کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تحریم خودرو ایران دوشنبه هفته آینده برداشته می‌شود


کد خبر : ۳۰۱۴دوشنبه، ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۰:۱۷۶۴۴۰ بازدید

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان گفت: براساس اطلاعات به دست آمده، تحریم خودرو 30 دی ماه برداشته می‌شود، این در حالی است که این تحریم از سوی باراک اوباما وضع شده و برای لغو آن نیاز به موافقت کنگره نیست.

فرهاد به نیا  از لغو تحریم‌های خودرو تا 20 ژانویه ( 30 دی ماه؛ دوشنبه هفته آینده) خبرداد و گفت: تصمیم تحریم خودروی ایران از جمله دستوراتی بود که اوباما شخصا اتخاذ کرده و برای لغو آن نیاز به تصمیم و موافقت کنگره نیست، این در شرایطی است که با توجه به رویکرد مثبت اوباما نسبت به مذاکرات ژنو و تلاش وی برای اقدامات مناسب در راستای مذاکره با ایران، به نظر می رسد که این تحریم به زودی برداشته شود.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان افزود: در مجموع بازار خودروی جهان اشباع شده است و تمامی خودروسازان خارجی به دنبال حضور در بازارهای جدید هستند. در عین حال، واقعیت این است که بازار خودروی ایران یک بازار 70 میلیون نفری است و تا مرز 16 میلیون خودرو کشش دارد و باید 7 میلیون خودروی فرسوده از رده خارج شود.وی تصریح کرد: بازار ایران بازار بکری است و به طور قطع خودروسازان خارجی از جمله خودروسازان امریکایی تمایل شدید به ورود به بازار ایران دارند.

به گفته به نیا، تجربه خودروسازان داخلی هم اکنون به اندازه ای است که اگر قرار باشد با خودروساز خارجی وارد مذاکره برای تولید مشترک شوند، حتما اصول و فنون مذاکره را به نحوی رعایت خواهند کرد که منفعت مردم و کشور در این قرارداد باشد.بر اساس این گزارش، تحریم خودروی ایران از 10 تیرماه سال جاری و با تصمیم رئیس جمهور آمریکا اجرایی شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها