کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

زمان پرداخت عیدی مستمری بگیران تامین اجتماعی


کد خبر : ۳۰۱۶دوشنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶:۰۲۳۸۹۹ بازدید

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، ‌امسال عیدی نزدیک به 2 میلیون بازنشسته و مستمری‌بگیر یک ماه زودتر پرداخت خواهد شد.

دکتر سیدتقی نوربخش گفت: هنوز رقم عیدی مستمری‌بگیران و بازنشستگان تأمین اجتماعی تعیین نشده است اما سازمان تأمین اجتماعی این آمادگی را دارد که پس از تعیین شدن مبلغ عیدی، پرداخت آن را براساس نوبت‌بندی حروف الفبا از بهمن ماه جاری آغاز کند.

وی ضمن تشریح فعالیت‌های این سازمان گفت: سازمان تأمین اجتماعی حدود 12 میلیون و 800 هزار بیمه شده اصلی دارد که با جمع تعداد بیمه‌شدگان تبعی حدود 37 میلیون نفر را شامل می‌شود. همچنین حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر مستمری بگیر سازمان هستند و در کل 14 میلیون از 25 میلیون خانوار ایرانی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

وی با اشاره به مشکلات ایجاد شده برای سازمان تأمین اجتماعی در دولت پیشین گفت: بخشی از مشکلات سازمان به 8 سال گذشته برمی‌گردد که یکی از دلایل آن تحمیل وظایف حمایتی به این سازمان بیمه‌ای بود چنانچه در بودجه 11 هزار میلیارد تومانی سازمان، سهم دولت هزار میلیارد تومان بود که در بودجه امسال سازمان نیز این سهم به 15 هزار میلیارد تومان رسید و موجب شد وصولی ما به 23 هزار میلیارد تومان برسد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه سرنوشت دو سال اخیر سازمان موضوعی است که چالش‌هایی را برای سازمان ایجاد و تشدید کرده است، گفت: بخشی از این چالش‌ها بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید رفع شد و بخش دیگری که آثار جدی در ساختار مالی سازمان ایجاد کرده بود باید به تدریج حل شود. به اعتقاد نوربخش سازمان تأمین اجتماعی باید به مأموریت اصلی خود که مأموریت و کاری حرفه‌ای است برگردد و از حاشیه‌ها به دور باشد چون یکی از پرحاشیه ترین سازمان‌ها در طول یک سال گذشته سازمان تأمین اجتماعی بوده است. وی یادآور شد: در 8 سال گذشته، 8 مدیرعامل برای این سازمان تعریف شد در حالی که دولت همان بود و این نشان دهنده این است که حاشیه بر آن تحمیل شده بود. در حال حاضر باید در دولت تدبیر و امید به سمتی پیش رویم که سازمان کار حیاتی و سرنوشت‌ساز و حرفه‌ای خود را انجام دهد و در واقع قانونمداری و برنامه محوری بر آن حاکم شود و پاسخگو باشد.

وی به برنامه‌ها و فعالیت‌های سازمان بعد از دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: از ابتدای شروع کار دولت تدبیر و امید گروه‌های راهبردی 10گانه در سازمان تشکیل شد تا بتوانند جدا از حاشیه‌ها برنامه‌های راهبردی تدوین کنند. نخستین برنامه سازمان بحث IT بود که با توجه به اینکه در سازمان تأمین اجتماعی حجم وسیعی از دیتا تولید می‌شود و یک سازمان خدماتی است باید بخشی از خدمات آن نیز به صورت غیرحضوری ارائه شود. چنانچه ما در این مدت کم شاهد فعالیت‌های جدی مثل راه‌اندازی دیتا سنتر سازمان بودیم. همچنین برخی از خدمات غیرحضوری مثل تحویل لیست پرداخت حق بیمه کارفرمایان که در 60‌شعبه انجام می‌شود افزایش یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها