کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مثلث جدید در بازار ارز تهران


کد خبر : ۳۰۲۰۴دوشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱:۱۲۱۹۳۲ بازدید

در دومین روز هفته، دلار تقریبا به‌طور کامل حساسیت نسبت به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را از دست داد تا یک روز عادی ...

در دومین روز هفته، دلار تقریبا به‌طور کامل حساسیت نسبت به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را از دست داد تا یک روز عادی در بازار ارز رقم بخورد. کاهش فاصله نرخ خرید و فروش صرافی‌ها، پایین آمدن اختلاف نرخ فروش صرافی‌ها با معامله‌گران پاساژ افشار و برابر شدن تقریبی قیمت در معاملات نقدی و فردایی مثلثی بود که خبر از عادی شدن فضای بازار ارز می‌داد.

این در حالی بود که در این روز نوسانات شاخص ارزی کمی بالا رفت؛ این موضوع بیشتر تحت‌تاثیر تحرکات سکه بازان بود. روز یکشنبه، قیمت دلار تحت تاثیر افزایش عرضه ارز تا قیمت 3 هزار و 646 تومان پایین رفت؛ ولی در ادامه روز با بالا آمدن از کف روزانه به قیمت 3 هزار و 660 تومان رسید. این قیمت یک تومان بالاتر از روز شنبه بود تا دومین افزایش متوالی دلار در هفته جاری ثبت شود. روز یکشنبه سکه نیز از اهرم افزایش دلار استفاده کرد و با هزار تومان رشد به قیمت یک میلیون و 108 هزار تومان رسید. به گفته فعالان، معامله‌گران سعی داشتند تا شروع بازارهای جهانی در روز دوشنبه، قیمت سکه در بازار داخلی را مدیریت کنند. این دسته امیدوارند روند بهای اونس تغییر کند و سکه بتواند بالای مرز یک میلیون و 100 هزار تومان باقی بماند. با این حال، اگر حرکت اونس در مسیر کاهشی ادامه پیدا کند، سکه به احتمال زیاد خیلی زود از مرز یادشده پایین خواهد رفت و مقاومت دوروزه معامله‌گران سکه در برابر نزول اونس به محدوده هزار و 220 دلار شکسته خواهد شد.
 

کاهش فاصله خرید وفروش

روز یکشنبه چند نشانه مشاهده می‌شد که حکایت از عادی شدن فضای بازار داشت. اول آنکه، فاصله نرخ خرید و فروش به میزانی رسید که تقریبا مشابه زمانی بود که بازار تحت‌تاثیر انتخابات آمریکا قرار نداشت (حدود 10روز قبل). اختلاف نرخ خرید و فروش از روز پنج‌شنبه در حال کاهش بود، ولی روز یکشنبه تقریبا فاصله مانند 10 روز پیش شد. در بیست و سومین روز آبان‌ماه، فاصله نرخ خرید و فروش دلار به حدود 10 تومان رسید و حتی بر تابلوی برخی صرافی‌ها اختلاف به 5 تومان رسید. در این روز کمتر صرافی فاصله نرخ خرید و فروش خود را بالای 10 تومان ثبت کرد، حال آنکه در روزهای گذشته چنین نبود.

در کنار این، فاصله قیمت بازیگران رسمی بازار با معامله‌گران پاساژ افشار نیز کمتر شد. روز یکشنبه، فاصله قیمت دلار این دو حدود 5 تا 8 تومان بود. عامل مهم‌تری که بیشتر نشان‌دهنده عادی شدن فضای بازار بود، به فاصله قیمت معاملات نقدی و اعتباری مربوط بود. روز یکشنبه، قیمت دلار در معاملات نقدی و فردای تقریبا مشابه یکدیگر بود و هیچ کدام فاصله زیادی با یکدیگر نداشتند. این در حالی بود که در روزهای پیشین معامله‌گران فردایی تلاش کرده بودند با تحرکات خود قیمت را دچار نوسان کنند.البته بازار ارز پس از مسجل شدن پیروزی ترامپ در انتخابات آمریکا کم کم خود را با این موضوع تطبیق داد؛ ولی در روز یکشنبه عادی شدن فضای بازار بیش از سایر روزهای دیگر به چشم می‌رسید. روز یکشنبه، دلار دو روند متفاوت را در پیش گرفت. شاخص ارزی که در ابتدای روز در مسیر کاهشی قرار گرفته بود و حتی به زیر سطح 3هزار و 650 تومان رفته بود، در ادامه روز با بالا آمدن از کف روزانه با قیمت 3 هزار و 660 تومان به کار خود پایان داد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها