کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در مناظره دوم، هیلاری کلینتون پیروز شد یا دونالد ترامپ؟/ فیلم


کد خبر : ۲۸۶۹۸دوشنبه، ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲:۰۶۶۹۸۲ بازدید

دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مناظره‌ای تند و تیز میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ بود. پیش از شروع مناظره، آقای ترامپ ...
در مناظره دوم، هیلاری کلینتون پیروز شد یا دونالد ترامپ؟/ فیلمدر مناظره دوم، هیلاری کلینتون پیروز شد یا دونالد ترامپ؟/ فیلم

دومین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مناظره‌ای تند و تیز میان هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ بود. پیش از شروع مناظره، آقای ترامپ سه زنی که بیل کلینتون، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا را به برقراری رابطه جنسی و تجاوز متهم می‌کنند و یک زن که عملکرد کلینتون در زمان تجاوز به او در دوازده سالگی را محکوم می‌کند، در یک نشست خبری آورد و آنها علیه بیل و هیلاری کلینتون سخن گفتند.

از اینجا معلوم بود که آقای ترامپ بر خلاف مناظره اول رویه تندی را در پیش خواهد گرفت. افشای نوار ویدیویی مربوط به سال ۲۰۰۵ که در آن او در مورد زنان حرف‌های رکیکی را به زبان می‌آورد باعث شد تا ضربه‌ای اساسی به کارزار تبلیغاتی او وارد شود و آقای ترامپ برای این که از فشارهای وارده بر خود بکاهد، ترجیح داد رویه‌ای تهاجمی در پیش بگیرد.

او از همان ابتدا به هیلاری کلینتون و شوهرش حمله کرد. سابقه سیاسی و عملکرد سیاسی سی ساله خانم کلینتون را زیر سئوال برد و بارها او را دروغگو خواند.

این مواضع آقای ترامپ باعث شد تا خانم کلینتون در مواقعی حالت دفاعی بگیرد. او در مورد بحث‌هایی چون اسناد و مدارک افشا شده توسط سایت ویکی لیکس در مورد سخنرانی در جمع بانکداران و استفاده از سرور شخصی برای ای میل‌هایش در زمان وزارت امور خارجه توضیح چندانی نداد و به طور سریع از آن گذشت و در مقابل در زمان پاسخگویی به آقای ترامپ حمله کرد.

در مناظره دوم، هیلاری کلینتون پیروز شد یا دونالد ترامپ؟

آقای ترامپ اگرچه بهتر از مناظره اول ظاهر شد و این عملکردش، موقعیت او را در میان هوادارانش تقویت خواهد کرد اما به احتمال قوی باعث جذب هواداران جدیدی نمی شود، امری که او برای پیروزی به شدت به آن نیاز دارد.

نامزد جمهوری‌خواه چندین بار در مناظره‌اش به برنی سندرز، رقیب خانم کلینتون در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات ارجاع داد و گفت با این گفته آقای سندرز که هیلاری کلینتون قوه قضاوت درستی ندارد موافق است.

از تاکید دونالد ترامپ روی آوردن نام برنی سندرز به نظر می‌رسید که می‌خواهد آرای طرفداران برنی سندرز را جلب کند. او سعی کرده خودش را مانند برنی سندرز نامزدی "ضد سیستم" و "غیرخودی" و خارج از حلقه سیاستمداران واشنگتن نشان بدهد. اما اینکه هواداران چپگراترین سناتور آمریکا جلب میلیاردری با شعارهای به شدت راستگرایانه بشوند جای سوال دارد.

هیلاری کلینتون در مناظره به این اشاره کرد که رقابتی سیاسی و موجه با برنی سندرز داشته و آقای سندرز از او "صد در صد" حمایت می‌کند.

خانم کلینتون که در مناظره اول بسیار محکم‌تر ظاهر شده بود اگر چه در این مناظره هم عملکرد نسبتا قابل قبولی داشت اما نتوانست ضربه جدی به آقای ترامپ وارد کند و به همین جهت هفته‌های بعدی برای او بسیار مهم و تعیین کننده خواهد بود.

بازارها چه کسی را برنده مناظره دیشب انتخابات آمریکا می‌دانند

بازارها چه کسی را برنده مناظره دیشب انتخابات آمریکا می‌دانند؟

ارزش پزو، پول ملی مکزیک امروز و به‌تبع برگزاری دومین مناظره انتخاباتی دونالد ترامپ و هیلاری کلینتون افزایش یافت و به بالاترین میزان خود در ماه گذشته رسید. تعداد زیادی از تحلیلگران بازار بر این عقیده‌اند که ارزش پزو بهترین ملاک برای تعیین این مسئله است که دونالد ترامپ برنده میدان انتخابات آمریکا خواهد شد یا خیر. بالا رفتن ارزش پول مکزیک اما نشان داد که سرمایه‌گذاران فکر می‌کنند ترامپ شانس چندانی برای بردن این رقابت و رفتن به کاخ سفید ندارد.

سهام بازار آسیا نیز بعد از مناظره دوم نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش پیدا کرد. شاخص شانگهای کامپوزیت، با افزایش اندکی مواجه شده و به میزان ۰.۶ درصد افزایش یافت. به نظر می‌رسد بیشتر سهام‌ها با توجه به اینکه انتظار دارند شانس کلینتون برای برنده شدن در این انتخابات بیشتر شده باشد، واکنش مثبتی به این ماجرا نشان داده‌اند. بازارها عدم اطمینان و قطعیتی که ترامپ به نمایش گذاشته است را نپسندیده‌اند و به نظر می‌رسد که سیاست‌های کلینتون به‌مراتب قطعی‌تر و بیشتر وابسته به وضعیت پیشین است. ترامپ گفته است که موانع تجاری بین آمریکا و چین و همچنین مکزیک را از بین می‌برد و برخی معتقدند که این مسئله می‌تواند به رکود اقتصادی در دنیا کمک کند.

بسیاری بر این عقیده‌اند که سیاست‌های ترامپ می‌تواند برای اقتصاد مکزیک مخرب باشد و به همین دلیل است که ارزش پزو، پول ملی مکزیک با مشخص شدن نتایج این مناظره افزایش پیداکرده است. در روزهای پایانی تابستان و ابتدای پاییز امسال که نظرسنجی‌ها از نزدیکی رأی‌های ترامپ و کلینتون حکایت می‌کرد، ارزش پزو به پایین‌ترین میزان خود رسیده بود. بااین‌حال بعد از اولین مناظره تلویزیونی ارزش پول مکزیک در حال رشد است.

بااین‌حال شبکه خبری CNBC گزارش داده است که واکنش بازار به مناظره تلویزیونی دوم ترامپ و کلینتون نشان می‌دهد که هنوز نمی‌توان بیان کرد که کدام‌یک از این دو نامزد انتخاباتی آمریکا برنده این میدان بوده است. شاخص سهام ایالات‌متحده تقریباً کمی بیشتر از حد قبلی خود در طول زمان مناظره تلویزیونی بود. شاخص سهام S&P هم در حدود ۵ واحد و معاملات آتی داوجونز نیز ۳۱ واحد بالاتر رفت.

کارشناسان بازار سهام بر این عقیده‌اند که مردم آمریکا اهمیتی به صحبت‌های ترامپ نمی‌دهند و از هم‌اینک به دنبال این هستند که ببینند برنامه کلینتون برای اقتصاد آمریکا چیست. در روز جمعه انتشار اسناد ویکی لیکس نشان داد که کلینتون با وال‌استریت و همچنین سیاست‌های تجارت آزاد راحت‌تر است و این مسئله از چیزی که تا پیش‌ازاین بیان می‌شد فراتر رفته است. در همین حال انتشار ویدئوی سخنان بسیار نامناسب ترامپ در مورد زنان شانس او برای انتخاب شدن را به‌شدت پایین آورده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها