کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رویاهای حقوق 20 میلیونی


کد خبر : ۲۹۴۲۵پنجشنبه، ۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸:۴۹۱۷۸۳۱ بازدید

احتمالا شما هم در مورد بازاریابی شبکه ای شنیده اید. شاید در خانواده شما کسی بوده که محصولات این شرکت ها را به شما معرفی کند. شاید هم به شما ...
رویاهای حقوق 20 میلیونیرویاهای حقوق 20 میلیونی

احتمالا شما هم در مورد بازاریابی شبکه ای شنیده اید. شاید در خانواده شما کسی بوده که محصولات این شرکت ها را به شما معرفی کند. شاید هم به شما پیشنهاد شده که به این شرکت ها بپیوندید. اصلا هم بعید نیست که الان وارد این شرکت ها شده باشید و به درآمد های چند ده میلیونی فکر کنید. اگر این گونه هستید، به شما توصیه می کنیم مطلب امروز صفحه دخل و خرج روزنامه خراسان را مطالعه کنید. در این مطلب قصد داریم که پلن های درآمدی (طرح های درآمدی) شرکت های بازاریابی شبکه ای را مورد بررسی قرار دهیم. البته باید گفت که طرح های درآمدی این شرکت ها تا اندازه ای با هم متفاوت است. با این حال، پلن های درآمدی آن ها از نگاه فرد بیرونی بسیار شبیه به هم است و تا حد قبولی شبیه به هم هستند. شماره اول امروز و شماره بعد روز شنبه چاپ خواهد شد.

شرکت های بازاریابی شبکه ای دو نوع پرداخت به مشاوران خود انجام می دهند: پرداخت اول به پورسانت فرد مربوط می شود و پرداخت دوم پاداش هایی است که به فرد تعلق می گیرد. پورسانت درصدی از سود فروش مستقیم محصول می باشد و پاداش ها معمولا به حجم فروش فرد یا عملکرد زیرمجموعه او مربوط می گردد. این موارد را یک به یک بررسی می کنیم. پورسانت های پرداختی در مطلب امروز و پاداش ها در مطلب شنبه 8 آبان چاپ خواهد شد.

پورسانت؛ دقیقا مانند بازاریابان معمولی

پورسانت مطمئن ترین پولی است که می توانید از بازاریابی شبکه ای به دست بیاورید. این پول درصدی از مبلغ فروش مستقیم محصول شما است. پس اگر توانایی فروش محصول را دارید، می توانید به این مبلغ دل ببندید. نحوه محاسبه پورسانت براساس امتیاز صورت می پذیرد. این امتیاز در شرکت های مختلف به صورت متفاوتی محاسبه می شود.

پورسانت؛ امتیاز؛ قیمت

مثلا در یکی از شرکت ها، هر کالا امتیازی دارد که این کالا به سود شرکت از آن کالا و دشواری فروش آن مربوط می شود. براساس این درصدی از امتیاز کالا که حداکثر 24 درصد است، به فردی که به صورت مستقیم کالا را فروخته است پرداخت می شود. رقم امتیاز در سایت و کاتالوگ های شرکت درج شده است. گفته می شود که امتیاز به قیمت محصول ربطی ندارد و براساس سود شرکت تعیین می شود. ارزش هر امتیاز 1000تومان است.برای درک بهتر به این مثال توجه کنید. اگر شما یک محصول47هزار و 900 تومانی را خریداری کنید، 26.3 به شما تعلق می گیرد. از این امتیاز 24 درصد سود شماست که به صورت مستقیم و بدون واسطه کالا را فروخته اید. به عبارت دیگر امتیازی که به شما تعلق می گیرد، برابر خواهد بود با:

26.3×0.24= 6.312

از آنجایی که هر امتیاز نیز هزار تومان ارزش دارد، شما می توانید 6هزار و 312 تومان برای فروش 47 هزارتومان دریافت کنید. در واقع شما برای فروش این کالا پورسانت 13 درصدی دریافت می کنید. البته این پورسانت برای کالا های مختلف فرق می کند. بنابراین، عنوان پورسانت 24 درصدی تنها برای امتیازی است که خود درصدی از سود کالاست (خود تابعی از قیمت محصول است).

پورسانت به روایت شرکتی دیگر

در شرکتی دیگر، امتیاز ها به صورت جداگانه محاسبه نمی شود. در این شرکت، امتیاز به صورت درصدی از قیمت کالا محاسبه می گردد. این درصد عددی بین 0.2 تا 1.4 است و برای اکثر کالا ها عدد یک است. مگر این که این کالا حاشیه سود بالایی برای شرکت داشته باشد که بیشتر از 1 باشد و یا این که آنقدر حاشیه سود کمی داشته باشد که زیر یک قرار بگیرد. این درصد در قیمت فروش کالا ضرب می شود و عدد به دست آمده مبنای پرداخت می شود.پورسانت پرداختی در این شرکت حداقل 10 درصد است و بسته به میزان فروش شما تا 20 درصد نیز افزایش می یابد. یعنی هر چه بیشتر بفروشید، نه تنها عایدی شما بیشتر می شود بلکه با درصد بیشتری نیز این اتفاق می افتد. نحوه افزایش پرداخت نیز به صورتی است که در جدول بالا نمایش داده شده است.براین اساس اگر بتوانید ماهانه 150هزار تومان محصول را با امتیاز 1 بفروشید، به شما 15 هزارتومان پورسانت تعلق می گیرد اما اگر 200هزار تومان بفروشید، به شما 24 هزار تومان تعلق خواهد گرفت.

در بقیه شرکت ها چه می گذرد؟

اگرچه نظام پرداخت پورسانتی در اکثر شرکت های مورد بررسی به یک شکل است، اما تفاوت های جزئی وجود دارد که معمولا شرکت ها بر آن تکیه می کنند. مثلا برخی از این شرکت ها از عنوان PV برای وارد کردن ضریب استفاده می کنند و عده ای دیگر هم از عناوین مشابه بهره می گیرند. تمامی این عناوین امتیاز یا ضریب امتیازی است که به محصولات وارد می شود.نرخ پورسانت نیز در اکثر شرکت ها به صورت افزایشی است. مثلا در یکی از شرکت ها 10 تا 22 درصد است که بسته به خرید شما تفاوت می کند.

10 میلیون فروش برای یک حقوق عادی!

با این حال، اگر فقط قصد دارید روی پورسانت حساب کنید، باید ماهانه 10 میلیون تومان بفروشید تا به اندازه یک کارمند معمولی حقوق کسب کنید. اگر قیمت هر محصول را به طور متوسط 10 هزار تومان هم در نظر بگیریم،باید 1000 عدد محصول را به هزار نفر بفروشید که این کار لا اقل برای بسیاری از مردم ممکن نیست. البته اگر چنین قابلیتی دارید، بهتر است وارد بازار شوید و خیلی زود پولدار شوید.

ملاحظات اساسی درباره ورود به بازاریابی شبکه ای

خب تا اینجا ممکن است بگویید که وارد شدن این شبکه ها هیچ مشکلی ندارد. ممکن است با خود بگویید که حداقل مانند یک بازاریاب کار می کنید و درصد را دریافت می کنید. تازه علاوه بر دریافت پورسانت می توانید برای فروش زیر مجموعه تان هم حساب باز کنید (مطلب بعدی درباره پلن پاداش را روز شنبه 8 آبان ماه بخوانید). اما چند نکته وجود دارد:

1-   نوع محصولات به گونه ای است که شاید خیلی به نیاز های اولیه مردم مربوط نمی شود و شاید برای فروش آن ها به مشکل برخورد کنید. علاوه براین؛ اکثر محصولات ارائه شده در این شرکت ها ما به ازای خارجی در بازار ندارد و کیفیت سنجی آن دشوار است. شاید هم قیمت آن با چالش مواجه شود.

2-    خرید اجباری موضوع دوم است. اگرچه اکثر این شرکت ها می گویند که خرید اجباری معنا ندارد اما در قوانین اکثر آن ها ذکر شده است که اگر سه ماه متوالی خرید نداشته باشید، میز شما حذف می شود. یعنی شما موجودیت در آن شرکت نخواهی داشت و در نتیجه پرداختی به شما صورت نخواهد گرفت.

3-   مسئله سوم به شخصیت شما مربوط می شود. اگر در زندگی تان کمتر از 5 دوست داشتید. اگر از رابطه گرفتن با دیگران اذیت می شوید. اگر صحبت کردن در جمع اذیتتان می کند، بهتر است دور این کار را خط بکشید. چرا که داشتن این ویژگی ها ضروری است.

4-   اگر در اطراف شما کسانی هستند که در این حرفه وارد شدند، شاید دیگر جای شما نباشد. چرا که فضایی که شما می توانید محصول را به آن ها بفروشید، خیلی محدود می شود. مثلا اگر برادر شما عضو است، شما دیگر بازار خانواده را از دست خواهید داد و باید بر افراد دیگر تاکید کنید؟



- منبع : خراسان



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها