کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بررسی تخصصی X power، تحفه جدید ال‌جی در ایران + قیمت


کد خبر : ۲۹۶۲۵دوشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۹۳۷۶۲ بازدید

سری جدید میان‌رده‌های ال‌جی دارای پیشوند ایکس هستند. این سری گوشی‌ها با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند. هر کدام از آنها نیز مشخصه ...
بررسی تخصصی X power، تحفه جدید ال‌جی در ایران + قیمتبررسی تخصصی X power، تحفه جدید ال‌جی در ایران + قیمت

سری جدید میان‌رده‌های ال‌جی دارای پیشوند ایکس هستند. این سری گوشی‌ها با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند. هر کدام از آنها نیز مشخصه منحصربه‌فردی دارد که کمتر در دیگر گوشی‌های میان‌رده دیده می‌شود. Xcam مجهز به دوربین دوگانه است و X screen دو صفحه نمایش دارد و ویژگی X power نیز قدرت باتری آن است. درواقع این گوشی میان‌رده باتری 4100 میلی‌آمپرساعتی دارد و می‌تواند تا 13 ساعت مکالمه مداوم و 550 ساعت استند بای گوشی را روشن نگه دارد.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از جی‌اس‌ام، X power در دو نسخه با سخت‌افزارهای مختلف معرفی شده است: در بازار امریکا با پردازنده Snapdragon 212 و در بازارهای سایر کشورها با پردازنده MediaTek's MT6735. در بازار ایران هم نسخه K220DS با پردازنده مدیا تک موجود است.
 

طراحی

همان‌طور که گفتیم، هر کدام از گوشی‌های سری ایکس روی یک ویژگی خاص تمرکز دارد، بنابراین عجیب نیست که طراحی آن‌ها با هم تفاوت داشته باشد. بااینکه ایکس پاور باتری قدرتمندی دارد، این موضوع بر ضخامت گوشی تاثیری نگذاشته است. ضخامت 7.9 میلی‌متری و وزن 139 گرمی آن را جزو گوشی‌های نازک و سبک قرار می‌دهد. استفاده از پلاستیک در گوشی‌ها تا دو سال پیش شایع بود، ولی در حال حاضر اکثر برندها برای استحکام بیشتر محصولاتشان از فلز استفاده می‌کنند. به هر حال بدنه ایکس پاور کاملا پلاستیکی است و حس گوشی‌های امروزی را به کاربر نمی‌دهد.
 

بررسی تخصصی LG X Power

صفحه نمایش 5.3 اینچی حدود 69.4 درصد از فضای جلو گوشی را در برگرفته است. دوربین دوم و سنسورهای نور و نزدیکی به همراه چراغ نوتیفیکیشن در بالای صفحه نمایش قرار دارد. کناره سمت راست محل قرارگیری کلید پاور است و هیچ گزینه دیگری در این سمت وجود ندارد، اما در سمت چپ کلیدهای تنظیم صدا و جایگاه سیم کارت قرار دارند.

قاب پشتی نیز از پلاستیک بافت‌دار نرم ساخته شده است. استفاده از این جنس پلاستیک باعث می‌شود گوشی سر نخورد، اما بعد از مدتی لکه‌ها را به‌خوبی نمایان می‌کند. لنز دوربین اصلی هم به همراه یک فلاش در گوشه سمت چپ قابل مشاهده است. این لنز هیچ بیرون‌زدگی‌ای ندارد و کاملا تخت است. کناره‌های قاب پشتی، برای راحت قرار گرفتن گوشی در دست، کمی انحنا دارد. متاسفانه حسگر اثر انگشت برای این سری تعبیه نشده است و بهتر بود ال‌جی تکنولوژی‌های مد روز را نیز برای این میان‌رده‌های خود در نظر می‌گرفت.


صفحه نمایش

X power مجهز به صفحه نمایش 5.3 اینچی IPS LCD با رزولوشن اچ‌دی است. گرچه با اولین نگاه به صفحه نمایش متوجه پایین بودن رزولوشن خواهید شد، قیمت پایین باعث می‌شود چندان توقعی از این دستگاه نداشته باشید. دو مشکل در مورد این صفحه نمایش وجود دارد. مشکل اول وجود فضای بلااستفاده زیاد در بالا و پایین صفحه نمایش است و دومین مشکل انعکاس نور محیط است که باعث ناخوانایی در محیط‌های باز می‌شود.

بررسی تخصصی LG X Power

سنسور نور محیط عملکرد خوبی دارد و به‌خوبی میزان نور صفحه نمایش را با توجه به نور محیط تنظیم می‌کند. چراغ هشداردهنده نوتیفیکیشن هم، که معمولا در گوشی‌های میان‌رده وجود ندارد، می‌تواند شما را از اعلان‌ها باخبر کند؛ مانند دیگر گوشی‌های ال‌جی، می‌توانید با دو بار ضربه روی صفحه نمایش آن را روشن کنید و نیازی به لمس کلید پاور ندارید. در آخر باید به پوشش محافظ گوریلاگلس 3 اشاره کنیم که البته بهتر است چندان به آن اطمینان نداشته باشید و یک محافظ برای صفحه نمایش خریداری کنید.


پردازنده و سیستم عامل

همان‌طور که اشاره شد، X power با سخت‌افزار متفاوت برای بازارهای مختلف ارائه شده است. نسخه‌ای که در بازار ایران و به‌صورت رسمی موجود است نسخه K220Ds نام دارد که پردازنده Mediatek MT6735 دارد و معمولا در گوشی‌های میان‌رده ارزان‌قیمت استفاده می‌شود. این پردازنده چینی با 4 هسته 1.3 گیگاهرتزی عملکردی متوسط دارد. 2 گیگابایت رم برای گوشی میان‌رده کاملا کافی است. حدود 900 مگابایت از رم دستگاه را نرم‌افزارها اشغال کرده‌اند. برای ذخیره‌سازی هم 16 گیگابایت حافظه در اختیار دارید که البته در همان ابتدای کار حدود 4 گیگابایت آن از دسترستان خارج می‌شود. برای تست عملکرد، ما بازی آسفالت 8 را روی این گوشی نصب کردیم. بازی به‌خوبی اجرا می‌شود، اما در حین آن افت فریم و لگ به‌خوبی حس می‌شود. برای روان‌تر شدن کیفیت بازی را روی حالت متوسط قرار دادیم و در این حالت مشکلی مشاهده نشد. درمجموع کارکرد چند روزه از امکانات ترکیبی نظیر اجرای برنامه و بازی، استفاده از مرورگر و پخش فیلم به هیچ مشکلی برنخوردیم و می‌توان با اطمینان گفت که X power به‌خوبی از پس کارهای روزمره برمی‌آید و نباید نگران باشید.

بررسی تخصصی LG X Power

اندروید 6 نسخه‌ای است که در ایکس پاور وجود دارد و فعلا به‌روزرسانی به اندروید 7 برایش اعلام نشده. نسخه 5 رابط کاربری اختصاصی ال‌جی برای کاربر کاملا آشناست. نکته‌ای که در این قسمت وجود دارد نبودن صفحه جداگانه برای برنامه‌هاست که البته می‌توانید در قسمت تنظیمات این قسمت را به رابط کاربری اضافه کنید.


دوربین

دومین تفاوت در نسخه‌های ارائه‌شده برای بازارهای مختلف رزولوشن دوربین است. ایکس پاور در بازار امریکا با دوربین 8 مگاپیکسلی با محدودیت فیلم‌برداری اچ‌دی ارائه می‌شود و در سایر بازارها دوربین 13 مگاپیکسلی دارد که می‌تواند با کیفیت فول اچ‌دی فیلم‌برداری کند. اندازه دیافراگم این دوربین 2.2 است. در محیط‌های باز با نور مناسب، عکس‌های خوبی می‌توانید بگیرید. این بدین معنا نیست که کیفیت عکس‌های گرفته‌شده در نور کم و یا هنگام شب خیلی بد است، اما از نظر ما نور فلاش کم است و حتی قابلیت HDR نیز وجود ندارد؛ بنابراین نمی‌توان انتظار عکس‌های خوبی در تاریکی داشت. منوی دوربین بسیار ساده است و تنها تنظیمات مهم مانند فعال‌سازی فلاش و تغییر حالت از دوربین اصلی به دوربین سلفی موجود است.

بررسی تخصصی LG X Power

درمجموع برای گوشی میان‌رده با این قیمت کاملا قابل قبول است. با توجه به قیمت محصول، نباید انتظار داشته باشید دوربین بتواند با کیفیت اولترا اچ‌دی فیلم‌برداری کند، اما قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت فول اچ‌دی 30 فریم بر ثانیه وجود دارد. بااینکه هیچ لرزشگیری برای جلوگیری از لرزش فیلم موجود نیست، تصاویر گرفته‌شده وضوح قابل قبولی دارند.

قابلیت‌های ارتباطی

ایکس پاور یکی از کامل‌ترین گوشی‌های میان‌رده از نظر قابلیت‌های ارتباطی است. این گوشی از همه نسل‌های مخابراتی نظیر 2G،3G ،4G و  پشتیبانی می‌کند. جایگاه سیم کارت هیبریدی است؛ بدین معنا که می‌توانید از درگاه سیم کارت دوم برای افزودن کارت حافظه استفاده کنید و از قابلیت دو سیم کارته بودن بهره‌مند شوید. قابلیت USB On-The-Go نیز در ایکس پاور موجود است و می‌توانید فلش‌هایتان را به گوشی متصل کنید.


باتری

باتری مهم‌ترین ویژگی ایکس پاور است. 4100 میلی‌آمپرساعت ظرفیت باتری برای گوشی میان‌رده بسیار عالی است. در 5 روزی که ایکس پاور برای بررسی در اختیار تیم جی‌اس‌ام بود با کارکرد روزمره نظیر عکاسی، فیلم‌برداری، اتصال به وای‌فای، وب‌گردی و بازی هیچ نیازی به اتصال شارژر نداشتیم. در هنگام بازی با 30 دقیقه اجرای بازی آسفالت شارژ گوشی از 100 درصد به 97 درصد رسید و با یک ساعت فیلمبرداری شارژ از 83 درصد به 60 درصد کاهش پیدا کرد و یک ساعت پخش ویدیوی فول اچ دی هم تنها 5 درصد از شارژ باتری را کم می‌کند و این یعنی باتری Xpower فوق‌العاده است.قابلیت شارژ سریع هم گزینه‌ای است که در گوشی‌های میان‌رده محدودی وجود دارد. خوشبختانه ایکس پاور به این قابلیت مجهز است و در مدت زمان 2 ساعت  باتری شارژ می‌شود. قابلیت ویژه دیگر در این گوشی استفاده از آن به عنوان پاوربانک است.شما می‌توانید سایر گجت هایتان را با گوشی شارژ کنید.
 

بررسی تخصصی LG X Power


نظر نهایی

بازار میان‌رده‌ها بازار شلوغی است. هر برندی حداقل 4 یا 5 گوشی نماینده در این بازار دارد؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید از یک گوشی صرف نظر کنید و سراغ گوشی دیگری با امکانات بهتر بروید. اما اگر بخواهید میان‌رده‌ای با باتری بالای 4000 میلی‌آمپر خریداری کنید، با گزینه‌های محدودی روبرو می‌شوید. شاید بهترین گزینه Asus Zenfone Max ZC550KL باشد که البته رقیبی پرقدرت به‌حساب می‌آید.

گوشی LG X Power در بازار تهران با قیمتی حدود 660 هزار تومان به فروش میرسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها