کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

17 میلیارد از حقوق های نجومی به خزانه برگردانده شد


کد خبر : ۳۰۳۶۲پنجشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵:۵۱۱۸۰۷ بازدید

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: 170 میلیارد ریال از حقوق های نامتعارف مدیران به خزانه عودت داده شده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: 170 میلیارد ریال از حقوق های نامتعارف مدیران به خزانه عودت داده شده است.

عادل آذر روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری همایش ارتقا سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد اداری استان کردستان در سنندج به ایرنا گفت: طبق بررسی دیوان محاسبات کشور ۲۳۰ میلیارد ریال حقوق نامتعارف به مدیران پرداخت شده که تا کنون ۱۷۰ میلیارد ریال از این میزان به بیت المال بازگردانده شده است و با همکاری نهادها سعی می شود مبلغ باقی مانده نیز به خزانه بازگردد.

به گفته وی تا کنون ۱۰۰ هزار پرونده حقوق مدیران کشور بررسی شده است در این بررسی ها مشخص شد پرداخت های نامتعارف در کمتر از یک دهم درصد پرونده ها به تعداد ۳۹۷ پرونده انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه حداکثر میزان پرداختی ها در این بررسی، ماهانه ۲۰۰ میلیون ریال قرار داده شده است افزود: این دیوان طبق اصل ۵۵ قانون اساسی به عنوان یکی از اصلی ترین بازوهای نظارتی مجلس شورای اسلامی، مأمور بررسی و رسیدگی به این موضوع شده است.

رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: ۱۰۰ هزار پرونده پرداخت حقوق، مزایا، فوق العاده‌ها، پاداش و وام پرداختی در نهادهای مختلف از جمله نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات، نهادهای وابسته به رهبری و حوزه بیت، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، قوه قضاییه و نهادهای دولتی بررسی شده است.

آذر از همکاری تنگاتنگ تمامی نهادها در این ارتباط با دیوان محاسبات کشور خبر داد و افزود: در ۱۰۰ هزار پرونده بررسی شده ۴۹۲ پرونده دیگر نیز شناسایی شد که تخلف های آنان خارج از حقوق های نامتعارف بوده و هم اکنون مراحل قانونی و قضایی خود را طی می کنند.

به گزارش ایرنا، در آغاز سال جاری، انتشار اخباری پیرامون میزان حقوق، مزایا، فوق العاده‌ها، پاداش و وام پرداختی به برخی مدیران، موجب رنجش مردم و مسئولان نظام شد بنابراین، نهادهای نظارتی بر آن شدند با پیگیری ماجرا به این موضوع رسیدگی کنند.

طبق اعلام دیوان محاسبات عالی کشور، بررسی ها از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۴ انجام شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها