کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا کلینتون برای ایران خطرناک‌تر از ترامپ است؟


کد خبر : ۲۹۸۹۸دوشنبه، ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۶:۱۳۵۱۷۸ بازدید

یک اقتصاددان می‌گوید که گرچه با آمدن ترامپ ممکن است به صورت کوتاه مدت در اجرایی شدن برجام مشکلاتی ایجاد شود، ولی کلینتون به ...
چرا کلینتون برای ایران خطرناک‌تر از ترامپ است؟چرا کلینتون برای ایران خطرناک‌تر از ترامپ است؟

یک اقتصاددان می‌گوید که گرچه با آمدن ترامپ ممکن است به صورت کوتاه مدت در اجرایی شدن برجام مشکلاتی ایجاد شود، ولی کلینتون به دلیل نزدیکی‌اش به صهیونیست‌ها در بلند مدت برای ایران خطرناک تر است.

وحید شقاقی، اقتصاددان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر اقتصاد ایران، اظهار کرد: به نظر من اگر ترامپ رئیس جمهور شود ضربه ای که در کوتاه مدت به اقتصاد ایران می‌زند بسیار بیش‌تر از کلینتون است، ولی این تاثیر میان مدت نیست.

وی همچنین بیان کرد: ترامپ سخنرانی و جبهه ‌گیری‌های منفی‌ای علیه ایران کرده است که طبیعتا می‌توانند در تمایل سرمایه گذاران خارجی برای حضور در کشور تاثیر گذار باشد، ولی همانگونه که گفتم این موضوع در بلند مدت تاثیر گذار نخواهد بود، بلکه این هیلاری کلینتون است که دربلند مدت به دلیل نزدیکی‌اش با صهیونیست‌ها می‌تواند برای ما مشکل ایجاد کند.

این اقتصاددان همچنین گفت: دونالد ترامپ جزو افرادی است که در بخش واقعی اقتصاد و مسکن کار کرده و در نتیجه نگرش او به اقتصاد در داخل آمریکا است، ولی کلینتون به بیرون از مرزهای آمریکا تمایل بیشتری دارد و همانطور که گفتم کلینتون به خارج از مرزهای آمریکا توجه دارد و این موضوع به ویژه از آن جهت که به صهیونیست‌ها بسیار نزدیک است قابل توجه است.

وی افزود: با این همه برداشت من این است که با آمدن ترامپ بر سر کار به صورت کوتاه مدت مشکلاتی را در اجرای برجام ایجاد خواهد کرد، البته برداشت من این است که ترامپ به تنهایی نمی‌تواند اقدامی انجام دهد. اما قطعا کنگره تاثیرگذار خواهد بود. به این ترتیب که ممکن است بانک‌های بزرگ با روی کار آمدن ترامپ همچنان از برقراری رابطه اقتصادی با بانک‌های ایرانی در هراس باشند، چرا که همچنان مقامات امریکایی تلاش کنند اقتصاد ایران را ناامن جلوه بدهند. این موضوع از این جهت قابل توجه است که کنگره در دست جمهوری خواهان است و قدرت بیشتری برای ایران هراسی وجود دارد.

وی همچنین اظهار کرد: با این همه من معتقدم که یک رئیس جمهوری در بلند مدت در ساختار سیاسی آمریکا هضم شده و چندان در سرنوشت موضوعاتی مانند برجام و غیره تاثیر گذار نخواهد بود.

او درباره تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر بازارهایی مانند نفت، طلا و سهام، اظهار کرد: با آمدن ترامپ بازارهایی مانند نفت و طلا با شوک کوتاه مدت روبرو خواهند شد و قیمت آن‌ها افزایش خواهد یافت. توامان وال‌استریت هم از آمدن ترامپ دچار شوک خواهد شد و با افت روبرو می‌شود. نکته اینجاست که وال‌استریت بازاری است که اگر تکانه‌ای بر آن وارد شود عمده‌ بازارهای دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. با این حال تاکید می‌کنم همه این تاثیرات کوتاه مدت است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها