کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توقف 20 ماهه سامانه ثبت دعوت‌نامه‌های سهام عدالت


کد خبر : ۲۹۵۶۰یکشنبه، ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴:۳۳۶۷۳ بازدید

سامانه ثبت دعوتنامه سهام عدالت که در سال‌های گذشته با تأخیر به دست کارگران و کارمندان بسیاری از بخش‌ها رسیده بود، بیش از 20 ماه متوقف ...

سامانه ثبت دعوتنامه سهام عدالت که در سال‌های گذشته با تأخیر به دست کارگران و کارمندان بسیاری از بخش‌ها رسیده بود، بیش از 20 ماه متوقف مانده و هزاران کارگر، کارمند و بازنشسته همچنان سرگردانند.

سهام عدالت که توسط دولت قبل به منظور توزیع عادلانه ثروت و حمایت از اقشار مستضعف جامعه کلید خورد، مستلزم طی زمان طولانی بود تا از محل سود این سهام اصل مبالغ تسویه شود تا سهام قابلیت نقدشوندگی و یا معامله در بورس اوراق بهادار داشته باشد. بر اساس این گزارش، پس از گذشت چندین سال و پایان عمر دولت قبلی و شروع به کار دولت جدید مقاومت‌های بسیاری مقابل تداوم روند اجرایی سهام عدالت به وجود آمد تا بدین ترتیب با وجود آزادسازی بخش زیادی از اصل پول از محل سود سهام هنوز بلوکه بماند.

بر اساس این گزارش، در سال‌های گذشته دعوتنامه‌هایی برای دریافت سهام عدالت به بسیاری از اقشار مختلف جامعه و گروه‌های مختلف کارگری و کارمندی که از طبقه اقشار متوسط پایین جامعه بوده‌اند ارسال شد که این دعوتنامه‌ها با تأخیر به دست مشمولان رسید. 

پس از آن مشمولان برای دریافت سهام عدالت و ثبت دعوتنامه در سامانه جامع سازمان خصوصی‌سازی به تعاونی‌های عدالت در استان‌ها و شهرستان‌ها مراجعه کردند اما دولت دستور توقف ثبت‌نام را از یکم فروردین سال 94 را صادر کرده بود.

در این باره خبرنگار فارس برای پیگیری ماجرا راهی خیابان وصال، شرکت تعاونی سهامی عدالت استان تهران شد تا درباره جزئیات بیشتر آن اطلاعات کسب کند. 

از ساختمان بهم ریخته و نامرتب این تعاونی سهام  عدالت که بگذریم در طبقه سوم خانم اپراتوری نشسته بود که در حال پاسخگویی به تماس‌های مشمولان بود و پس از ارائه توضیحات از سوی ما از توقف سامانه ثبت‌نام خبر داد و گفت: این سامانه فعلاً متوقف شده اما نامه‌نگاری‌هایی برای از سرگیری مجدد آن در دو سال گذشته انجام شد، اما تا کنون نتیجه‌ای نداشته است. 

این کارمند حاضر در تعاونی می‌گوید که اصالت دعوتنامه‌های سهام عدالت مورد تأیید است اما دولت اجازه و دسترسی ثبت‌نام برگه‌های دعوتنامه در تعاونی‌ها را متوقف کرده است و باید دید در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد؛ هم اکنون هزاران کارگر و کارمند و بازنشسته با وجود دریافت دعوتنامه سهام عدالت امکان ثبت در سامانه را ندارند. 

به گزارش فارس، در متن دعوتنامه دریافت سهام عدالت که توسط سازمان امور اقتصادی و دارایی استان مربوطه صادر شده حداکثر مدت مراجعه به شرکت تعاونی عدالت و تحویل مدارک ثبت‌نام و امضای تعهدنامه و در ادامه دریافت برگه عضویت یک ماه اعلام شده است اما تاریخ آغاز این یک ماه مشخص نیست.

بر اساس این گزارش، مدت یک ماهه در حالی در بازه‌های زمانی مختلف تمدید شده است که بسیاری از مشمولان نسبت به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده و ضعف اطلاع‌رسانی را عامل این موضوع می‌دانند. 

برای دریافت جزئیات بیشتر با دبیرخانه مرکزی سازمان خصوصی‌سازی کشور با شماره 88089903 داخلی 2227 نیز تماس گرفتیم که این اپراتور نیز توقف ثبت‌نام مشمولین مراحل طرح واگذاری سهام عدالت که دعوتنامه را دعوت کرده‌اند را نیز تأیید کرد و گفت که بسیاری از کارگران و بازنشستگان و کارمندان منتظر فراخوان جدید دولت هستند. 

به گزارش فارس، دولت در جریان واگذاری سهام عدالت در سال‌های گذشته نه تنها حقوق سهامداران را به واسطه حضور در مجامع به جای شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت و همچنین عدم واگذاری بخشی از سهام آزادشده به مردم از طریق ساز و کارهای لازم پایمال کرده بلکه در جدیدترین اقدام خود ثبت‌نام از دعوت‌شدگان به سهام عدالت را متوقف کرده است. 

با وجود گذشت بیش از 20 ماه از توقف عضویت در شرکت تعاونی شهرستان امکان تخصیص سهام به این مشمولان وجود ندارد و مسئولان نیز برای تداوم روند ثبت‌نام در این مدت اقدامی انجام نداده‌اند.

در سال‌های گذشته با وجود تولد فرزندان مشمولان طرح سهام عدالت هنوز اقدامی برای ارائه سهام به افراد جدید خانوار نیز نشده است و علاوه بر آن بسیاری از مشمولان نیز به علت افزایش مدت زمان مقرر برای آزادسازی از دنیا رفته‌اند و با تداوم بی‌توجهی‌های دولت و عدم آزادسازی این اقدام بر خلاف عدالت خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها