کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت زانتیا و مزدا3 در 6 سال پیش - آبان 89


کد خبر : ۲۹۹۶۴سه شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۱۱۱۳۲۳ بازدید

در 18 آبان ماه 1389 بازار خودرو نیز همانند بازار بسیاری از کالاهای صنعتی و مصرفی با فراز و فرود قیمتی بسیاری مواجه بود.
قیمت زانتیا و مزدا3 در 6 سال پیش - آبان 89قیمت زانتیا و مزدا3 در 6 سال پیش - آبان 89

روزنامه همشهری در 18 آبان ماه سال 89 نوشت : در حالی که دیدگاه های متعارضی در زمینه قیمت خودرو پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها مطرح بوده و چندی پیش مدیر عامل ایران خودرو از ثبات قیمت تولیدات این گروه خودروسازی پس از اجرای این قانون خبر داده است، طی چند هفته گذشته قیمت برخی خودروهای وارداتی یا مونتاژ داخل مانند زانتیا، مزدا3 و ماکسیما رشد چشمگیری داشته است. عدم ثبت سفارش خودرو در نیمه نخست امسال موجب شده است تا برخی شرکت های خودرو سازی با وجود وعده های ثبات قیمت، نرخ برخی از محصولات لوکس خود را افزایش دهند.

پس از آنکه چندی پیش شرکت پارس خودرو گرانی 650 هزار تومانی قیمت ماکسیما را اعمال کرد، اخیرا گروه بهمن نیز اقدام به افزایش 2.5 میلیون تومانی مزدا3 جدید خود کرده است. این اقدام موجب شده تا قیمت خودروی مذکور پس از این تغییر و تحولات به حدود 44 میلیون و 500 هزار تومان افزایش یافته و به رده قیمتی سوزوکی گرند ویتارای ایران خودرو نزدیک شود؛ گرچه رقابت در 2کلاس سواری و SUV معنی چندانی ندارد.

با این روند اکنون این نگرانی وجود دارد که افزایش قیمت خودروهای لوکس شرکت های خودروسازی داخلی به رویه ای عادی تبدیل شده و در مورد سایر خودروها نیز اعمال شود. به نظر می رسد عدم ثبت سفارش و گرانی خودروهای وارداتی موجب شده است تا خودرو سازان داخلی با خیالی آسوده تر اقدام به گران کردن محصولات لوکس تر خود در مقابل افزایش سطح قیمت خودروهای وارداتی کنند. زانتیا باز هم در شیب گرانی با این شرایط قیمت زانتیا طی روزهای اخیر در بازار آزاد به نحو چشمگیری افزایش یافته و اکنون قیمت این خودرو در بازار آزاد به حدود 30 میلیون و 700 هزار تومان رسیده که در مقایسه با 2 هفته گذشته حدود یک میلیون و 200 هزار تومان رشد قیمت را شاهد بوده است. کارشناسان توقف تولید این خودرو از ابتدای پاییز امسال را دلیل اصلی گرانی زانتیا در بازار عنوان می کنند.

زانتیا که چند هفته ای است با خط تولید سایپا خداحافظی کرده، از مدتی پیش با پشت سر گذاشتن افزایش قیمتی حدود 2.5 میلیون تومانی در مرز 29 میلیون و 500 هزار تومان تثبیت شد. اما طی چند روز اخیر روند رو به رشد قیمت زانتیا مجددا آغاز شده به نحوی که بهای این خودرو با شتاب فزاینده ای از 29 میلیون و 500 هزار تومان اکنون به 30 میلیون و 700 هزار تومان رسیده است. با این وجود به اعتقاد برخی کارشناسان بازار خودرو، گرچه ممکن است ابتدای متوقف شدن خط تولید زانتیا، قیمت این خودرو در بازار آزاد به صورت کاذب و با شیب زیاد افزایش پیدا کند اما با گذشت مدت زمانی کوتاه و کمرنگ شدن شوک حاصل از توقف عرضه، قیمت این خودرو با شیب زیادی روند نزولی به خود خواهد گرفت.

افزایش قیمت مزدا3 از سوی دیگر این روزها برخی از نمایندگی های گروه خودروسازی بهمن از گران شدن 2.5 میلیون تومانی مزدا3 جدید خبر می دهند، به نحوی که خودرو نیومزدا3 که تا چندی پیش به بهای 42 میلیون تومان به فروش می رسید یکباره از سوی کارخانه عرضه کننده 2.5 میلیون تومان گران شد تا با قیمت 44.5 میلیون تومان به دست مصرف کننده برسد. کارشناسان افزایش تقاضا برای این خودرو را عامل افزایش قیمت شرکتی آن قلمداد می کنند. همچنین به نظر می رسد گرانی خودروهای وارداتی تقاضای بیشتری را برای خرید مزدا3 ایجاد کرده و به اعتقاد برخی فعالان بازار این موضوع یکی از دلایل افزایش قیمت این خودرو از سوی گروه بهمن بوده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها