش فروش ساختمان دراین پنج سال به دلیل ایراداتی که در متن قانون وجود داشت؛اجرا نشد و آن هم در سال 93 ابلاغ شد،درهرحال این قانون عملا قابلیت اجرا ندارد، مشاوران املاک و دفاتر اسناد رسمی نیز امکان اجرای آن را ندارند؛چراکه شناسنامه فنی واحد و ساختمان به عنوان مفادی از قانون مذکور هنوز درکشور نهادینه نشده و زیرساخت‌های آن هم وجود ندارد.

عقبائی باتاکید بربازنگری قانون پیش‌فروش ساختمان به عنوان درخواستی ازسوی مشاوران املاک،سازمان نظام مهندسی،شهرداری‌ها و سایر نهادهای مرتبط، افزود:بازنگری امکان اجرای قانون را درکشور دربرخواهد داشت،این قانون باید بتواند بخشی از مشکلات و گرفتاری‌های مردم در حوزه معاملات مسکن را مرتفع سازد.

رئیس اتحادیه املاک به خانه ملت گفت: قانون پیش‌فروش ساختمان زیرساخت‌ها و ابزاری لازم دارد که هنوز در کشور ما پیش‌بینی نشده و وجود ندارد،اصلاح این قانون باید زمینه اجرایی شدن آن را فراهم کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها