کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک نفر اختلاس چند صد میلیاردی را رقم زد


کد خبر : ۲۹۶۸۷سه شنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷:۳۷۳۵۳۶ بازدید

بعد از بازتر شدن ماجرای مبهم اختلاس در بانک ملت سرانجام این بانک با انتشار بیانیه‌ای توضیحی هرچند مختصر در این باره ارائه ...

بعد از بازتر شدن ماجرای مبهم اختلاس در بانک ملت سرانجام این بانک با انتشار بیانیه‌ای توضیحی هرچند مختصر در این باره ارائه کرده است. ظاهرا پشت ماجرای اختلاس ۳۰۰ میلیاردی که دادستان کل کشور از آن سخن گفته، یکی از کارگزاران بانک ملت که در خارج از کشور بوده قرار دارد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایسنا، هر چند که از ابتدای سال جاری بعد از جابه‌جایی مدیرعامل بانک ملت حواشی در رابطه با بازداشت وی و حتی ردپای او در اختلاس چندین میلیاردی این بانک مطرح شد، اما اخیرا هم دادستان کل کشور اظهارات تازه‌ای در این باره داشته و گفت که در مجموع اختلاسی که برای دو بانک ملی و ملت با رقم حدود ۱۲۰۰ میلیاردی اتفاق افتاده، ۳۰۰ میلیارد تومان مربوط به بانک ملت بوده است.

منتظری عنوان کرد که از مجموع رقم اختلاس شده از بانک ملت تاکنون حدود ۱۲۰ میلیار تومان برگشته و بخشی از آن در خارج از ایران و از طریق پلیس اینترپل شناسایی وتوقیف شده و ما به دنبال متهم اصلی هستیم. گرچه وی توضیحاتی بیشتری در این باره ارائه نکرد، اما این موضوع با واکنش بانک ملت همراه شده است.

در توضیحات بانک ملت هم جزئیات چندان زیادی نسبت به اظهارات دادستانی دیده نمی‌شود. اینکه درباره رقم و یا پیشینه ماجرا ابعاد تازه‌ای باز شده باشد تنها اعلام شده که آن‌چه در اظهارات دادستان در خصوص چند پرونده مشترک مربوط به یکی از مشتریان بانک ملت و با عنوان کلی اختلاس مطرح شده باید گفت که این ماجرا تخلفاتی است که از سوی یکی از کارگزاران بانک در خارج از کشور انجام شده است.

توضیحات بانک ملت بر این تاکید دارد که در این تخلف بخشی مربوط به تسهیلاتی مبتنی بر تضامین است که قسمتی از آن با کمک مقامات قضایی در غالب وجوه نقد و املاک  وصول شده و یا در شرف وصول است و باقی مانده نیز با توجه به ضمانت نامه هایی که وجود دارد از طریق تملک املاک ابتیاعی متهمین در حال پیگیری بوده و پرونده در مراجع قضایی در حال رسیدگی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها