کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قالیباف از عملکرد شهرداری در پرونده واگذاری املاک دفاع می‌کند


کد خبر : ۲۹۶۸۳سه شنبه، ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۴۷۱۵۳۷ بازدید

محمد باقر قالیباف امروز سه‌شنبه در سیصد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران حاضر شد و درباره موضوع واگذاری املاک توضیحاتی ارائه داد.

محمد باقر قالیباف امروز سه‌شنبه در سیصد و دومین جلسه علنی شورای شهر تهران حاضر شد و درباره موضوع واگذاری املاک توضیحاتی ارائه داد.

**** انتشار اسناد املاک واگذار شده در شهرداری باعث سو استفاده بدخواهان نظام شد.عده ای در خارج از کشور علیه نظام کمر بسته اند.

**** بخش قابل توجهی از رسانه هایی که در موضوع واگذاری املاک جوسازی کردند رسانه های معاند خارجی بودند.

**** بازرسی کل کشور سالیانه ۴٠ تیم بازرسی را به صورت دوره ای به شهرداری تهران اعزام می کند.زمانی که بازرسی وارد مجموعه ای از شهرداری می شود،مکلف هستیم هر سندی را که آنها مطالبه می کنند را در اختیارشان قرار دهیم. از زمان آغاز بازرسی ها تمام اسناد محرمانه، غیر قابل انتشار و غیر قابل تصمیم گیری است.اگر در بازرسی ها مشخص شود که اتفاقی که تخلف باشد رخ داده موضوع مستقیم به دادسرا ارجاع داده می شود اما در بحث املاک شهرداری بازرسی به این مرحله نرسیده بود.بازرس های حاضر تنها به ۶٠ نفر نامه زده و خواستار برخی توضیحات شده بودند.

**** نامه محرمانه بدون اطلاع ما در رسانه ها منتشر شد اما ما در رسیدگی به این موضوع هیچ خط قرمزی نداشتیم

**** نامه منتشر شده نامه یکی از کارکنان سازمان بازرسی برای جمع آوری اطلاعات بود. دادستان کل کشور با صراحت اعلام کردند که در بحث واگذاری های املاک فسادی صورت نگرفته است.

**** بر اساس اعلام دادستان تنها در ٢٧هزار و ۶٠٠ مورد واگذاری ۴۵ مورد تخلف شکلی صورت گرفته بود و بعد از اعلام بلافاصله ٣۶ مورد را همان زمان لغو کردیم. اسناد آن اکنون موجود است.

***** هیچ کدام از اعضای شورا از امتیاز واگذاری املاک برخوردار نشدند.هادی ساعی زمانی که سال ٢٠٠٨ قهرمان شد شورا تصویب یک اپارتمان به او داده شود.شورا تصویب کرد ساعی یک اپارتمان انتخاب کند ٢٠٠ میلیون آن را شهرداری دهد و مابقی را خودش پرداخت کند.

***** پیرهادی ١۵ سال است کارمند شهرداری است و عضو تعاونی شده است. زمینی به او داده شد که مشخص شد وقفی است و او اعلام کرد که در این زمین زندگی نمی کند.این هم برای زمانی بوده که پیرهادی عضو شورا نبوده است.هیچ کدام از اعضای شورا در زمان حضورشان در شورا از امتیاز مسکن استفاده نکردند.اگر معصومه آباد زمینی دریافت می کرد به عنوان خانواده شهید، رزمنده و یک آزاده حقش است اما او هیچ وقت این کار را نکرد.

***** کل تخلفات اگر مشخص شود کمتر از پنج تا شش میلیارد تومان خواهد بود.

**** ١١۴ تعاونی در شهرداری شکل گرفته و ٢٧ هزار و ۶٠٠ نفر از کارکنان شهرداری و شورا عضو این تعاونی ها هستند.زمانی که تعاونی ها راه اندازی شد در افکار عمومی این سوال پیش آمد که چرا باید کارکنان شهرداری و کارکنان دولت از بحث مسکن های ارزان قیمت بهره مند شوند اما مردم از این امتیاز بی بهره باشند. این طور نیست و مردم هم می‌توانند از امتیازات تعاونی‌ها استفاده کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها