کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بازداشت وزیر اقتصاد روسیه به اتهام فساد مالی


کد خبر : ۳۰۳۰۸چهارشنبه، ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۳۱۸۹۴ بازدید

آلکسی اولیوکایف، وزیر اقتصاد روسیه به اتهام رشوه‌گیری بازداشت شد. اولیوکایف با دریافت 2 میلیون دلار، یک ارزیابی مثبت برای خرید سهام یک ...

آلکسی اولیوکایف، وزیر اقتصاد روسیه به اتهام رشوه‌گیری بازداشت شد. اولیوکایف با دریافت 2 میلیون دلار، یک "ارزیابی مثبت" برای خرید سهام یک شرکت نفتی ارائه داده است. حجم معامله اخیر بالغ بر 5 میلیارد دلار بوده است.

کمیته بازرسی روسیه در روز سه‌شنبه (15 نوامبر/ 25 آبان) اعلام کرد که وزیر توسعه اقتصادی این کشور به اتهام دریافت رشوه‌ای دو میلیون دلاری دستگیر شده است. به گفته این کمیته پرونده‌ای برای وزیر اقتصاد تشکیل شده تا به تخلفات وی به ‌طور رسمی رسیدگی شود. بنا به گزارش کمیته بازرسی روسیه اولیوکایف با ارائه یک "ارزیابی مثبت" امکان خرید ۵۰ درصد سهام شرکت "باشنفت" را برای شرکت دولتی "روس‌نفت" در ماه اکتبر امسال فراهم کرده است. کل حجم این معامله ۳۳۰ میلیارد روبل (معادل ۵ میلیارد دلار) بوده است.

کمیته بازرسی روسیه مستقیماً زیر نظر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور فعالیت می‌کند و گزارش‌های خود را نخست به اطلاع پوتین می‌رساند. دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین تصریح کرد که رسیدگی به اتهام وزیر اقتصاد بر عهده دادگاه است.

آلکسی اولیوکایف تا کنون در سمت‌های مختلفی در روسیه مشغول به کار بوده است. او در سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴ معاون نخست‌وزیر روسیه پس از فروپاشی شوروی بود.
از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ نیز معاون وزیر دارایی و پس از آن معاون بانک مرکزی روسیه شد. اولیوکایف از سال ۲۰۱۳ تا کنون نیز مسئولیت وزارت توسعه اقتصادی روسیه را برعهده داشته است.

آلکسی اولیوکایف (۶۰ ساله) بالاترین مقام دولتی در روسیه محسوب می‌شود که پس از سال ۱۹۹۱ (پس از فروپاشی شوروی) به اتهام فساد مالی دستگیر می‌شود.

انتقاد به معامله نفتی

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز به‌ رغم  بازداشت اولیوکایف خطری معامله اخیر را "تهدید" نمی‌کند. سخنگوی "روس‌نفت" در روز سه‌شنبه گفت: «خطری برای معامله روس‌نفت و باشنفت وجود ندارد و همه چیز درست صورت گرفته است.»

بر اساس گزارش رویترز شرکت‌های خصوصی و سیاستمداران لیبرال و مرتبط با دمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه به شدت به این معامله انتقاد داشته و بر این باورند که در صورت رقابت بی‌طرفانه، امکان خرید سهام "باشنفت" از سوی سرمایه‌گذاران خصوصی نیز وجود داشته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها