کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلای جهانی کماکان مسیر سقوط را ادامه می‌دهد


کد خبر : ۳۰۱۱۱شنبه، ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۵۹۲۵۹۴ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر به روند نزولی خود ادامه داد و به پایین‌ترین سطح از ماه ژوئن رسید.

قیمت- طلای جهانی

 افزایش ارزش دلار آمریکا و تقویت شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر افت شدید قیمت طلا در هفته گذشته داشته است.

بر اساس این گزارش افت شدید قیمت طلا در شرایطی است که بسیاری از تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کرده بودند که در صورت انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا قیمت طلا با افزایش چشمگیری روبرو خواهد شد.

بیشتر شدن گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است. ترامپ از منتقدان جدی سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا به شمار می رود.

این در حالی است که قیمت جهانی مس طی هفته گذشته با رشد 11 درصدی روبرو شده که این میزان افزایش در 5 سال اخیر بی سابقه بوده است.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 42.10 دلار کاهش معادل 3.3 درصد به کمتر از 1225 دلار رسیده است. این پایین ترین قیمت طلا از اوایل ژوئن به شمار می رود.

در هفته ای که گذشت قیمت جهانی طلا بیش از 6.2 درصد کاهش داشته که این میزان افت از 21 ژوئن بی سابقه بوده است.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری فارکس بر این باورند که طلا در شرایط کنونی قربانی اصلی افزایش ارزش دلار و شاخص سهام بوده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز روز جمعه با رشد 0.2 درصدی روبرو شد تا در هفته گذشته بیش از 2.2 درصد افزایش یافته باشد.

آدریان اش تحلیلگر ارشد موسسه بولیون والت تاکید کرد: تنها چیزی که پیش از انتخابات آمریکا تقریبا قطعی به نظر می رسید این بود که پیروزی ترامپ می تواند به ضرر شاخص سهام و به نفع قیمت طلا باشد. به نظر می سد سخنرانی ترامپ پس از پیروزی در انتخابات تاثیر زیادی بر افزایش شاخص سهام و افت شدید قیمت طلا داشته است.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1220 دلار است و اگر این سطح شکسته شود قیمت هر اونس طلا تا 1200 دلار کاهش خواهد یافت.

روز جمعه استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا از افزایش تدریجی نرخ بهره حمایت کرده است. میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز گذشته با افت 2.8 درصدی و در هفته ای که گذشت با کاهش 6.5 درصدی روبرو شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها