کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ثروتمندان چین ثروتشان را به آمریکا می‌برند؟


کد خبر : ۲۹۵۸۱یکشنبه، ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵:۱۲۱۴۲۸ بازدید

بیش از 60 درصد از ثروتمندترین مردم چین برنامه هایی برای سرمایه‌گذاری در بخش املاک در خارج از خاک چین در سه سال آینده دارند. براساس گزارشی ...
ثروتمندان چین ثروتشان را به آمریکا می‌برند؟ثروتمندان چین ثروتشان را به آمریکا می‌برند؟

بیش از 60 درصد از ثروتمندترین مردم چین برنامه هایی برای سرمایه‌گذاری در بخش املاک در خارج از خاک چین در سه سال آینده دارند. براساس گزارشی که در این باره منتشر شده، سه شهر آمریکا یعنی لس آنجلس، سان فرانسیسکو و سیاتل در صدر انتخاب پولدارهای چینی برای سرمایه گذاری قرار دارند. 

بسیاری از شهروندان ثروتمند این کشور به دنبال سرمایه گذاری پول‌های شان در بخش املاک در خارج از چین هستند. آنها ترجیح می دهند از کشورشان خارج شده و در یک شهر و کشور دیگر زندگی کنند. سقوط ارزش یوان، واحد پول چین و در پی آن بیش ازحد گرم شدن بازار املاک در داخل چین از جمله دلایل آنها برای سرمایه گذاری خارجی پول های شان است.

براساس گزارشی با عنوان «مهاجرت و افراد فوق ثروتمند چین 2016»، حدود 56 درصد از قشر ثروتمند چین گفته اند که نگران ادامه کاهش ارزش پول ملی کشورشان یعنی یوان هستند. ارزش یوان از سال گذشته تاکنون نسبت به دلار آمریکا 10 درصد کاهش داشته است. این گزارش به همت مجله Hurun Report و شرکت مشاوره ای Visas Consulting تهیه و روز جمعه گذشته منتشر شد.

انتشار این گزارش حاصل بررسی و گفت وگو با 240 ثروتمند چینی با میانگین دارایی 27 میلیون یوان بین ماه های آگوست تا اکتبر امسال است. این افراد یا مهاجرت کرده اند یا قصد انجام این کار را دارند.

روپرت هوگ ورف، مدیر و رئیس تیم محققان مجله Hurun Report دراین باره گفت: «یوان ضعیف و نگرانی ها درباره احتمال وجود حباب در بخش مسکن در شهرهای مهم و بزرگ چین قشر ثروتمند این کشور را مجاب کرده در تصمیم برای سرمایه گذاری های خارجی جدی تر و مصمم تر شوند.»

براساس داده های منتشر شده از سوی بلومبرگ، در پنج سال گذشته افزایش قیمت مسکن در چین به اوج خود رسید. بر این اساس در شهر شنژن قیمت مسکن 205 درصد و در شهر شانگهای نیز 94 درصد افزایش یافت. افزایش قمیت مسکن در شهرهای چین در مقایسه با شهرهای بزرگ دنیا از جمله سان فرانسیسکو، لندن و لس آنجلس بسیار بیشتر بوده است.

برآورد می شود جمعیت فوق ثروتمند چین با ثروتی بالغ بر 10میلیون یوان یا بیشتر، 1.34 میلیون نفر است.

به گفته هوگ ورف، 60 درصد از این جمعیت که معادل 800 هزار نفر است، در سال های پیش رو احتمالا پول های خود را در بخش املاک در خارج از مرزهای چین سرمایه گذاری می کنند.

در میان انتخاب های چینی ها برای مهاجرت، آمریکا پرطرفدارترین است و به دنبال این کشور، کشورهای بریتانیا، کانادا، استرالیا و سنگاپور قرار دارند.

دیوید شن، یکی از کارشناسان شرکت Visas Consulting که در سطح جهانی خدمات مشاوره برای مهاجرت ارائه می کند، دراین باره گفت: «توجه کردن به آموزش کودکان و محیط کار و نیز نیاز به حفظ دارایی از جمله دلایلی است که تقریبا تمام چینی های خواستار مهاجرت معتقدند بهترین مقصد آمریکای شمالی است.»

17.8 درصد از پاسخ دهندگان در این بررسی لس آنجلس را به عنوان مقصد خود برای مهاجرت انتخاب کرده اند. 2.13 درصد به سان فرانسیسکو به عنوان مقصد ایده آل خود رأی داده اند، 8.12 درصد سیاتل را برای مهاجرت برگزیده اند و 6.11 درصد انتخاب کرده اند به سمت نیویورک بروند.

در میان بررسی شوندگان تنها 1/1 درصد علاقه مند رفتن به هنگ کنگ هستند. آمار هنگ کنگ دوست ها نسبت به سال گذشته کاهش زیادی را نشان می دهد. در سال 2015، حدود 2/2 درصد از چینی ها هنگ کنگ را مناسب برای مهاجرت می دانستند.

کسانی که در این تحقیق شرکت کردند، اکنون 15 درصد ثروت شان را در خارج از مرزهای چین سرمایه گذاری کرده اند. هدف آنها از این کار ایجاد تنوع در ریسک پذیری سرمایه گذاری، فراهم کردن شرایط برای تحصیل فرزندان در خارج از کشور یا مهاجرت عنوان شده است.

گزارش حاصل از این بررسی می گوید انتخاب های آنها برای سرمایه گذاری نسبتا محافظه کارانه است چون این سرمایه گذاری ها در قالب سپرده گذاری های ارزی، سرمایه گذاری های مشترک و محصولات بیمه ای انجام می شود. بیش از 80 درصد شرکت کنندگان در این تحقیق گفته اند که برای سرگرمی ها و تفریحات شان هم سرمایه گذاری کرده اند و پول هایی را به کارهای هنری، ساعت های لوکس ، تمبر های قدیمی و خودروهای آنچنانی اختصاص داده اند.
 


مترجم سارا گلچین
منبع: بیزینس اینسایدر



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها