کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرین وضعیت کروبی از زبان پسرش


کد خبر : ۲۹۹۷۴سه شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱:۲۳۱۴۳۸ بازدید

فرزند حجت‌الاسلام مهدی کروبی درباره آخرین وضعیت پدر خود می‌گوید: حالشان خوب است... وضعیت ملاقات‌ها بهتر شده ... هر صبح چهار ...

فرزند حجت‌الاسلام مهدی کروبی درباره آخرین وضعیت پدر خود می‌گوید: حالشان خوب است... وضعیت ملاقات‌ها بهتر شده ... هر صبح چهار روزنامه می‌خوانند و اخبار صداوسیما را هم می‌بینند.

«امید ایرانیان» نوشته است: یکی از وعده‌های حسن روحانی قبل از انتخابات ریاست جمهوری، رفع مشکل حصر بود. او صراحتاً در ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ و قبل از پاستورنشینی‌اش درباره رفع حصر ۲ کاندیدای معترض انتخابات سال ۸۸ گفته بود که مشکل نیست شرایطی را در یک سال آینده بشود فراهم کرد که نه تنها آنها که در حصرند آزاد شوند، حتی آنهایی که به خاطر سال ۸۸ در زندان هستند، آن‌ها هم آزاد بشوند. این گفته حسن روحانی با استقبال شدیدی از سوی حامیان او رو به رو و به عنوان یکی از مطالبات مهم جوانان و اکثر رأی دهندگان در کنار حل معضل بیکاری، نجات یافتن اقتصاد ایران و باز شدن فضای فعالیت‌های سیاسی مطرح شد. مسأله‌ای که بارها بزرگان اصلاحات از آن به عنوان استخوان لای زخم تعبیر کردند و حتی خواستار حل این مسأله در فضایی منطقی و به دور از تنش شدند.

حال اما نزدیک به سه سال از دولت حسن روحانی می‌گذرد و علی رغم اینکه او صریحاً و یا تلویحاً در این باره بارها اعلام نظر کرده  هنوز اتفاقی نیفتاده است.در مجامع دانشجویی یکی از مطالبات آنها حل مشکل حصر از سوی مسئولان است.رئیس جمهور در آخرین اظهار نظرش نزدیک به یک سال پیش گفت که اقتدار یک نظام و دولت این است که بتواند سریعتر مسائلش را نهایی کند. مثل همین برنامه هسته‌ای. این را ۲۰ سال ادامه می‌دادیم خوب بود؟ درچارچوب منافع ملی هرچه زودتر نهاییش کنیم به نفع ماست. هفته قبل مقام معظم رهبری فرمودند خوب شد این پرونده هسته‌ای تمام شد و جمع شد. هر پرونده داخلی و خارجی را اگر بتوانیم در چارچوب منافع ملی حل کنیم به نفع ماست. با این حال اما هاشمی رفسنجانی چندی پیش اعلام کرد که  درباره حصر نباید از دولت توقعی داشته باشید. دولت نمی‌تواند کاری بکند.

روز گذشته نیز محمدرضا عارف در دانشگاه علم و صعنت گفت که حل مشکل حصر به نفع نظام است. فعلاً در این فضا، پیش‌بینی آن یک مقدار آسان نیست. به هر روی اما این وعده روحانی هنوز سرانجامی نیافته است و محمد حسین کروبی، پسر شیخ مهدی کروبی نیز در این باره به «امید ایرانیان» می‌گوید که قطعاً تا انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم چنین اتفاقی رخ نخواهد داد. اما در عین حال او می‌گوید که پدرش از تغییرات کشور بسیار راضی است و معتقد است که تغییر ترکیب ۷۰ درصدی مجلس شورای اسلامی پیام مهمی برای مسئولین دارد. او همچنین در این گفت و گو به نظرات کروبی، درباره این روزهای مجلس دهم شورای اسلامی هم اشاره دارد.

آقای کروبی، حال حاج آقا، چه طور است. اخیراً اخباری شنیده شد، مبنی بر اینکه ایشان مریض احوال هستند.

حالشان خوب است و مشکل خاصی هم ندارند. البته چند روز پیش مشکل دیسک کمرشان شدت یافته بود ولی خوشبختانه دکترها گفتند که نیازی به عمل نیست و با آمپول و قرص قابل رفع است. الان نیز نزدیک به یک هفته است که در منزل در حال استراحت مطلق و مصرف دارو هستند.

وضعیت ملاقات‌ها و دیدارها آیا تغییری کرده است؟

واقعیت اینکه وضعیت ملاقات‌ها جداً بهتر شده است. در واقع نزدیک به ۱۰ ماهی است که همکاری و برخوردهایشان بهتر شده است. اما محدودیت‌هایی از این بابت که نیروها در منزل مستقر هستند، وجود دارد. اما از نظر خانوادگی بهتر شده است.

آیا در جریان اخبار و تحولات کشور قرار دارند؟

بله. چون ۴ روزنامه، جمهوری اسلامی، اطلاعات، کیهان و آرمان را هر روز صبح می‌خوانند و اخبار صدا و سیما را هم می‌بینند، در جریان تحولات هستند. مادرم نیز مرتباً خانه هستند و قاعدتاً از طریق مادرم در جریان اخباری که ممکن است در روزنامه‌ها نوشته یا از صدا و سیما پخش نشود، هستند.

تحلیلشان از اتفاقات اخیر کشور و مخصوصاً مجلس دهم شورای اسلامی، چیست؟

کلاً از وضعیتی که از انتخابات سال ۹۴ یعنی هم انتخابات مجلس و هم خبرگان، به مراتب رضایت بیشتری نسبت به گذشته دارند و معتقدند که این پیام انتخابات برای مسئولین بسیار مهم بود، چراکه مسئولین بهتر پیام مردم مبنی بر اینکه چه جریان و یا تفکری را می‌خواهند، را درک خواهند کرد. درک این پیام قطعاً در مسائل داخلی کشور نیز بسیار تأثیرگذار است. یعنی لازم نیست که حتماً کاری صورت گیرد؛ چراکه نفس انتخابات سال ۹۴ می‌تواند خیلی مسائل را تغییر دهد. ایشان نیز امیدوار است که حاکمیت پیام این انتخابات را درک کرده باشد.

آیا این پیش‌بینی را داشتند که انتخابات مجلس چنین نتیجه‌ای را در برخواهد داشت؟

ببینید بالاخره شاید کسب نتیجه ۳۰ بر صفر در تهران کمی غیر قابل پیش بینی بود اما ایشان همیشه بر تغییر امیدوار بودند. یکی از مسائلی هم که بعد از انتخابات مجلس بارها تاکید کردند این بود که انتخابات سال ۹۴، مجلس اولین انتخابات بعد از پیروزی انتخابات بود که یک جریان در مرحله اول سی نفرش پیروز می‌شود و این  پیام بزرگی است. چراکه اولین بار بعد از انقلاب است.

آیا درباره انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ با توجه به تحولاتی که در کشور رخ می‌دهد و آقای کروبی بعضاً در جریان قرار می‌گیرند هم نظر خاصی دارند؟

ایشان در ابتدا بسیار امیدوار بود که آقای روحانی در انتخابات ۹۶ شرکت کنند که این حضور با توجه به اظهار نظرها، قطعی شد. به طور نسبی هم از اقدامات آقای روحانی اعلام رضایت دارند و درباره برخوردشان و نوع مدیریتشان، معتقد است که روحانی تا کنون نقاط قوت زیادی داشته است. به همین دلیل معتقد است که آقای روحانی از دور قبل حتی رأی بیشتری هم خواهند آورد. اما درباره نقاط ضعف و یا قوت زیاد صحبت نمی‌کنند، چون فکر می‌کنند که ممکن است، حساسیت‌های بیجایی بر روی او و اطرافیانش ایجاد شود.

آیا در این دولت، دیدار و یا رایزنی‌هایی از سوی دولت و یا برخی مسئولین برای رفع این مشکل صورت گرفته است؟

خیر. بر اساس اخباری هم که داریم، معتقدیم تا انتخابات ریاست جمهوری، هیچ تغییری در خصوص شرایط پدر اتفاق نخواهد افتاد.

اخباری شنیده شده بود، مبنی بر اینکه آقای عارف در این باره در حال رایزنی هستند. درست است؟ خبری دارید؟

واقعیت این است که ما توقع خاصی نداریم و همین که آقای عارف هر چند ماه یکبار بحث حصر را به میان می‌کشد و مطرح می‌کند، واقعاً قابل تقدیر است. در مصاحبه‌ها هم بارها در این باره صحبت کرده‌اند و من شنیده‌ام که گفته‌اند، دنبال برخی کارها و در حال انجام اقداماتی هستم. اما خانواده هنوز در جریان کاری قرار نگرفته است اما همین که ایشان کاری هم ا نجام ندهد و در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌هایش بحث حصر را زنده نگه داشته است، کار بزرگی است و قابل تشکر است. از طرف دیگر هم گویا دیدارهایی صورت گرفته با مسئولان قوه قضائیه که ان‌شاءالله مسئولان به آن عنایت داشته باشند و طبق آنچه هم اعلام شده، نظرشان منفی نبوده است. اما در عین حال نزدیک به یک ماه است که از آن بحث‌ها می‌گذرد و هنوز اتفاقی هم نیفتاده است؛ اما شخصاً بعید می‌دانم که اتفاقی در این خصوص بیفتد.



اخبار مرتبط

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها