کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ارزان‌ترین تبلت‌های آندرویدی سایز بزرگ


کد خبر : ۲۹۵۷پنجشنبه، ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۵:۵۲۵۱۵۶ بازدید

قیمت ارزان، ارائه فضای کاربری بیشتر و پشتیبانی از سیستم‌عامل محبوب آندروید موجب محبوبیت تبلت‌های سایز بزرگ آندرویدی شده است

در میان سایزهای گوناگون تبلت، اگرچه نمونه‌های هفت‌اینچی محبوبیت و فروش بسیار زیادی دارند، اما تبلت‌های 9 تا 11 اینچی نیز به دلیل اینکه فضای کاربری بیشتری در اختیار کاربران قرار می‌دهند مورد توجه گروه‌های گوناگون کاربری قرار می‌گیرند.
 

این تبلت‌ها که معمولا نمونه‌های گران قیمت بازار را تشکیل می‌دهند معمولا مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز هستند که این موضوع در کنار قیمت گران موجب محدود شدن مخاطبان این نوع تبلت‌ها در بازار شده است.اما این اواخر  برخی از برندها نسبت به عرضه نمونه‌های سایز بزرگ تبلت (9 تا 11 اینچی) با قیمت ارزان اقدام کرده‌اند که نتیجه عرضه این نوع تبلت‌ها به بازار جلب توجه به سمت سایز بزرگ‌های بازار تبلت است.به گفته محمدصمیمی یکی از فعالان بازار تبلت؛ اگرچه تبلت‌های هفت اینچی از لحاظ محبوبیت حرف اول را در بازار می‌زنند، اما فضایی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند برای برخی کافی نیست. به همین دلیل به این گروه از کاربران نمونه‌های بزرگ تر از 7 اینچ پیشنهاد می شود. اما این تبلت‌ها قیمت گرانی دارند.

این فعال بازار افزود: در حال حاضر برندهایی نظیر ایسوس، TwinMOS، ارکاس و... به عرضه نمونه‌های سایز بزرگ با قیمت ارزان پرداخته‌اند که مورد توجه کاربران قرار گرفته است.اعلا، یکی دیگر از فعالان بازار کامپیوتر پایتخت هم با تایید این موضوع به «دنیای‌اقتصاد» گفت: با توجه به محبوبیت سیستم‌عامل متن باز آندروید، به نظر می‌رسد تبلت‌های سایز بزرگ جدید مبتنی بر آندروید اقبال بلندی در بازار خواهند داشت، چرا که علاوه بر پشتیبانی از سیستم‌عامل محبوب کاربران، قیمت ارزانی نیز در مقایسه با تبلت‌هاي ویندوزی دارند.

این در حالی است که گروه دیگری از فعالان بازار می‌گویند: در کل تبلت‌هایی با سایز بزرگ‌تر از هفت اینچ مخاطبان زیادی در بازار ندارند. به گفته آنها، اکثر کاربران تبلت به دلیل قابلیت حمل این دستگاه و این موضوع که دستگاه به راحتی در جیب یا کیف قرار می‌گیرد به آن تمایل نشان می‌دهند. در نتیجه نمونه‌های بزرگ‌تر مورد علاقه گروه‌هایی با زمینه کاربری تخصصی قرار گرفته و به همین دليل سایز بزرگ‌ها مخاطبان خاصی دارند.این دسته از فعالان بازار اقبال بلندی را برای تبلت‌های سایز بزرگ ارزان (آندرویدی) پیش‌بینی نکرده و می‌گویند؛ این تبلت‌ها هرگز نمی‌توانند رقیب هفت اینچی‌ها شوند.با این حال فروشندگان بازار می‌گویند: طی مدتی که از حضور تبلت‌های 9 تا 11 اینچی ارزان قیمت به بازار می‌گذرد این دستگاه‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند. با توجه به این موضوع در این بخش ما به معرفی برخی از تبلت‌ها پرداخته‌ایم. اگر به این موضوع علاقه‌مندید این مطلب را بخوانید:

ASUS

ایسوس با عرضه تبلت MeMO Pad Smart 10 ME301T با ظرفیت حافظه 16 گیگابایت و MeMO Pad 10 ME102 با ظرفیت حافظه هشت گیگابایت از عرضه‌کنندگان تبلت‌های سایز بزرگ ارزان است.مدل MeMO Pad Smart 10 ME301T یک تبلت 10/1 اینچی لمسی از نوع LED-backlit IPS LCD است با تراکم پیکسلی 149 پیکسل بر اینچ . این تبلت 580 گرمی به پردازنده NVIDIA Tegra 3 T33 Quad-Core مجهز است و دارای ویژگی‌هایی چون پشتیبانی از کارت حافظه microSD با ظرفیت حداکثر 32 گیگابایت، وب کم 5 مگاپیکسلی با کیفیت فول اچ دی و... است.قیمت در نظر گرفته شده برای این تبلت در حدود 889 هزار تومان است.مدل MeMO Pad 10 ME102 هم یک تبلت 1/10 اینچی با صفحه نمایش لمسی از نوع LED-backlit IPS LCD است.این تبلت هم به پردازنده Quad-Core مجهز است و دارای ویژگی‌هایی چون، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای فای، تجهیز به دوربین دو مگاپیکسلی و وب کم 2/1 مگاپیکسلی و... است. قیمت در نظر گرفته شده برای این تبلت هم در حدود 740 هزار تومان است.

Archos

این برند هم با عرضه مدل 101-XS با ظرفیت حافظه 16 گیگابایت به جرگه عرضه‌کنندگان تبلت‌های سایز بزرگ ارزان پیوسته است.این تبلت 1/10 اینچی با وضوح تصویر 800×1280 پیکسل به پردازنده ARM Cortex-A9، رم یک گیگابایتی و پردازنده گرافیکیPowerVR SGX544 مجهز است و دارای ویژگی‌هایی چون، تجهیز به وب‌کم 720 پیکسلی، تجهیز به پورت‌های کامل نظیر HDMI و... و سیستم‌عامل Google Android 4.0.3 Ice Cream Sandwich است. این تبلت با قیمت 925 هزار تومان به بازار عرضه شده است.مدل 97 Titanium HD با صفحه نمایش 7/9 اینچی و با قیمت 710 هزار تومان و مدل 101 G9 با صفحه نمایش 1/10 اینچی و قیمت 665 هزار تومان از دیگر تبلت‌های صفحه بزرگ ارزان این برند هستند.

Ainol

مدل Novo9 Spark هم از تبلت‌های سایز بزرگ و البته ارزان این خانواده است که به صفحه نمایش 7/9 اینچی لمسی از نوع TFT LCD مجهز است. این دستگاه دارای ویژگی‌هایی چون، قابلیت اتصال به اینترنت از طریق وای‌فای، قابلیت نصب کارت حافظه، تجهیز به دوربین 5 مگاپیکسلی و وب‌کم دو مگاپیکسلی و... است.قیمت این تبلت در حدود 879 هزار تومان است.

TwinMOS

مدل  TwinTAB T102D1 هم با ظرفیت حافظه 16 گیگابایت است که به صفحه نمایش 1/10 اینچی لمسی از نوع LED-backlit IPS LCD مجهز است.این تبلت دارای حسگر با دقت 3 مگاپیکسل، وب کم دارای حسگر با دقت 3/0 مگاپیکسل دارای ویژگی پشتیبانی از WCDMA توسط دانگل USB و... است.قیمت در نظر گرفته شده برای این تبلت در حدود 740 هزار تومان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها