کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

موافقت تلویحی با افزایش قیمت سیمان


کد خبر : ۲۹۶۱۲دوشنبه، ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱:۴۲۱۲۰۶ بازدید

انتظارها همچنان برای اعلام قیمت نهایی سیمان ادامه دارد و در حالی که 24 روز از آخرین وعده اعلام قیمت نهایی سیمان می‌گذرد، دبیر انجمن صنفی ...

انتظارها همچنان برای اعلام قیمت نهایی سیمان ادامه دارد و در حالی که 24 روز از آخرین وعده اعلام قیمت نهایی سیمان می‌گذرد، دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان اعلام کرد که بر اساس گزارش شرکت حسابرس، افزایش قیمت سیمان تا ۱۵ درصد توجیه‌پذیر است.

به گزارش ایران‌جیب به نقل از ایسنا، متعادل سازی قیمت سیمان و رساندن آن به مصوبات سال ۱۳۹۳ هدفی بود که انجمن سیمان را مدت‌ها برای تنظیم بازار، حذف تخفیفات و تعیین قیمت‌های منطقی به تکاپو وا داشته بود که در نهایت در مهرماه سال جاری دبیر این انجمن اعلام کرد که برنامه‌های تنظیم بازار به ثمر نشسته و تخفیفات سیمانی تقریبا به صفر رسیده  و قرار بود تا اعلام قیمت نهایی این محصول در جلسه مدیران عامل صنعت سیمان پس از قرائت گزارش شرکت پیمانکار حسابرس که مسئولیت بررسی اسناد مالی و ترازنامه‌های شرکت‌های سیمانی را بر عهده داشت، صورت گیرد اما بعدتر اعلام شد که گزارش شرکت حسابرس به جلسه مدیران عامل نرسید و علی‌رغم آمادگی‌هایی که وجود داشت قیمت‌گذاری سیمان همچنان به تعویق افتاد.

در پیگیری‌های انجام شده در خصوص آخرین وضعیت قیمت گذاری این صنعت معدنی استراتژیک، عبدالرضا شیخان - دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان- عنوان کرد که گزارش شرکت حسابرس به انجمن تحویل شده است که بر اساس محتوای آن افزایش ۱۴ تا ۱۵ درصدی سیمان توجیه‌پذیر اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه همه چیز برای منطقی‌سازی قیمت‌ها مهیاست، اظهار کرد: معتقدیم نباید چندان فشاری به مصرف‌کنندگان وارد کنیم و در نظر داریم درصدی پایین‌تر از سطح توجیه اعلام شده را به عنوان قیمت نهایی به تصویب برسانیم که البته لازم است مجددا این موضوع در جلسه‌ این هفته‌ در کمیته ویژه ستاد تسهیلات اقتصاد مقاومتی مطرح شود تا بتوانیم افزایش جزئی در قیمت‌ها داشته باشیم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان ادامه داد: خوشبختانه تخفیف‌های سیمان حذف شده و طرح تنظیم بازار و سهمیه بندی در شهریور و مهر به نتیجه رسیده که باعث شده است وضعیت قیمت‌ها بهبود نسبی داشته باشد که در مجموع یک روند بهبود قیمت در بازار در جریان است و می توان گفت تا حدودی منافع کانون سیمان تامین شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه توزیع سیمان در داخل بهبود یافته است، تشریح کرد: در مهرماه حدودا ۲۹ میلیون تن توزیع داخلی بوده که نسبت به قبل بهبود داشته است و در موضوع صادرات نیز در هفت ماهه اول امسال تقریبا نزدیک به هشت میلیون تن سیمان و کلینکر صادر شده است که نسبت به سال گذشته مقداری کاهش دارد و این کاهش به دلیل قطع صادرات به کشور عراق بوده است.

شیخان در ادامه این آمار افزود: در مهرماه کلینکر ۲۱ درصد افزایش صادرات داشته و سیمان نیز ۲۲ درصد کاهش صادرات را تجربه کرد اما در مجموع در این ماه حدود ۴۵۷ هزار تن صادرات کلینکر و حدود ۶۵۰ هزار تن صادرات سیمان صورت گرفت.

وی افزود: موفقیت را در حفظ این روند می بینیم و نمی‌توان فعلا انتظار بهبود بیش از این را داشت و امیدواریم بتوانیم این روند را در آبان‌ماه نیز ادامه دهیم ولی به هر حال می‌توان پیش‌بینی کرد که در ماه‌های پیش رو سرما به شکل سنتی روی بازار ساخت و ساز و سیمان تاثیر خواهد گذاشت اما بسیار امیدواریم که در اسفندماه بازار رونق پیدا کند و در سال ۱۳۹۶ نیز بتوانیم رونق نسبی در این حوزه تجربه کنیم.

دبیر انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان در خصوص تعهداتی که وزارت راه برای خرید دو میلیون تن سیمان در سال جاری برای پروژه‌های عمرانی خود داشته است، اظهار کرد: وزارت  راه و شهرسازی لیست پروژه‌های خود را تحویل داده و برای هر پروژه اعلام نیاز سیمان صورت گرفته است و منتظریم جلسه‌ای با این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه داشته باشیم که بتوانیم این طرح‌ها را نهایی کنیم و موضوع پرداخت‌های آن را که قرار است از سوی بانک مسکن صورت گیرد، شفاف کنیم.

بر اساس اعلام شیخان، به نظر می‌رسد پروژه جاده‌ای که قرار است به زودی در اصفهان با روکش بتونی احداث شود، اولین پروژه‌ای خواهد بود که از محل خرید دو میلیون تن سیمان تعهد شده توسط وزارت راه به مرحله اجرا می‌رسد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها