کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نگاه کارشناسی رییس اتحادیه طلا به آینده بازار


کد خبر : ۲۹۶۴پنجشنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۹:۲۱:۳۶۴۹۶۰ بازدید

در حال حاضر در اين شرايط سرمايه گذاري بر روي طلا مطلوب نيست و زيان خواهد داد ولي بازارهاي ديگر مثل بازارهاي بورس و اوراق بهادار باتوجه به رشدي كه داشته است مطلوب تر و بهتر است و كساني ...

در حال حاضر در اين شرايط سرمايه گذاري بر روي طلا مطلوب نيست و زيان خواهد داد ولي بازارهاي ديگر مثل بازارهاي بورس و اوراق بهادار باتوجه به رشدي كه داشته است مطلوب تر و بهتر است و كساني كه در زمينه طلا مي خواستند سرمايه گذاري كنند نيز ديگر آن انگيزه را از دست داده اند.

 قيمت طلا در كشورمان با افت شديدي رو برو بوده است؛اگر نگاهي به سال گذشته در همين ايام از سال بيندازيم متوجه مي شويم كه اين روند به صورت ديگري جريان داشت و همين موضوع بسياري را ترغيب كرد تا در بازار طلا سرمايه‌گذاري كنند تا از يك سو ارزش پول خود را حفظ كنند و از سوي ديگر سودي نيز از افزايش قيمت طلا حاصل كنند. اما بسياري از سرمايه‌گذاران طلا با توجه به روند سقوط قيمت طلا متضرر شدند.در اين روند قيمت جهاني طلا نيز كه قيمت داخلي متاثر از آن است با افت شديدي روبرو شده است. 

براي آشنايي بيشتر با نحوه تغيير و تحولات قيمت طلا در بازار جهاني و همچنين بازار داخلي خبرنگار اقتصادي «فردا» به سراغ محمد كشتي آراي، رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر رفته است كه در ادامه علاقه‌مندان مي توانيد پاسخ برخي از سئوالاتي كه در زمينه بازار طلا وجود دارد را در گفت‌وگوي ما با اين كارشناس اقتصادي بازار بيابيد.

محمد كشتي‌آراي، رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر درباره شرايط بازار طلا در حال حاضر و سرمايه‌گذاري در آن در گفت‌وگو خبرنگار فردا گفت:‌ در حال حاضر در اين شرايط سرمايه گذاري بر روي طلا مطلوب نيست و زيان خواهد داد ولي بازارهاي ديگر مثل بازارهاي بورس و اوراق بهادار باتوجه به رشدي كه داشته است مطلوب تر و بهتر است و كساني كه در زمينه طلا مي خواستند سرمايه گذاري كنند نيز ديگر آن انگيزه را از دست داده اند. 

وي در پاسخ به اين سئوال كه عامل اصلي قيمت گزاري طلا در كشورمان چيست ، گفت: قيمت طلا از دو عامل اصلي قيمت ارز و قيمت جهاني طلا تعيين مي شود. اين دو شاخص تاثير وي‍ژه‌اي در زمينه قيمت طلا در داخل كشور دارند. امروز در دولت آقاي روحاني شاهد ثبات قيمت ارز هستيم و يكي از ۵ محور اقتصادي دولت آقاي روحاني تثبيت قيمت ارز است كه امروز آقاي روحاني توانسته اين كار انجام دهد.

اين كارشناس اقتصادي بازار افزود: بحث ديگر قيمت جهاني طلا است كه نشان داده است كه طي سال گذشته بيشترين تاثير را بر روي قيمت داخلي طلا در كشورمان گذاشته است و بعيد به نظر مي رسد كه آن رشد لجام گسيخته كه در سال گذشته شاهد آن بوديم در آينده نيز حاكم باشد و تاثيري بر روي قيمت طلا داشته باشد. قيمت طلا بيشتر در ثبات پيش خواهد رفت و اقتصاد دنيا هم نشان داده است كه در آن بحران و بي ثباتي كه در سال گذشته شاهد بوديم، قرار ندارد و اوضاع از ركود خارج خواهد شد و رو به بهبود است و بنابراين اگر اين شرايط بهتر بشد احتمال كاهش بيشتري نيز در قيمت طلا شاهد خواهيم بود. 

كشتي آراي همچنين از ۵ عامل اصلي اثرگذاري بر قيمت جهاني طلا سخن گفت و اظهار داشت: ۵ عامل اصلي است كه در اين زمينه اثرگذار است. يكي افزايش قيمت انر‍ژي در جهان يا قيمت نفت است. دوم افزايش بحران‌ها و بي ثباتي اقتصادي در جهان، سوم افزايش تقاضا با توجه به رشد اقتصادي كشورها، چهار تبديل ذخاير مالي كشورها به طلا و پنجم نيز ايجاد جاذبه سرمايه گذاري بر روي طلا كه اينها عواملي هستند كه باعث رشد قيمت طلا مي شوند. همين عوامل مي‌تواند در مسائل ديگر نيز بسط و گسترش يابند به اين شكل كه بحران ها مي تواند به مقدار زيادي در بي ثباتي كشور و باثبات بودن اقتصاد آن كشورتاثير گذارند و اين عوامل نيز مي تواند تاثيرگذار باشد.

وي در پايان با اشاره به عوامل كاهش قيمت طلا در بازار جهاني گفت:‌اگر همين موارد به صورت عكس اتفاق بيفتند شاهد كاهش قيمت طلا خواهيم بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها