کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توزیع سیم‌کارت‌ عراقی از صبح امروز در ایران


کد خبر : ۲۹۹۶۳سه شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۱۹۸۰۴ بازدید

با توافق وزرای ارتباطات ایران و عراق، اتصال فیبرنوری بین منطقه چزابه ایران و شیب عراق تا یک ماه آینده برقرار و ارایه مجوز توزیع سیم‌کارت‌های ...

با توافق وزرای ارتباطات ایران و عراق، اتصال فیبرنوری بین منطقه چزابه ایران و شیب عراق تا یک ماه آینده برقرار و ارایه مجوز توزیع سیم‌کارت‌های اپراتورهای عراقی در ایران از صبح امروز ارائه می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزیر ارتباطات عراق سند همکاری دو جانبه در حوزه همکاری های مخابراتی ،پستی و پست بانک امضا کردند.

این سند همکاری در حوزه خدمات دهی به زائران اربعین حسینی، پوشش ارتباطی جاده ای، اتصال فیبر نوری، مقابله با تهدیدات سایبری، همکاری های پستی و پست بانکی به امضا رسید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه این سند در دو بخش ارتباطات کنگره اربعین سال جاری و برنامه همکاری تا سال آینده تنظیم شده است، توضیح داد: طبق تفاهم، اتصال فیبرنوری بین منطقه چزابه ایران و شیب عراق تا یک ماه آینده برقرار می شود و ارایه مجوز توزیع سیم‌کارت‌های اپراتورهای عراقی در ایران از فردا ارائه می شود.

وی گفت: امسال پوشش جاده ای تلفن همراه برای زوار کامل خواهد بود و اپراتورهای عراقی امسال در مسیر نجف به کربلا خدمات ارایه می کنند.

به گفته واعظی ترانزیت محصولات پستی از راه هوایی و زمینی از دیگر بندهای مورد تاکید این توافقنامه است.

وزیر ارتباطات در مورد توافق همکاری های صوت و دیتا با کشور عراق اظهار داشت: تاکنون ارتباط ایران و عراق از طریق اپراتورهای اروپایی برقرار می‌شده که با امضای این تفاهم نامه اپراتورهای کشور عراق خدمات رومینگ را به صورت مستقیم به زائرین ارایه خواهند کرد.

واعظی از توافق طرفین برای همکاری در مقابل با تهدیدات سایبری خبر داد.

در این مراسم حسن الراشد وزیر ارتباطات عراق گفت: عراق برای ارائه خدمات ارتباطی به زائرین ایرانی به همکاری و پشتیبانی وزارت ارتباطات ایران نیازمند است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها