کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهترین عملکرد قیمت طلای 4 سال گذشته در سال 2017


کد خبر : ۲۹۵۴۹یکشنبه، ۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۲۳۵۶۳ بازدید

تازه ترین نظرسنجی رویترز نشان می دهد که طلا در سال 2017 میلادی بالاترین میانگین قیمت جهانی را در 4 سال اخیر ثبت خواهد کرد.

در حالی که قیمت طلا پس از 3 سال کاهش متوالی، از ابتدای سال 2016 تاکنون با افزایش نسبی روبرو شده، تازه ترین نظرسنجی از 35 تحلیلگر ارشد اقتصادی نشان می دهد که قیمت طلا در سال 2017 میلادی بهترین عملکرد خود را در 4 سال اخیر نشان خواهد داد.

بر اساس این گزارش پیش بینی می شود که میانگین قیمت هر اونس طلا طی سال آینده به 1331 دلار خواهد رسید. این بالاترین میانگین قیمت طلا از سال 2013 میلادی به شمار می رود.

کارشناسان شرکت کننده در این نظرسنجی اعلام کردند که میانگین قیمت هر اونس طلا امسال به 1270 دلار خواهد رسید. البته میانگین قیمت هر اونس طلا در سه ماه پایانی امسال احتمالا به 1300 دلار خواهد رسید.

قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله پایین بودن نرخ بهره واقعی در اقتصادهای توسعه یافته و صنعتی، نگرانی ها نسبت به خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا با افزایش نسبی روبرو شده است.

جاناتان باتلر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری میتسوبیشی تاکید کرد: اجرای سیاست های انبساطی پولی بیشتر از سوی بانک های مرکزی اروپا و ژاپن و پایین بودن نرخ بهره در آمریکا می تواند موجب ادامه روند صعودی قیمت طلا طی سال آینده شود.

تحلیلگران اعلام کردند: افزایش تقاضای جواهرات در بازارهای هند و چین نیز می تواند تاثیر مهمی بر رشد قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده داشته باشد.

البته گمانه زنی های زیادی نسبت به وضعیت نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا مطرح شده است. برخی تحلیلگران معتقدند که رشد تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی و نوظهور موجب افزایش قیمت طلا خواهد شد ولی افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو مانع از رشد چشمگیر قیمت این فلز زرد می شود.

این نظرسنجی افزود: میانگین قیمت هر اونس نقره نیز امسال به 17.50 دلار خواهد رسید و این رقم سال آینده نیز به بیش از 18.90 دلار می رسد.

گزارش سایت طلا می افزاید، فدرال رزرو آمریکا تا پایان امسال 2 نشست دیگر برگزار خواهد کرد. با توجه به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه نوامبر بعید به نظر می رسد که در نشست این ماه، نرخ بهره تغییری پیدا کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها